Robintrygg skrev:
Hej!
Jag är en lycklig ägare av en Renault Clio -00. För ett tag sedan så lade fläkten av. Det som hände var att jag lossade en del el-kopplingar under huven på bilen och undrar om jag har råkat dra ur och inte satt ditt fläktkoppling ordentligt. Jag vet inte vilken det är..
Men har kollat säkringen och den är hel! Fläkten fungerar inte alls på någon av 1,2,3,4 vredet så då kan man väl utesluta fläktmotståndet?
Jag skulle kunna testa att dra över 12V till motorn men jag har ingen aning vart varken fläktmotorn eller motståndet ligger...
Någon som kan hjälpa till att förklara vart allt sitter (fysiskt)? Jag tror jag kan felsöka problemet själv rätt bra med multimeter men behöver vägledning vart allt sitter
Tack!
Antar att du är ironisk där .-)
Montera ut panelen med fläktvredet i. Se om detta får matning (12v). Om inte så lägg på detta från batteri. Då bör den ju ge olika volt ut på respektive läge.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!