Audi A6 noll koll

Zellefte
12 april 2019 · 2 Inlägg

Hej!
Jag kan ingenting om bilar, verkligen ingenting..
Har dock alltid velat hålla på med bilar och känner att nu är rätt läge.
.
Jag har en super fin bil som går bra och är ny. Så den är skit tråkig att hålla på med.
Därför funderar jag på att köpa en Audi A6, 1,8T från 2000. Personen som säljer den skriver att den har stått ute i 2 år så bromsarna har rostat fast, den gick ej genom besiktning därav att han ställde den.
Sen har han höjt upp fjärden med hjälp av plast som ska vara gjort för det pga han tyckte den va för låg.
Sen var det något band som var slitet?

Han ska inte ha mycket därför funderar jag på om det är en bra bil att lära sig det mesta på? En bil som jag kan göra misstag på, och verkligen hålla på med.
Tänker att nu är rätt läge då jag inte har något garage, utan att den kan stå ute liksom..

Hur hade ni gjort?

jaka54
12 april 2019 · 5 656 Inlägg

Hej!
Har du plats för den så köp!

Zellefte
12 april 2019 · 2 Inlägg

Ja men har inget garage, du tycker inte jag tar vatten över huvudet?

classexa
12 april 2019 · 193 Inlägg

Om du får den billigt, slå till bara. Bra bil att lära sig på tycker jag. Har/håller på själv att lär upp mig på en massa Audi A6 C5:or b.la. Inga direkt konstigheter. Nu är det ju också rätt årstid att börja meka ute

Senast redigerat av classexa (12 april 2019)

jaka54
12 april 2019 · 5 656 Inlägg

Hej!
Om du inte har garage eller åtminstone tak "över huvudet" på bilen så blir det ju lite svårt att mecka. -Menar du att du ska stå ute på gatan och mecka???

Mew
28 april 2019 · 2 151 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Om du inte har garage eller åtminstone tak "över huvudet" på bilen så blir det ju lite svårt att mecka. -Menar du att du ska stå ute på gatan och mecka???

Jag har stått på uppfart och meckat sedan jag började. Har garage, men för litet att jobba i, så får stå utanför. Det funkar, inte optimalt men bättre än inget. smile

Greenhorn
3 maj 2019 · 399 Inlägg

Zellefte skrev:
Hej!
Jag kan ingenting om bilar, verkligen ingenting..
Har dock alltid velat hålla på med bilar och känner att nu är rätt läge.
.
Jag har en super fin bil som går bra och är ny. Så den är skit tråkig att hålla på med.
Därför funderar jag på att köpa en Audi A6, 1,8T från 2000. Personen som säljer den skriver att den har stått ute i 2 år så bromsarna har rostat fast, den gick ej genom besiktning därav att han ställde den.
Sen har han höjt upp fjärden med hjälp av plast som ska vara gjort för det pga han tyckte den va för låg.
Sen var det något band som var slitet?

Han ska inte ha mycket därför funderar jag på om det är en bra bil att lära sig det mesta på? En bil som jag kan göra misstag på, och verkligen hålla på med.
Tänker att nu är rätt läge då jag inte har något garage, utan att den kan stå ute liksom..

Hur hade ni gjort?

När jag började med mitt första inlägg här på garaget, så var jag som typ dig.
jag kan skruva och byta lampa, batteri men... det var allt
satte igång och läste en hel del men fattade inte så mycket i början, har gjort många misstag på
vägen. Men va fasiken vad skoj jag har haft med bilen med det mesta förbättringar
det jag inte kan frågar jag efter, eller tittar på youtube  mm hur andra har gjort.
nu har spikat och byggt en arbetsbänk. Skruvstädet kommer snart.
har lärt mig att punktsvetsat och byggt om och förbättra jula bilramp
Den blev superbra ramp som jag kan köra upp å rumstera om under bilen
jag har nu ett bra bollplank jag kan fråga och bolla runt med mina ideer .

Så kan jag på över 50 lära mig nått nytt, så kan fasiken även du smile

kör hårt och bromsa för ingen.

ironhead volvoraggare
18 juni 2019 · 4 776 Inlägg

kan väll lägga denna  tråd i rätt forum

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang