svajande laddtryck??

Death_proof
21 juni 2005 · 87 Inlägg

Hej har en trimbox i min saab ng900T - 97
Men mitt laddtryck på 2vxl till 0,7 och nästan 1,1 på 3vxl... och ibland så sjunker det under full gas?

Det är inte farten som dödar det är smällen. It*s not the fart that kills It*s the smell...
_740_
14 juli 2005 · 1 Inlägg

Grus i turbon skrev:
Hej har en trimbox i min saab ng900T - 97
Men mitt laddtryck på 2vxl till 0,7 och nästan 1,1 på 3vxl... och ibland så sjunker det under full gas?

konstigt att det sjunker under full gas..men det e ju saab

Redbull Moderator+
14 juli 2005 · 1 081 Inlägg

Fel forum

*flyttad*

Vem jag?
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
14 juli 2005 · 441 Inlägg

Jag e inget proffs på detta men om jag har fattat de rätt så sjunker  laddtrycket vid full gas gissningsvis när du börjar komma upp i varv å de e la inget konstigt med de men att de svajjar eller skenar iväg kan bero på den höga temperatur vi har för tillfället... Kan va en orsak?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Prankster
15 juli 2005 · 142 Inlägg

en polare kör turbo och han har en spricka i turbon, vilket gör att hans laddtryck variera på värmen i turbon. kan kanske va en orsak?

Toyota Celica GT-4 "Black Edition" (1989)
WoX
15 juli 2005 · 86 Inlägg

prova byt magnetventilen   = billig på Saab

// WoX

Audi Rs6 "Svartnos" (2014)
Groupner Ända - Corvette - Rätta
16 juli 2005 · 9 Inlägg

Hej det jag rekomenderar dig är att du ska kolla din dumpventil ! ! !Har du org dump?den kan vara halv taskig!tror mer på ett vaccum fel!

moffegrev
23 juli 2005 · 228 Inlägg

du har alltid ett Hold och ett Peak kan ju vara det med..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
TT-Avant
23 juli 2005 · 6 851 Inlägg

vid vilket vartal sjunker laddtrycket?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Tamii
7 september 2005 · 3 Inlägg

Testa Megnetventil!

Deaz
23 september 2005 · 32 Inlägg

Wastegaten!!! Byt till styvare fjäder!

Senast redigerat av Deaz (23 september 2005)

Talladega Power
23 september 2005 · 85 Inlägg

tippar på WG:en jag oxå! dom är dåliga på T25 aggen ....iaf  när man kör trimmat köp en forge WG eller så byter du stång och klocka från en TB03 (T3:a)   som är bättre än T25:ans


Mvh

RAVEN_80
23 september 2005 · 140 Inlägg

men dumpventilen skjuter väl bara ut tryck, så det vore väl knepigt om det skulle va den?. En slang som har hål kanske

Better to burn out than fadeaway!
Talladega Power
23 september 2005 · 85 Inlägg

RAVEN_80 skrev:
men dumpventilen skjuter väl bara ut tryck, så det vore väl knepigt om det skulle va den?. En slang som har hål kanske

den har juh även uppgiften att hålla tätt i systemet (i och med att den sitter på tryckröret .för all luft passerar bypassen när spjället är vidöppet!
så därför är det viktigt att den är hel och fräsch! och inte slapp!



men jag tror mest på att det är WG:en som är slapp!  (kasst membran)


mvh

Talladega Power
23 september 2005 · 85 Inlägg

samt fjäder är även dålig  ska tilläggas!

smile

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang