Vettemannen skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Vettemannen skrev:
Det beror lite på vilken årsmodell det är. Har pickisen 700-låda så är den ganska skottsäker gentemot 350-lådan. På en personbil brukar det ofta vara 350-låda men som på min Van sitter det en 700-låda och det är en -88. Även på Corvetten sitter det en 700-låda och det är en -86. Båda har 350-motorer.
/Benny
700-lådan är klart att föredra. Overdrive kan ibland spöka vilket yttrar sig i att den inte "lägger i sista växeln". Brukar vara en solenoid som spökar. Rätta mig om jag har fel folks!
Försök hitta en med bytt/renoverad låda så spelar det ingen roll om bilen rullat +40000 mil. Maskinen ger inte upp så lätt.
Sedan så får man
hoppas att om de använt bilen som dragare att de har lagt ur OD och bara kört med D. Så ska man göra på många automatlådor som har OD.
Förlåt men måste fylla på med att OD betyder Overdrive, kanske inte självklart för alla.
/Benny
Tänkte på det med Benny!
I stadstrafik/tungkörning ska man köra på "D". Övrigt så kör man på "D" fast symbolen har en extra rektangel runt sig. Ska väl vara ett O? Benny? Länge sen jag hade Vanen nu...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!