2643
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

1 497 Inlägg
11 augusti 2008
Inget intresse för motorn i denna bilen då?
Eller kanske hela bilen? wink

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=232632

Mvh Axel

4 299 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Inget intresse för motorn i denna bilen då?
Eller kanske hela bilen? wink

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=232632

Mvh Axel

Nää, motorbyte e inte aktuellt just nu wink

E eventuellt intresserad av lite prylar från bilen smile Men de kan jag ta på PM sen, ska ut o kolla om de kan va nått som jag glömt bort wink

//Jacob

956 Inlägg
11 augusti 2008
Slå till nu på en ny motor, turbo motor sen lär du kunna köra som en riktig rally(kalle).tongue

4 299 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Slå till nu på en ny motor, turbo motor sen lär du kunna köra som en riktig rally(kalle).tongue

Nope, de blir de inte. Tar för lång tid, för mycke pengar o för mycke strul me ombes o sådär wink

Hehe, jag gör skäl för namnet redan nu wink

//Jacob

4 299 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Update: Har bytt bränslepumpsrelät nu o konstaterat att de INTE va de som va felet. De visade sig att reläet satt bakom handsfacket, så de vart lite knepigt att göra enligt tipset jag fick av Kimpan_90.

Men iaf, nu e de fastställt. Pumpen e paj.

Har varit o bytt till nya däcken på framfälgarna nu också smile
Dock fick jag bara vara glad fram till att fälgarna skulle balanseras sad Däcksnubben satte på fälgen på maskinen o snurrade ett varv o konstaterad att den va slagen mad Men han lyckades få till en någorlunda balansering, men han tyckte att om dom skulle användas så ska dom sitta bak för o slippa vibrationer i ratten.

Men dom Måste in på riktning, o de skulle kosta runt 600-800kr sad Jippi, så snart ska jag skriva ett mail till idioten jag köpte fälgarna av...

Fick också veta att mer än hälften av fälgarna som säljs på blocket är slagna. Så va ni än gör, kolla upp fälgarna på en firma innan ni köper dom!

De e vad jag hunnit med.

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 augusti 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Har bytt bränslepumpsrelät nu o konstaterat att de INTE va de som va felet. De visade sig att reläet satt bakom handsfacket, så de vart lite knepigt att göra enligt tipset jag fick av Kimpan_90.

Dock fick jag bara vara glad fram till att fälgarna skulle balanseras sad Däcksnubben satte på fälgen på maskinen o snurrade ett varv o konstaterad att den va slagen mad Men han lyckades få till en någorlunda balansering, men han tyckte att om dom skulle användas så ska dom sitta bak för o slippa vibrationer i ratten.

Men dom Måste in på riktning, o de skulle kosta runt 600-800kr sad Jippi, så snart ska jag skriva ett mail till idioten jag köpte fälgarna av...

Fick också veta att mer än hälften av fälgarna som säljs på blocket är slagna. Så va ni än gör, kolla upp fälgarna på en firma innan ni köper dom!

De e vad jag hunnit med.

//Jacob

Tråkigt att pumpen är pajj.. men byter du nu så lär det inte hända igen på ett jävla bra tag..

Hoppas det slutar rångla nu efter pumpbytet! smile

Surt me fälgarna, förra ägaren som hade dem sa att de va runda ochfina va? mad

Hoppas iallefall att du kan köra tillsvidare och fixa det sen.. är ju inte så mycket kvar av sommaren hmm

Hare!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

De e vad jag hunnit med.

//Jacob

Tråkigt att pumpen är pajj.. men byter du nu så lär det inte hända igen på ett jävla bra tag..

Hoppas det slutar rångla nu efter pumpbytet! smile

Surt me fälgarna, förra ägaren som hade dem sa att de va runda ochfina va? mad

Hoppas iallefall att du kan köra tillsvidare och fixa det sen.. är ju inte så mycket kvar av sommaren hmm

Hare!
Mvh Kim

Nää precis. Och nån gång ska väl de hända också.

Hehe, de hoppas jag me smile Troligtvis gör de det wink

Oja, dom va i fint skick etc mad Han ska fan få höra hur glad jag e...
Har ju plåtisarna kvar o nåra hade rätt sjysst mönster. De gick o köra sa han på däckverkstaden, men de väl kanske inte så jättebra hmm

Desamma!
//Jacob

4 663 Inlägg
12 augusti 2008
fett synd sad sad   men som sagt om du köper en ny nu så lär det inte hända på ett tag.
inte kul att fälgarna hade slagit sig sad  tycker du ska maila honom så fort du kan och vissa ditt missnöje
mvh robin

4 299 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fett synd sad sad   men som sagt om du köper en ny nu så lär det inte hända på ett tag.
inte kul att fälgarna hade slagit sig sad  tycker du ska maila honom så fort du kan och vissa ditt missnöje
mvh robin

De va ju en ren chansning att byta relä, men nu e de bytt o lär inte paja på ett tag wink

Nää, vart rätt irreterad när däcksnubben sa de...
Missnöje, han ska få höra hur jävla förbannad jag e på den idioten mad

//Jacob

956 Inlägg
12 augusti 2008
Va sa killen efter du klått upp honom och sagt att du är en riktig rallykalle och ska ha de bästa?tongue

4 299 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Va sa killen efter du klått upp honom och sagt att du är en riktig rallykalle och ska ha de bästa?tongue

Menar du han jag köpte fälgarna av så har jag inte hört nått än. Han bor 30 mil härifrån så jag pallar knappast besöka honom wink

//Jacob

4 299 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Även om jag inte har nya pumpen än så har de blivit lite gjort iaf smile Finns trots allt en del o göra tongue
Dessutom så hade jag inget annat o göra heller wink Men de blev dels att få på fälgarna me nya däcken, då hamnar bak så jag slipper vibrationer i ratten iaf.

Sen passade vi på o byta bussning på kärnghämaren bak på ena sidan, för jag hade redan bytt på den andra sidan smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/430101_w9m2x2.jpg
Lite meckhjälp fick jag idag smile Tack Oskar!

O bussningen fick han på plats också wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/430107_ohcxen.jpg
Nya bussningen på plats, nu borde det sluta klonka wink

De va typ de vi gjorde, eller nej vänta. Vi satte batteriet på laddning också tongue

Men mer än så vart de inte wink

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 augusti 2008
Alltid finns det att göra tongue

Roligt me kompisar som hjälper till smile
Blir skitbra, på me en ny pump så ska du se att allt går vägen big_smile
Mvh Kim

4 663 Inlägg
13 augusti 2008
kul att se att du har lite annat att göra också big_smile så att du inte bara snöar in dig på pumpen

mvh robin

4 299 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Alltid finns det att göra tongue

Roligt me kompisar som hjälper till smile
Blir skitbra, på me en ny pump så ska du se att allt går vägen big_smile
Mvh Kim

Jo de gör ju de tongue Framförallt på den här wink

Ja de e lite roligare o hålla på då. Dock blev de så att han gjorde allt o jag satt o kolla på tongue
Ja jag hoppas de e så enkelt tongue Men de e de nog smile Då kommer de nog rulla på fin fint wink

//Jacob

4 299 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kul att se att du har lite annat att göra också big_smile så att du inte bara snöar in dig på pumpen

mvh robin

Precis, lätt att de händer så att man glömer bort all annan skit som e paj tongue

//Jacob

1 497 Inlägg
14 augusti 2008
Pumpen är på väg wink

4 299 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Pumpen är på väg wink

Fan va bra big_smile Hade varit kalas om den dök upp imorrn.

Men de e väl önsketänkande wink

Tack smile
//Jacob

1 497 Inlägg
14 augusti 2008
Skickades rekomenderat idag.
Hon på posten sa att den skulle vara framme imorn.

Så det är nog ingen omöjlighet smile

4 299 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Skickades rekomenderat idag.
Hon på posten sa att den skulle vara framme imorn.

Så det är nog ingen omöjlighet smile

big_smile Fan va bra big_smile De e ju toppen om de kommer till imorrn!

Gissa vem som kommer sitta o vänta på brevbäraren wink

//Jacob

Sök