Tack! Ska kolla biltema idag på https://www.biltema.se/redirect/product … 2000047787 Och stoppa i gula lampor. Dock fungerar jag om det är reflex på den? Står inget, de har andra lyktor och de skriver reflex tydligt. Skulle inte vara populärt att ha vita reflex bak:)
Konverterade USA-bilar förr om någon kommer ihåg. Kunden önskade alltid "Clean installation", Amerikan. Så istället för extra blinkers monterades dessa i backljusen.
Ibland behövdes motstånd på blinkers...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Konverterade USA-bilar förr om någon kommer ihåg. Kunden önskade alltid "Clean installation", Amerikan. Så istället för extra blinkers monterades dessa i backljusen.
Ibland behövdes motstånd på blinkers...
Du skulle behövs på 80 talet för vanar. Förstår inte hur dom tänkte på den tiden med så extremt stora blinkers.
...
Då kanske du har koll på upp till vilken årsmodell det är ok? Jag gjorde det på en 1989 Silverado för några år sedan (tog bort backljuset och satte orange blinkers där istället), kollade med Bilprovningens tekniska kontor i Stockholm och det var ok upp till ett visst år (1989 var godkänt, men tror det var tom 1995 eller nått).
...
Då kanske du har koll på upp till vilken årsmodell det är ok? Jag gjorde det på en 1989 Silverado för några år sedan (tog bort backljuset och satte orange blinkers där istället), kollade med Bilprovningens tekniska kontor i Stockholm och det var ok upp till ett visst år (1989 var godkänt, men tror det var tom 1995 eller nått).
Det är inte godkänt. Du har nog rätt.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
...
Det är inte godkänt. Du har nog rätt.
Min 89:a var ok, fick tom ha rött blinkande bromsljus tydligen. Men det var upp till nått sista år de godkänner det.