Funkiee skrev:
Dunkar ju på gött!

o ska bli fint o se hur bakrutans toning ser ut! kanske man gör det med!

o lite lyse skadar ju inte heller!

förresten, vad sa saab om vajern?
hoppas den funkar felfritt nu, utan ngra protection igen!

hur lyckades du bränna den gamla basen?

haha
Lycka till! // Funkiee
Japp, dunkar fint o framförallt renare

Me like! Jo vi får se när det blir av, kallt o jobba ute nu

Saab vill ha 295kr för vajern, 70kr för nått jävla fäste och 20kr tror jag de va för packningen som sitter där. Fästet måste jag tydligen ha då dom gjort om denna modellen...
Jag tänker aldrig mer nämna ordet felfritt, går bara åt helvete då
För hög volym när bilen stått på tomgång eller varit avstängd, för att kunna pumpa på ordentligt så kräver basen maxeffekt ur generatorn som den inte får på tomgång. Sen finns det en inställning på slutsteget som heter "bass boost", skitfarligt för basar... En kombination av dessa 2 gjorda att min talspole gick åt helvete
Tackar!
//Jacob
kimpan_90 skrev:
Härligt och surt på samma gång att grejerna ska pajja, men huvudsaken är väl att du fick tag i en bättre bas och inte en sämre än den gamla tongue
Såg riktigt bra ut på filmen, bilen ser jäkligt bra ut! smile
Hare gött och spela lungt!
Mvh Kim
Mm, lite surt då det gärna hade fått hända vid ett bättre tillfälle

Precis, men en sämre hade inte varit nått alternativ

Då hade det blivit till att spara ett tag istället...
Tackar, den ska se ännu bättre ut så den kan matcha någorlunda en viss merca när vi ses i sommar

Desamma, hehe de kan du räkna med att jag gör

//Jacob
Saab_Robin skrev:
FAN va gött med ny bas big_smile trode inte att det var talstomen som hade gått big_smile he ok hur många farad vil du ha wink
mvh robin
Jo, trots att de va en oväntad utgift är det ändå lite kul

Nää inte jag heller, men när talspolen plockades ur kände man på lukten att de klart va den

Kommer bara köra på en 0.5 farad, krävs inte mer till mitt system just nu. Det är ju bara för att hålla strömen uppe på rätt nivå så att inte en till talspole bränns

//Jacob