Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Ibanezman Skåning
21 maj 2007 · 739 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Kan berätta att på ford så sa en säljare att nya mazda mps hade dubbelturbo. smile

Har hört den också smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Team-Adolfsson Gödseldräng
21 maj 2007 · 4 529 Inlägg

var iväg med en polare och kollade på en merca diesel
jag fråga han vart tändstiften satt för att jävlas där under och pekade på ventil kåpan haha
och så sa han att han skulle sätta dit weber förgasare på den ifall han köpte den hahah
vek mig dubbel av skratt och kunde inte sluta heller haha

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
21 maj 2007 · 2 009 Inlägg

han menar nog twin scroll..
Inte riktigt samma sak wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
DjFreaky Nissan Freak
21 maj 2007 · 67 Inlägg

Hörde detta av en kompis som jobbade på Micro. En kille står och kollar på ett bensin filter modell litet ca 4x6 cm stort. kompisen kommer fram och frågar om han kan hjälpa till killen säger att han har en golt 2 och undrar om den dumpen (bensin filtret) fungerar på hans bil. kompisen säger att det va ett bensinfilter och sen att det inte finns någon turbo på en golf 2. Killen säger Men dom sa att man kunde ha en dumpventil på den...

Jojjet Jojjet
21 maj 2007 · 27 Inlägg

RouziMotorsport skrev:

TommyGT skrev:
Hörde om en snubbe som kom in på macken o handlade olja till sin bil.. 2L betalade o gick, efter x antal min kommer han in igen o köper en liter till... när han för tredje gången kommer in o hämtar en flaska frågar killen bakom disken om det e ngt han behöver hjälp med.. Ja! svara snubben jag undrar hur mkt olja det ska vara, jag har fyllt på 3 liter igår o 3 idag o ändå syns det inget när man tittar i hålet hmm

OMG!!!!!!
stackars bil

En ganska snarlik sak hände på ok i stan här.
En polare jobba ri kassan och det kommer in en dam och frågar vad hon ska ha för olja i sin Atos (eller om det var nå annat liknande). Han visar henne och hon köper en dunk. 10 minuter senare komme rhon in och köper en till. Ytterligare 10 minuter senare kommer hon in och frågar hur mkt det rymms i motorn och han frågade hur mkt hon hade spillt i. Hon hade sopat i två fulla dunkar.. big_smile

Han följde med henne ut och skulle kolla, typ om oljepluggen hade lossnat eller så.. Tyvärr hade den inte det, och hon hade toppfyllt motorn. Hon viste alltså inte att man kunde kolla på en sticka, utan hon spillde i tills det syndes i påfyllningshålet. Kan säga att de fick rulla den med handkraft in på verkstaden och tappa den på olja. big_smilelol

Det är inte alltid så lätt!

Kettunen
21 maj 2007 ·

Att polarens Volvo 744 skulle trimmas för snarlikt 300.000 med orginal mtoron big_smile big_smile
Hans farsa är en snobbig fet sak!

Zpira Polack
21 maj 2007 · 61 Inlägg

Att bara för att killen kör saab så kan han det mesta om saab...
Citerar: "Jag kör själv saab, så jag kan det mesta om dem"
senare citat: Det där är en viggen vinge för den sitter original på en viggen"
sen skulle vi kolla hur mycket han verkligen kunde... vi bad han leta upp turbon under huven på en Volvo 740 turbo intercooler... och han står där en stund... och efter massa mumlande pekade han på grenröret... ja det är sant, helt sant och åter igen sant...
sedan pekar vi på turbon och får svaret "men det där liknar ju ingen snäcka"
men visst nu körde han saab och inte volvo så det var kanske därför han blev förvirrad...

My Life - My Way
Saab 9-3 Aero 2.8T SC "StorGripen" (2006)
_Wallis_
21 maj 2007 · 4 506 Inlägg

Zpira skrev:
Att bara för att killen kör saab så kan han det mesta om saab...
Citerar: "Jag kör själv saab, så jag kan det mesta om dem"
senare citat: Det där är en viggen vinge för den sitter original på en viggen"
sen skulle vi kolla hur mycket han verkligen kunde... vi bad han leta upp turbon under huven på en Volvo 740 turbo intercooler... och han står där en stund... och efter massa mumlande pekade han på grenröret... ja det är sant, helt sant och åter igen sant...
sedan pekar vi på turbon och får svaret "men det där liknar ju ingen snäcka"
men visst nu körde han saab och inte volvo så det var kanske därför han blev förvirrad...

Det där stämmer så jävla bra in på en fd. kompis till mig. Klarar inte av han,
Han Vänder sig dit vinden blåser så att säga.

Först var volvo bäst. sedan köpte hans far en Saab Aero, Sedan dess är det som som gäller. han kan allt om allt när det gäller Saab (Killen vet knappt hur man byter hjul), kan förklara allt och berätta långa ingående historier om saab bilar som finns (men i själva värket inte finns)
All design på ALLA bilar är stulet ifrån Saab, det är dom som uppfann det.
Saab turbo är bässt dom bygger världens bästa turbo agg. Jas är saabs konstruktion och där ifrån är Aero bilarna inspereade det är därför dom e så snabba (Saab har gjort planet Volvo gör Motorn!.
Saabs Paneler har volvo kopierat... ( Jag har alldrig sett någon volvo med en 100x40cm mattgrå arbetsplast panel i)

Och så fortsätter det i evigheters evigheter.




Sedan har en annan polare frågat om det är en Dumventil. (Mitt öppna lufftfilter)
Och en annan polare sa att hans farsa hade köppt en V40 T-Gul (Den var gul och hade turbo så det var ju nästan rätt) Sedan påstod han att den går jämt om inte tillochmed drar en annan kompis farsas V70R (nya) för att deras V40 T-Gul väger så himmlans mycket mindre.

Senast redigerat av _Wallis_ (21 maj 2007)

Kan du andas kan du dö.
MixiL MadLamb Racing
21 maj 2007 · 210 Inlägg

Visserligen ingen kommentar men en bra sjuk sak jag sett:
Stod en idiot med en 245 som kokade/hade kokat och fyllde på spolarvätska i kylarvattnet...

Clintan_86 Elektiker ;)
21 maj 2007 · 403 Inlägg

Hörde om en människa som kom in på en Fordverkstad och frågade efter en ny växellåda som "pyser" när man växlar, tror bilmekanikern hade en del att förklara smile

camaro67 Meister
21 maj 2007 · 6 763 Inlägg

lelleal skrev:
att på biltema är de orginal saker bara att dom satt över ett klister märke där de står biltema och säljer billigare :Dlr e de sant ?tycker de låter lite lång synt :S

Är delvis sant. De kommer ofta från samma tillverkare. Såg de på något program typ plus eller insider för några år sedan. De säljer ju turboaggregat nu och det är ju garret har jag för mig, men jag vet inte om saab använder garret men de skulle inte förvåna mig.

Jag har en kompis som tror att hans morsas s60 t5 skulle gå på bakhjulen om den hade varit bkahjulsdriven

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
KarlNilsson Örebroare i exil
23 maj 2007 · 970 Inlägg

Ingen direkt kommentar, men en händelse på jobbet för nåt år sen.

En mekaniker skulle skrapa bromsskivorna på en bil. Han la i en växel och varvade upp, släppte gasen och sprang fram och skrapade medans de fortfarande snurrade. Sen skulle han göra likadant bak. Bilen var för övrigt en Ford Focus, som ju är framhjulsdriven. Han la då i backen och började gasa, men inget hände. Kliade sig i huvet en stund och gasade ännu mer. Till slut gick chefen fram till han och frågade vad han höll på med. "Det är nåt fel på bilen. När jag lägger i backen och gasar så snurrar inte bakhjulen"... Han hade alltså fått för sig att det var bakhjulen som drev när man backade.

Känns som han har valt fel yrke smile

Hej FRA!
zortep
23 maj 2007 · 911 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Ingen direkt kommentar, men en händelse på jobbet för nåt år sen.

En mekaniker skulle skrapa bromsskivorna på en bil. Han la i en växel och varvade upp, släppte gasen och sprang fram och skrapade medans de fortfarande snurrade. Sen skulle han göra likadant bak. Bilen var för övrigt en Ford Focus, som ju är framhjulsdriven. Han la då i backen och började gasa, men inget hände. Kliade sig i huvet en stund och gasade ännu mer. Till slut gick chefen fram till han och frågade vad han höll på med. "Det är nåt fel på bilen. När jag lägger i backen och gasar så snurrar inte bakhjulen"... Han hade alltså fått för sig att det var bakhjulen som drev när man backade.

Känns som han har valt fel yrke smile

haha , klockren fan tongue

pic up the phone, wazzzaaa
_Wallis_
23 maj 2007 · 4 506 Inlägg

zortep skrev:

_Kekke_ skrev:
Ingen direkt kommentar, men en händelse på jobbet för nåt år sen.

En mekaniker skulle skrapa bromsskivorna på en bil. Han la i en växel och varvade upp, släppte gasen och sprang fram och skrapade medans de fortfarande snurrade. Sen skulle han göra likadant bak. Bilen var för övrigt en Ford Focus, som ju är framhjulsdriven. Han la då i backen och började gasa, men inget hände. Kliade sig i huvet en stund och gasade ännu mer. Till slut gick chefen fram till han och frågade vad han höll på med. "Det är nåt fel på bilen. När jag lägger i backen och gasar så snurrar inte bakhjulen"... Han hade alltså fått för sig att det var bakhjulen som drev när man backade.

Känns som han har valt fel yrke smile

haha , klockren fan tongue

HAHahAHA:lol:lollol Den killen måste ha varit väldigt nyutbildad, men då vore det ändå galet. haha

Mycket skoj läsning här nu. skoj att folk delar med sig. big_smile

Kan du andas kan du dö.
ironhead volvoraggare
23 maj 2007 · 4 776 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Ingen direkt kommentar, men en händelse på jobbet för nåt år sen.

En mekaniker skulle skrapa bromsskivorna på en bil. Han la i en växel och varvade upp, släppte gasen och sprang fram och skrapade medans de fortfarande snurrade. Sen skulle han göra likadant bak. Bilen var för övrigt en Ford Focus, som ju är framhjulsdriven. Han la då i backen och började gasa, men inget hände. Kliade sig i huvet en stund och gasade ännu mer. Till slut gick chefen fram till han och frågade vad han höll på med. "Det är nåt fel på bilen. När jag lägger i backen och gasar så snurrar inte bakhjulen"... Han hade alltså fått för sig att det var bakhjulen som drev när man backade.

Känns som han har valt fel yrke smile

sicken blåst typ asså  men kul läsning

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
KarlNilsson Örebroare i exil
23 maj 2007 · 970 Inlägg

_Wallis_ skrev:

zortep skrev:

_Kekke_ skrev:
Ingen direkt kommentar, men en händelse på jobbet för nåt år sen.

En mekaniker skulle skrapa bromsskivorna på en bil. Han la i en växel och varvade upp, släppte gasen och sprang fram och skrapade medans de fortfarande snurrade. Sen skulle han göra likadant bak. Bilen var för övrigt en Ford Focus, som ju är framhjulsdriven. Han la då i backen och började gasa, men inget hände. Kliade sig i huvet en stund och gasade ännu mer. Till slut gick chefen fram till han och frågade vad han höll på med. "Det är nåt fel på bilen. När jag lägger i backen och gasar så snurrar inte bakhjulen"... Han hade alltså fått för sig att det var bakhjulen som drev när man backade.

Känns som han har valt fel yrke smile

haha , klockren fan tongue

HAHahAHA:lol:lollol Den killen måste ha varit väldigt nyutbildad, men då vore det ändå galet. haha

Mycket skoj läsning här nu. skoj att folk delar med sig. big_smile

Nej då han är 33 år och har jobbat 10 år inom yrket. Så han "kan allt". Iaf tror han det...

Hej FRA!
2jzinside Fartygsingenjör
23 maj 2007 · 550 Inlägg

TessGTI skrev:

Charles_ skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Jag tror ju betydligt mer på teknikens värld än på Göteborgs posten.
Man vet aldrig vad dessa journalister hittar på : /

Och jag tror mycket mer på Volvo Sverige
än någon av tidningarna, men vi får väll se
vem som har rätt sen i augusti sen när den
kommer ut, kom ihåg att man kanske inte
behöver vara dryg när man inte vet fakta
ordentligt!

Nya V70 som kommer att komma ut lagom till vintern (har jag för mig) kommer att finnas med motoralternativet T6 (ca 290hk). LÄS MER: http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V … ipment.htm


Utrett? roll

Ja den kommer med T6an dock så är det den nya motorn och med en enkel turbo ist.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Mr_Gear Biltokig
24 maj 2007 · 870 Inlägg

_Wallis_ skrev:
(Saab har gjort planet Volvo gör Motorn!.

Synd bara att det inte är en volvomotor utan att den bara tillverkas på licens från General Electric sad i stort samma motor som i F/A18 btw!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
thomasD5
24 maj 2007 · 1 Inlägg

Känner en kille som hade monterat M3 speglar på sin bmw, först hade han lackat dom själv å var så jävla nöjd........sen skruvade han på dom å var ut på byn å visade alla vad bra det vart.
Men då var det nån som såg en rinning i färgen på den högra spegeln..........då säger idioten att dom var gjuten så från fabrik! hmm Men det var dock bara gjutet med rinning på höger............men det kanske är så på den modellen? HAHAHAHAHA

Magnus9-3 Fukttekniker
24 maj 2007 · 100 Inlägg

laika skrev:

TessGTI skrev:
Nya V70 som kommer att komma ut lagom till vintern (har jag för mig) kommer att finnas med motoralternativet T6 (ca 290hk). LÄS MER: http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V … ipment.htm


Utrett? roll

Nya V70 rullar redan på göteborgs vägarna såg en i veckan och en polare som jobbar på volvo i torslanda säger att dom har redan börjat skruva ihop bilarna så dom finns redan ute på markanden.

Bor närapå granne med Volvos provbana (Hällered) och har sett omaskerade V70 runt på småvägarna i över ett års tid.
Samma var det med C30, syntes bra länge innan den "kom"

Senast redigerat av Magnus9-3 (24 maj 2007)

Volvo V70 D5 "BSR" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang