2685
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

337 Inlägg
14 juli 2008
haha självklart tycker du de wink haha då kan du kanske lista ut hur lång tid de tog innan ja sparka bort dom efter ja nyss köpt bilen? big_smile

3 liters diesel, mumma!

1 997 Inlägg
14 juli 2008
Dom lär nog lysa upp vintermörkret en del sen! wink
Lycka till med o få dom lysande jacob! smile
Hade!
// Fredrik (uppdatera min tråd förut med tongue)

4 299 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Rwd skrev:
haha självklart tycker du de wink haha då kan du kanske lista ut hur lång tid de tog innan ja sparka bort dom efter ja nyss köpt bilen? big_smile

Såklart tongue wink
Haha, kan tänka mig att de handla om minuter wink

//Jacob

4 299 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Hade!

Japp big_smile Framförallt så ska alla idioter häromkring lära sig o blända av wink Ska ju på minst 2 till roll (fast inte lika stora)

Tack smile Ska se om jag kan fixa till de imorrn wink

Desamma!
//Jacob

Ps. Har redan lagt en kommentar wink
Senast redigerat av Rallyhalle (14 juli 2008)

1 997 Inlägg
14 juli 2008
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Hade!

Japp big_smile Framförallt så ska alla idioter häromkring lära sig o blända av wink Ska ju på minst 2 till roll (fast inte lika stora)

Tack smile Ska se om jag kan fixa till de imorrn wink

Desamma!
//Jacob

Ps. Har redan lagt en kommentar wink

Hehe, fick mailet precis när jag klicka på "skicka" roll

NoFuckNoRide
474 Inlägg
14 juli 2008
NU har jag kollat igenom hela tråden puuh tongue men var det svårt att koppla i olje trycks givaren ? elr har du kanske inte gjort än tongue?

Sug Performance Club

4 299 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Sierra_Greken skrev:
NU har jag kollat igenom hela tråden puuh tongue men var det svårt att koppla i olje trycks givaren ? elr har du kanske inte gjort än tongue?

Hehe, de va som fan tongue Att du orka roll wink De har ju faktiskt blivit några sidor nu smile

Nää den är inte inkopplad än, har hört att adaptern till givaren har dålig passform på 9000 så jag har inte vågat mig på de. Blir eventuellt en annan mätare som dessutom passar in me överiga inredningen.

//Jacob

NoFuckNoRide
474 Inlägg
14 juli 2008
Rallyhalle skrev:
Sierra_Greken skrev:

Hehe, de va som fan tongue Att du orka roll wink De har ju faktiskt blivit några sidor nu smile

Nää den är inte inkopplad än, har hört att adaptern till givaren har dålig passform på 9000 så jag har inte vågat mig på de. Blir eventuellt en annan mätare som dessutom passar in me överiga inredningen.

//Jacob

58 sidor det tog tid big_smile men vad gör man inte om man har tråkigt så klart man tittar på saab wink hehe skämt åt sido, sugen på att stoppa i lite mätare i fååården tongue Volt är ju inte så svårt att koppla men tänkte på vatten o oljan...

// Viktor

Sug Performance Club

4 299 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Sierra_Greken skrev:
Rallyhalle skrev:
Sierra_Greken skrev:
...

//Jacob

58 sidor det tog tid big_smile men vad gör man inte om man har tråkigt så klart man tittar på saab wink hehe skämt åt sido, sugen på att stoppa i lite mätare i fååården tongue Volt är ju inte så svårt att koppla men tänkte på vatten o oljan...

// Viktor

Hehe, kan tänka mig de tongue

Ok, nää volten e nog den enklaste av dom alla wink Men vatten o olja e ju knepigare eftersom de e massa givare o skit.

Vatten e ju lite enklare iof eftersom till många mätare e de en liten adapter till givaren som monteras på nån utav vattenslangarna. Kan bli rätt blött, men jag tycker den känns enklare ändå wink

//Jacob

4 299 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Just de, e de nån som har nått bra tips för o testa vattentempmätaren på instrumentpanelen?? Den originala me andra ord. Jag har bytt givare så att de e nog inge knas me dom, så jag vill testa mätaren för o se om den e paj lr om de e kabelbrott nånstans.

För den gör lite utslag men de e knappt, går nåra mm över de blå sträcket.

Så hur gör jag för o testa, bara koppla direkt på batteriet??

//Jacob

4 299 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Dagen började någorlunda bra så vi kan ju börja med de.

Har lackat vingen idag, slipade ner för o sen prima o lacka. Lite bilder på de:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/405034_58fapr.jpg
Vingen färdigslipad inför lack

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/405037_wlqf3u.jpg
Avtorkad me aceton o klibbduk och även hunnit bli primad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/405038_xtd36u.jpg
Lackad, syns kanske inte men den svarta lacken ligger nu wink

Dock vart lackningen SKIIT!!! Skulle behöva vattenslipa den så de blir jämt o sen slänga på lite klarlack. Asmycke små kratrar, jävla tur att de bara e tillfälligt hmm

Fast nu kommer de som gjort den här dagen till skiit!! Bilen har totalt lagt av.
Den står nu på en parkering en bra bit hemifrån sad Tänker inte säga vart, men de cirkulerar väktare o så där lite då o då så de känns någorlunda tryggt. Men jag tömde ändå bilen fall i fall.

Va iväg en sväng för o kolla lite grejer, kommer ut till parkeringen, o bilen bara vägra o starta mad
Visade inte några som helst täcken på att må dåligt innan. Utan samma grej hände igen som för 3 veckor sen. Den bara la av.

Åkte hem o va hemma nån timme, sen åkte jag o en polare o kolla till den, försökte felsöka lite. Vi konstaterade att de kan inte va pumpen, för de e tryck i fuelrailen. Så jag misstänker vevaxelgivaren, men jag får ju inte heller fram nån felkod på check engine hmm

Nån som tror säg veta va de kan vara?? Lr e jag inne på rätt spår??
Bilen ska iaf bogseras hem imorrnbitti.

E inte särskilt glad just nu för de va dessutom världens kaos på donken så inte blev de nån tröst-glass heller mad

Nää, borde nog sova nu.

Ha de!
//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (18 juli 2008)

1 497 Inlägg
18 juli 2008
Du har kollat så att du har gnista?

4 299 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Du har kollat så att du har gnista?

Nää. De va ett tag som den tände till lite grann men sen dog, o så surrar den som den ska göra när jag drar nyckeln till off så jag har mest antagit att jag har haft gnista.

Men de ska jag nog ta o kolla imorrn, för de skulle ju kunna va DI:n också ja. För nu e den totalt stendöd, tänder inte på nåt sätt alls.

//Jacob

1 497 Inlägg
19 juli 2008
Som sagt..
Tänkte just på dedär med DI.
Är ju ett klassiskt fel på Saab wink

645 Inlägg
19 juli 2008
Håller med tidigare talare, samma sak hände mitt ex 9000 2.0i. Då va det DI-kassetten som gett upp.

4 299 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Som sagt..
Tänkte just på dedär med DI.
Är ju ett klassiskt fel på Saab wink

Quantic skrev:
Håller med tidigare talare, samma sak hände mitt ex 9000 2.0i. Då va det DI-kassetten som gett upp.

Hehe, jo de e ju ett rätt vanligt fel tongue Så ska nog testa med de först.

Känns lite pissigt bara eftersom jag hade börjat polera den hmm Då blir nästa bara omlackad ist...

Btw, har ni nått tips på vad jag ska söka på när jag letar på bildelsbasen. De e ju inte allt för lätt att hitta där hmm

EDIT: Hittade de nu wink

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (19 juli 2008)

4 299 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Nu står vraket hemma.
Ingenting stulet från den lr så, så de e ju skönt. Den har ju stått utanför Chrysler/Jeep & Bmw i Danderyd o där verkade de cirkulera Rapid bevakning titt som tätt.

Men som sagt, nu e den hemma.

E de nån som råkar ha en röd DI-kasset liggandes möjligen roll

//Jacob

4 299 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Nån som vet någon bra o billig skrot i stockholm??

Vet bara en o den ligger i huddinge...

//Jacob

4 299 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Update: Idag va jag iväg till skroten i Huddinge o köpte ny tändkasset.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/410839_klu40c.jpg
Nya tändkasseten smile

O den startade faktiskt sen big_smile Dock tycker jag att den e liite trögstartad fortfarande, men jag ska ta o rengöra stiften o eventuellt byta bränslefilter imorrn. Men ett som e säkert e att jag åker iväg till en tvätthall imorrn o tvättar bilen, då blir de myycke avfettning wink

De som gör mig extraglad e att jag fick veta att jag har 10% rabatt på Allbildelar i Huddinge big_smile Så dit kommer jag åka fler gånger, har lite småplaner nu wink

Ha de!
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
24 juli 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Idag va jag iväg till skroten i Huddinge o köpte ny tändkasset.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/410839_klu40c.jpg
Nya tändkasseten smile

O den startade faktiskt sen big_smile Dock tycker jag att den e liite trögstartad fortfarande, men jag ska ta o rengöra stiften o eventuellt byta bränslefilter imorrn. Men ett som e säkert e att jag åker iväg till en tvätthall imorrn o tvättar bilen, då blir de myycke avfettning wink

De som gör mig extraglad e att jag fick veta att jag har 10% rabatt på Allbildelar i Huddinge big_smile Så dit kommer jag åka fler gånger, har lite småplaner nu wink

Ha de!
//Jacob

Fan va nice big_smile

Skönt att de löste sig så de vart liv i bettan iallefall.. smile

Shysst me rabatt med wink har ca 20% eller mer beroende på saker på bildemo i uppsala wink hehe

Keep on!
Mvh Kim

Sök