Hjälp med felsökning av saab 900.

Kalle9K
12 augusti 2013 ·

Hej, jag har problem med min 900a, problemet är att när man kommer upp till 2300-2500 varv på ALLA växlarna så börjar bilen bokstavligttalat att hoppa fram!. Inte en chans att jag kan komma upp över de varvtalen då det är precis som om den tappar all kraft liksom..

Den gör inte så hela tiden utan har sina småryck ibland, så därför kan jag iallafall tycka att man kan utesluta att bränslepumpen e kass iallafall.

Kan det vara något me tändningen kanske?

Tacksam för tips!

Denzig
12 augusti 2013 · 248 Inlägg

är det kraftiga hackningar, precis som att det är svårt för den att ta sig förbi dom varvtalen? smile

Kalle9K
12 augusti 2013 ·

Denzig skrev:
är det kraftiga hackningar, precis som att det är svårt för den att ta sig förbi dom varvtalen? smile

Ja de e det yikes

Denzig
13 augusti 2013 · 248 Inlägg

Kalle9K skrev:

Denzig skrev:
är det kraftiga hackningar, precis som att det är svårt för den att ta sig förbi dom varvtalen? smile

Ja de e det yikes

är det likadant oavsett hur mycket du gasar? eller blir det skillnad om du inte gasar lika mycket? (:

Kalle9K
13 augusti 2013 ·

Spelar ingen roll hur man gasar, kommer jag upp till de varvtalet så blir de inte längre en så.. Oljepumpen håller nog på att haverera nu då motorn började knacka som fan rent ut sagt, Ventilknack, kan kanske vara det som orsakarproblemen med varvtalet!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang