2007
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 november 2008
Hehe, blev ju helskysst de där big_smile ja den förra såg ganska sliten ut ju tongue heheh och snart får du fixa lite bilder på neonet med! wink spänd o se resultatet!

Finns mer delar och ta, hör av om någon behöver! smile

hare bra big_smile
Senast redigerat av Funkiee (9 november 2008)

4 663 Inlägg
9 november 2008
blev skit bra med  med  ny lampa big_smile  jo de lär ju sita  mycket bäte än de som man brukar få med neonet
mvh robin

4 299 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Funkiee skrev:
Hehe, blev ju helskysst de där big_smile ja den förra såg ganska sliten ut ju tongue heheh och snart får du fixa lite bilder på neonet med! wink spänd o se resultatet!

Finns mer delar och ta, hör av om någon behöver! smile

hare bra big_smile

Japp, blev skitabra smile Den jag köpte av dig hade mer ursprungsfärgen kvar jämfört me den gamla tongue Blev lite fräschare då...

Hör av mig om jag behöver nått wink
Desmma!
//Jacob

Saab_Robin: Japp, inga klagomål på att skiten inte funkar nu wink
Aa, vet inte varför jag använde dom skruvarna den här gången, har aldrig gjort förrut tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Jahopp, nu läcker bilen kylarvatten igen sad Hinner komma typ 75 meter från Marin Depån sen så lyser "check radiator". Det hände i torsdags så igår blev de farsans bil till sista dagen på praktiken o svänga förbi Mekonomen för att fixa kylarcement.

Och eftersom jag inte mått så jävla bra idag (tongue) har jag lagt ner mycket tid på o inse att jag måste riva instrumentpanelen imorrn sad Jobbigt!! Måste ju kolla värmepaketet vartifrån de läcker...
Så imorrn dyker de nog upp en update iaf smile

//Jacob

4 299 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Update: Ja nu kommer en liten update, blev dock inte så mycke meck idag. Hade inte riktigt orken o dessutom hade jag några ärenden o fixa också.

Men jag har dels fortsatt med att försöka få igång de vänstra dimljuset, no succes. Konstaterade bara att jag har ingen ström fram till lampan hmm Så de e kabelbrott nånstans på vägen, o de innebär att jag måste öppna kabelhärvan i motorrummet sad Jobbigt!! Men de lär göras när jag får orken.

Nu ska den inte läcka nån kylvätska heller längre, hällde i collingsystem stop leak eller va de nu heter, köps på mekonomen iaf o funkar jäkligt bra tongue

Men tanken va att jag skulle rivigt panelen för o undersöka värmepaketet, men de låter som att jag nog ska ta de när jag har en hel helg på mig istället smile

Så de va de som gjordes ikväll. Blev ju inga bilder då de inte fanns nått att fota... Så istället får ni en bild på min nya maskot i bilen big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/503262_ykeqcb.jpg

Nån tur vetti fan om han ger av sig, tyckte mest de såg tomt ut där uppe wink

De va allt!
//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
16 november 2008
Du har du riktiga problem med din bil jacob hmm Men du har iaf en fin maskot där big_smile men snart blir det väll ngn ordning på bilen? tongue

De där om lampan, varför inte helt enkelt bara dra en kabel direkt på den som funkar?? om du förstår hur jag menar :p lär ju funkar lika bra ändå, så ska väll de där osså funka smile, sedan har du en el-antenn som ligger o vill bli monterad wink

Lycka till med allt, vi hörs big_smile

4 299 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Funkiee skrev:
Du har du riktiga problem med din bil jacob hmm Men du har iaf en fin maskot där big_smile men snart blir det väll ngn ordning på bilen? tongue

De där om lampan, varför inte helt enkelt bara dra en kabel direkt på den som funkar?? om du förstår hur jag menar :p lär ju funkar lika bra ändå, så ska väll de där osså funka smile, sedan har du en el-antenn som ligger o vill bli monterad wink

Lycka till med allt, vi hörs big_smile

Vadå problem, den e bara lite gammal tongue Jorå, allting motor o växellådemässigt funkar ju kanon. De e bara de där lilla läckaget som kommer åtgärdas inom kort. Hehe, ja min lilla maskot är nice cool

De ser för tattigt ut me massa kablar som går hit o dit när man har möjligthet till att få de o se original ut. Skulle bara veta hur grymt irriterad jag är på kablarna som går till extraljusen.
Ja vi får se hur de blir me de hmm Måste köpa nya skor, o de går faktiskt före en elantenn wink Men jag hör av mig angående den.

Tack desamma!
//Jacob

1 497 Inlägg
16 november 2008
Modigt av dig att hälla i läckfixare i kylsystemet.
Det händer att det inte bara sätter sig i läckaget utan stoppar
upp i rör och sånt också. Men får hoppas att det fungerar smile

Angående ditt ena dimljus.
Kan du inte dra sladdar från det andra dimljuset bara?

Mvh Axel

4 299 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Modigt av dig att hälla i läckfixare i kylsystemet.
Det händer att det inte bara sätter sig i läckaget utan stoppar
upp i rör och sånt också. Men får hoppas att det fungerar smile

Angående ditt ena dimljus.
Kan du inte dra sladdar från det andra dimljuset bara?

Mvh Axel

Jo men de ska va nått special som ger ett ytterligare skydd mot trost i kanalerna o smörjer pumpen etc. Och dom på mekonomen rekommenderade de starkt. Och de funkade fint förra gången, så de lär nog gå bra nu också wink

Jo de går de me, men som jag sa till Funkiee så gillar jag inte o ha massa "onödiga" kablar. Så jag byter hellre ut dom trasiga kablarna istället. Men vi får se vad jag orkar också, rätt som de är så kanske jag bara drar dit nya kablar så jag bara får skiten o lysa. De händer ju ibland roll

//Jacob

4 299 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Update: Tja! Som ni kanske märker händer det inte särskilt mycke här just nu tongue Har bestämt mig för att bara använda bilen i vinter och bara göra nödvändiga reparationer. Så byte av bakdörren o montering av vinge etc sker inte förrän våren smile

Dock så ska jag fan få igång de andra dimljuset tongue Nu e de snö och minusgrader ute, så att öppna kabelhärvan får fan vänta roll Så idag gjordes en egen liten kabelhärva för att ta ström från det andra dimljuset.

Här kommer lite bilder på det...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/507636_m6es2u.jpg
Jacob in action! Krymper krympslangen på plushärvan...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/507635_zv3dx4.jpg
Ändarna på min lilla kabelhärva, gjordes en till likadan fast med röd krympslang.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/507638_m0x5ox.jpg
Sen lindades hela in i eltejp för att få "en" kabel, ville dock har svart men hittade inte den rullen hmm

Så nu ska jag nog ut och koppla på de o se om de funkar, jag hoppas att de gör de iaf smile

Sen hände en lite irreterande grej igår kväll. Va ute o lekte i snön med några kompisar, plötsligt började Check engine lysa hmm
Fick fram kod 3, så klart så har jag ju inte med mig va dom olika kombinationerna betyder. Så jag började puttra lungt o försiktigt hem då de inte fanns nåra missljud eller så. När jag e nästan hemma slocknar den. Går in och kollar iaf vad de va för kod jag fick.

Det visade sig att inuget hade börjat bli för varmt lol
Lite irriterande då jag bara hade behövt låta bilen stå o kallna o sen fortsatt, men men. Nu har jag lärt mig att jag ska skriva en lista med dom olika Check Engine-koderna och ha i bilen roll

De va allt för nu, återkommer om jag får på härvan ikväll. Snöstorm i görningen tongue

//Jacob

EDIT: Får faktiskt tacka min lillsyrra för hjälpen när jag lödade ihop kablarna, jag hade inte själv tillräckligt me händer tongue
Senast redigerat av Rallyhalle (23 november 2008)

4 663 Inlägg
23 november 2008
hoppas att dimljuset går igång  nu big_smile
va ute o lekte i snön boys will be boys wink kan ju vara bra att ha en lista i bilen över de olika koderna
lycka till
mvh robin

4 299 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
hoppas att dimljuset går igång  nu big_smile
va ute o lekte i snön boys will be boys wink kan ju vara bra att ha en lista i bilen över de olika koderna
lycka till
mvh robin

Mm, vi får se. Fixar de nån annan dag, orkar inte ikväll tongue
Haha, off course. And I will always be a boy wink
Mm, ska snart sätta mig o skriva den snart så de e gjort.

Tackar!
//Jacob

4 299 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Projekt montera farthållare kan fortsätta big_smile Fick ett sms av Funkiee idag där han frågade om jag ville ha styrdonet till farthållarn. De va ju ganske självklart, så fort jag jobbat färdigt för dagen bar de av till Täby o hämtade det.

Fick även med mig en ny list till den krockade dörren så att jag har en som är rak och fin till nya dörren.
Så får se om jag kanske får tråkigt imorrn (ledig) och kanske tar och monterar styrdonet, det får vi helt enkelt se smile

EDIT: Får tacka Funkiee så mycket! big_smile

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (27 november 2008)

1 997 Inlägg
27 november 2008
Det tycker jag absolut att du ska göra Jacob! wink

Fan, jag vill också ha en bil att pilla med... neutral

// Fredrik

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 november 2008
Jajust där fångades jacob på bild med wink hehe

Fy vad jag känner att det kliar i fingrarna när man ska pilla med nåt som tex nu när du ska fixa kablar osv.. vill ha garage så jag kan göra allt med mercan men den står en bit hemifrån mig..

Så får nöja mig me vinterbilen och din projekttråd wink hehe

Blir jäkligt bra och jäkligt roligt att du fick tag i styrdonet och en ny list.. smile

Hoppas allt går vägen nu och allt lyser och funkar som det ska för inge roligt att mecka i kyla hmm

Ha det gött!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Det tycker jag absolut att du ska göra Jacob! wink

Fan, jag vill också ha en bil att pilla med... neutral

// Fredrik

Hehe, ja de blir ju lite skönare o köra långa sträckor då tongue

Förstår de sad Men de kommer ju en ny till våren iaf smile

Ha de!
//Jacob

4 299 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Jajust där fångades jacob på bild med wink hehe

Fy vad jag känner att det kliar i fingrarna när man ska pilla med nåt som tex nu när du ska fixa kablar osv.. vill ha garage så jag kan göra allt med mercan men den står en bit hemifrån mig..

Så får nöja mig me vinterbilen och din projekttråd wink hehe

Blir jäkligt bra och jäkligt roligt att du fick tag i styrdonet och en ny list.. smile

Hoppas allt går vägen nu och allt lyser och funkar som det ska för inge roligt att mecka i kyla hmm

Ha det gött!
Mvh Kim

Haha, ja de är ju inte allt för vanligt tongue

Förstår det, men du hade ju iaf fått till handsfacket bra smile
Ja ett riktigt garage hade varit guld värt alltså big_smile

Tackar, de blir nog alldeles kanon smile
De hoppas jag me, men det är typ plug-and-play så de ska nog gå vägen smile

Desamma!
//Jacob

4 299 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Update: Tja! Har varit ledig idag, och mecka Corolla hade jag bara inte lust med idag wink

Blev till att tvätta och småfixa lite med Saaben istället smile Den har ju inte blivit tvättad på över en månad nu hmm
Så idag passade jag på nu när det ändå är plusgrader ute...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/510532_jha4u8.jpg
En väääldigt skitig 9000 tongue De va ett tag sen den tvättades...

Som ni kanske förstår blev de grym skillnad tongue Jag fick också tummen ur och rengjorde dörrgångarna!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/510533_h0oatb.jpg
Usch, skitigt och kladdigt...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/510535_ghksau.jpg
Lite avfettning och bilschampo så blev det riktigt rent där smile

Nu återstår bara en rengöring av insidan också, men det hade jag inte ork till idag. Måste dock ut och tvätta ena sidorutan bak som Oskar ritat en snopp på, och den syns mer än väl så fort de blir lite imma på den rutan mad

Men iaf, jag hade ork till att göra nått som är lite roligare big_smile Så jag plockade loss tutorna och hållaren till dom.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/510539_49a7nw.jpg
Usch rostigt o äckligt...

Plockade ner de så gott de gick o sen fram me vinkelslipen och flappdisk samt stålborsten till borrmaskinen. Sen när alla metalldelar va slipade plockade jag fram hammarlacken big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/510540_smv3bi.jpg
Svarta och fina big_smile Synd bara att man inte direkt kommer se dom tongue

Det är ju detaljera som gör det wink
Blev riktigt blankt och fint så det blir nog kanon när dom kommer på plats igen smile
Tog en liten titt på Styrdonet till farthållaren, måste byta vajer på den innan den monteras hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/510541_69zfdn.jpg
Hmm, skit också. Blir till o byta vajern hmm

Men jag har inte direkt bråttom att få på den iaf tongue Får ta det när jag känner att jag har råd med det.
Vill nog egentligen inte veta vad den vajern kostar tongue För speedparts hade den tyvärr inte...

Så detta är vad jag har gjort idag, imorrn ska jag montera tillbaka tutan och ta en titt på det jäkla blinkreläet. Det sitter ju glappt i hållaren hmm

Men mer kommer som sagt imorrn smile
//Jacob

4 663 Inlägg
28 november 2008
nice med en tvätt  big_smile måste fan tvätta min med har inte tvättat den sedan ......typ augusti.
det blev riktigt  blankt o fint med hammarlacken  wink
har själv ingen anning hur dyr vajern är.
mvh robin

1 997 Inlägg
28 november 2008
Haha, känner igen de där med att de ibland går lite för länge mellan tvättarna roll
Ren blev den iaf! big_smile
Lite färg skadar aldrig! smile

// Fredrik

Ps. har lagt upp bild på bilen i min tråd nu med.. Ds.
Senast redigerat av isak90 (28 november 2008)

Sök