Pegueot 205 XR -90 Stått över vintern - Ingen gnista

Heh
5 juni 2013 · 78 Inlägg

Hej.

Fick mig en Pegueot 205 XR -90 som besiktigades innan vinter med en enkel 2a, bilen ställdes och stod över vintern tills nu. Bilen går inte igång eftersom den inte får någon gnista alls. Vad kan vara felet?`Tändspolen får ström fram i alla fall.

Mvh

Harrig
5 juni 2013 · 54 Inlägg

fick en gång in fukt i fördelaren under vintern på en av mina bilar o den fick ingen gnista. Riv fördelaren o kolla så att stiften ser fina ut o inte allt för ärgiga

Heh
5 juni 2013 · 78 Inlägg

Harrig skrev:
fick en gång in fukt i fördelaren under vintern på en av mina bilar o den fick ingen gnista. Riv fördelaren o kolla så att stiften ser fina ut o inte allt för ärgiga

Låter som något som hänt denna med kanske. Tänkte inte på att göra rent fördelaren, haha! Men tack för svar, får se imorgon om det är det som var boven.

Heh
6 juni 2013 · 78 Inlägg

Det var ingen fukt i fördelaren. Jag fick lite ny info och tydligen så hade bilen bara dött på vägen hem från besiktningen, och ställdes därför av i vintern. Och det är ingen gnista. Vad kan det vara?

Harrig
7 juni 2013 · 54 Inlägg

svänghjulsgivare, vevaxelsgivare är bovar som gör att bilen helt plötsligt är livlös.

Om det nu finns på en så pass gammal bil (?)

Senast redigerat av Harrig (7 juni 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang