Frågar om C5 an igen..

mb_pucken
9 maj 2013 · 5 087 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Bimiss skrev:
Är det verkstadens kostnadsförslag?

För 36'000kr så skall det byteas lite delar i fronten, som de inte nämner vad för något, de vill fylla på hydraul-vätska eftersom en slang har läckt.

För 36 papp.. Billigt!


Be om ett kostnadsförslag, på delarna och arbetskostnaden.

Tjejen körde Polon i diket i vintras. Sprucken front, En lampa kass, en krökt led av ngt slag. Försäkringsbolaget debiterades 42000:-... Några spänn till så hade de löst in den trots att det "knappt gick att se" på utsidan.

Det drar iväg. Bäst är att hitta någon hyfsat kompetent hemmamekare. Men har framvagn blivit sned så...

kostar och reparea bilar, fick inbrott i mercan i höstas. byte en ruta, lack på en dörr övanför list samt en skuffen och montering av ny trimbox samt säkringar då dom försökt tysta larmet, slutsumma ca 21500kr. även om delarna i sig inte är dyra så springer det i väg i både tid och lack m.m. smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Katarina66
16 maj 2013 · 18 Inlägg

Ska försöka lägga upp bilder på bilen så ni får se. Men det krånglar med uppladdningen.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 maj 2013 · 17 477 Inlägg

Katarina66 skrev:
Ska försöka lägga upp bilder på bilen så ni får se. Men det krånglar med uppladdningen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187716/187716-7b441738d152b1d3897a971641d56604.jpg

Katarinas bil. Jag påstår att den är skrot. Nån som vill hävda något annat?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Katarina66
16 maj 2013 · 18 Inlägg

Tycker du sad Det är så pass illa alltså..Vänstra fronten som är skadad..Silvertejpen är där för att hålla upp en del av fronten när bilen kördes hem.

Expoze
16 maj 2013 · 2 024 Inlägg

Sådär ser C5an ut när man plockar bort kofångaren fram. Det enda jag ser utöver det är ett krökt fäste och en skadad innerskärm....borde gå att fixa till för 2-3tusen med begagnade delar om man gör det själv och inte förväntar sig nybilsutseende.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 maj 2013 · 17 477 Inlägg

Expoze skrev:
Sådär ser C5an ut när man plockar bort kofångaren fram. Det enda jag ser utöver det är ett krökt fäste och en skadad innerskärm....borde gå att fixa till för 2-3tusen med begagnade delar om man gör det själv och inte förväntar sig nybilsutseende.

Det var ju goda nyheter! Fel av mig alltså. Tyckte det såg ut som plåtsallad...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Expoze
16 maj 2013 · 2 024 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Expoze skrev:
Sådär ser C5an ut när man plockar bort kofångaren fram. Det enda jag ser utöver det är ett krökt fäste och en skadad innerskärm....borde gå att fixa till för 2-3tusen med begagnade delar om man gör det själv och inte förväntar sig nybilsutseende.

Det var ju goda nyheter! Fel av mig alltså. Tyckte det såg ut som plåtsallad...

Sen ser man förvisso inte allt på en bild sådär heller men med den erfarenheten jag har av C5an så tror jag det är rätt lätt fixat på en dag om man samlar på sig alla prylar.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang