Ja B7an såldes och gick utan Audi några månader, men tänkte de var dags att förverkliga en 18 års dröm när det ändå fanns tid och pengar, så köpte mig en Imola gul S3 8L -1999, med den färgmatchade Recaroinredningen.
bilen behövde lite kärlek när jag hämta den, som de flesta av dessa bilar så har det ju några år på nacken och drabbats av både slitage samt en del av de klassiska galv och rostangreppen.
så nu börjar det, den ska gå från ett ruckel till en guldklimp som allt jag ger mig på
så först in en hellack.
sedan en total record av den högre graden.
ider finns för större bromsar och model dyrare coils m,m, men nu så går karossen först till kassan.
Kan meddela att här ser ni en av de grymmaste plåtslagarna som finns, jocke har ställt upp mer änn en gång och jag förstår inte hur han står ut med mina projekt
Såg den på blocket! Älskar när färgerna passar ihop som du säger. Gula inredningen är inte alltför vanlig.. Aldrig sett en sån sunkig s3 faktiskt! Kul du tar hand om den!! Hatar galv släpp...
Tyckte bilen var en aning "slö" när jag hämtade den, har aldrig kört en S3 8L tidigare men nog tyckte jag det skulle vara lite mer krut i maskinen, och visst visade det sig att det fanns lite orsaker till problemet, tråkigt att denna slangklamma inte suttit där den ska senaste åren
Lite tid på garaget sista tiden men lite uppdate. Nyblästrad framvagn med powerflexbussningar rakt igenom. Bromsuppdatering inför våren -18. Monterat bort original oljekyl och ersatt med termostatstyrd 8raders kylare. Wrinklepaint på tryckrör insug mm.