3274
Sök

BMW 520 E34 Motorproblem

112 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
#1
Jag har en BMW -88 e34 med 6:an och den går så jävla illa. Det är som om den missar tändningen konstant. Bluddrar, hoppar och rycker och går förjävligt. Men ibland så får den rycket och går helt kalas bra i 10min och sen tappar den all kraft. Ibland stendör den och ibland får den kraft igen.

Jag har bytt tändstift, fördelarlock, tändkablar, tändspole och kabel, Bränslepump, Relä till bränslet men blir absolut ingen skillnad. NU börjar jag ledsna på detta och undrar om någon av er har något förslag som är seriöst? Alltså inte "köp ny bil"


1 364 Inlägg
2 februari 2013
#2
Vet Inte hur det är på m20 motorn om det sitter någongivare till vevaxeln som håller på att ge upp?

Testat å byta bränslefilter?


2 Inlägg
2 februari 2013
#3
Försök dra ut avgaserna syresensorn och test


112 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#4
Beangt skrev:
Vet Inte hur det är på m20 motorn om det sitter någongivare till vevaxeln som håller på att ge upp?

Testat å byta bränslefilter?

Ska byta filter imorgon och se om det hjälper tnkte jag


112 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#5
ivile skrev:
Försök dra ut avgaserna syresensorn och test

Det har jag testat men verk funka


2 Inlägg
3 februari 2013
#6
Mina 535i startar normalt men några minuter kör skit tills värmas upp. koppla syrgas sensor och bra nu.
Senast redigerat av ivile (3 februari 2013)


9 130 Inlägg
3 februari 2013
#7
Gummiröret mellan insug och LMM brukar spricka. Plocka bort och kolla det, om det är sprucket så byt. Hjälper tyvärr inte att tejpa....


112 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#8
Putteliten skrev:
Gummiröret mellan insug och LMM brukar spricka. Plocka bort och kolla det, om det är sprucket så byt. Hjälper tyvärr inte att tejpa....

Okej för jag tejpa det för det var ett litet hål o sen tog jag startspray overallt men då vart det ingen skillnad. alltså att den inte tog tjuvluft


9 130 Inlägg
3 februari 2013
#9
Cryck skrev:
Putteliten skrev:
Gummiröret mellan insug och LMM brukar spricka. Plocka bort och kolla det, om det är sprucket så byt. Hjälper tyvärr inte att tejpa....

Okej för jag tejpa det för det var ett litet hål o sen tog jag startspray overallt men då vart det ingen skillnad. alltså att den inte tog tjuvluft

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....


112 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#10
Putteliten skrev:
Cryck skrev:
Putteliten skrev:
Gummiröret mellan insug och LMM brukar spricka. Plocka bort och kolla det, om det är sprucket så byt. Hjälper tyvärr inte att tejpa....

Okej för jag tejpa det för det var ett litet hål o sen tog jag startspray overallt men då vart det ingen skillnad. alltså att den inte tog tjuvluft

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Okej vad kan en sådan kosta då? Alltid värt att försöka ju. Speciellt om du haft likadant problem


9 130 Inlägg
3 februari 2013
#11
Cryck skrev:
Putteliten skrev:
Cryck skrev:

Okej för jag tejpa det för det var ett litet hål o sen tog jag startspray overallt men då vart det ingen skillnad. alltså att den inte tog tjuvluft

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Okej vad kan en sådan kosta då? Alltid värt att försöka ju. Speciellt om du haft likadant problem

Tror ja gav 2-300 för den....


112 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
#12
Putteliten skrev:
Cryck skrev:
Putteliten skrev:

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Okej vad kan en sådan kosta då? Alltid värt att försöka ju. Speciellt om du haft likadant problem

Tror ja gav 2-300 för den....

Okej blir att beställa en imorgon på mekonomen då om de kan ta hem en. tack så mycket iaf så får vi hoppas det hjälper. Ska byta bränslefilter med för det är nog inte gjorts sen bilen var ny. Dock hade all rostat fat och det var kallt på afalten idag ;P


112 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
#13
Putteliten skrev:
Cryck skrev:
Putteliten skrev:

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Okej vad kan en sådan kosta då? Alltid värt att försöka ju. Speciellt om du haft likadant problem

Tror ja gav 2-300 för den....

Vart fick du tag i ditt rör? Jag har ringt runt men ingen som kan få tag i ett verkar det som =O eller så vill ingen beställa hem


9 130 Inlägg
4 februari 2013
#15
Maffia skrev:
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/reservdelar_-_motor_och_drivlina/branslesystem_och_insugsdelar/sida2.htm#8514

Verkar vara vettiga priser där. Min köpte jag hos BMW återförsäljare.....


112 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
#16
Maffia skrev:
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/reservdelar_-_motor_och_drivlina/branslesystem_och_insugsdelar/sida2.htm#8514

Åh tack så mycket smile



Sök