2729
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Fan va skönt att de löste sig då! Den ser riktigt smarrig ut den basen tongue

Glöm nu inte bilder o kanske nån liten film? wink

// Fredrik

Japp, har varit ut och monterat och provspelat (under gång wink) och jag är fan mer nöjd med denna än vad jag va med den andra big_smile Grymt skönt basljud.

Framförallt så har den mer potential, här kommer lit jämförelser på nya o gamla:

Nya Maxeffekt 900 watt och 450 WRMS, verkningsgrad 20-800hz smile

Den gamla låg på 600 watt och 250 WRMS med verkningsgrad 28-800hz, men den va ju helt ok ändå smile

Bilder kommer, måste bara montera om då den hamna på snedden roll Dessutom så är det mörkt och kasst väder ute just nu, vi får väl se om jag lyckas få till nån bra film smile

//Jacob

4 299 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Här kommer då en liten filmsnutt på provspelningen av min nya bas smile

[video]http://www.garaget.org/video/pbjz55bu7mcr[/video]

Kommer köra på min gamla låda då den ska funka kanon även till denna smile

//Jacob

413 Inlägg
5 december 2008
basen dunkar på rätt bra va?:)toningen blev kanon bra oxå:D
Mvh:Andreas

4 299 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
addesaab skrev:
basen dunkar på rätt bra va?:)toningen blev kanon bra oxå:D
Mvh:Andreas

Det spelar riktigt fint måste jag säga smile Blev väldigt nöjd med den!
Tackar, ja det vart rätt bra för att va första gången smile Ska bara försluta kanterna bara åkte upp lite grann hmm

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 december 2008
Dunkar ju på gött! big_smile o ska bli fint o se hur bakrutans toning ser ut! kanske man gör det med! tongue o lite lyse skadar ju inte heller! tongue förresten, vad sa saab om vajern? smile

hoppas den funkar felfritt nu, utan ngra protection igen! tongue hur lyckades du bränna den gamla basen? big_smile haha

Lycka till! // Funkiee

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 december 2008
Härligt och surt på samma gång att grejerna ska pajja, men huvudsaken är väl att du fick tag i en bättre bas och inte en sämre än den gamla tongue

Såg riktigt bra ut på filmen, bilen ser jäkligt bra ut! smile

Hare gött och spela lungt!
Mvh Kim

4 663 Inlägg
5 december 2008
FAN va gött med ny bas big_smile  trode inte att det var talstomen som hade gått big_smile  he ok hur många farad vil du ha wink
mvh robin

4 299 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Funkiee skrev:
Dunkar ju på gött! big_smile o ska bli fint o se hur bakrutans toning ser ut! kanske man gör det med! tongue o lite lyse skadar ju inte heller! tongue förresten, vad sa saab om vajern? smile

hoppas den funkar felfritt nu, utan ngra protection igen! tongue hur lyckades du bränna den gamla basen? big_smile haha

Lycka till! // Funkiee

Japp, dunkar fint o framförallt renare smile Me like! Jo vi får se när det blir av, kallt o jobba ute nu wink
Saab vill ha 295kr för vajern, 70kr för nått jävla fäste och 20kr tror jag de va för packningen som sitter där. Fästet måste jag tydligen ha då dom gjort om denna modellen...

Jag tänker aldrig mer nämna ordet felfritt, går bara åt helvete då tongue
För hög volym när bilen stått på tomgång eller varit avstängd, för att kunna pumpa på ordentligt så kräver basen maxeffekt ur generatorn som den inte får på tomgång. Sen finns det en inställning på slutsteget som heter "bass boost", skitfarligt för basar... En kombination av dessa 2 gjorda att min talspole gick åt helvete

Tackar!
//Jacob
kimpan_90 skrev:
Härligt och surt på samma gång att grejerna ska pajja, men huvudsaken är väl att du fick tag i en bättre bas och inte en sämre än den gamla tongue

Såg riktigt bra ut på filmen, bilen ser jäkligt bra ut! smile

Hare gött och spela lungt!
Mvh Kim

Mm, lite surt då det gärna hade fått hända vid ett bättre tillfälle smile Precis, men en sämre hade inte varit nått alternativ tongue Då hade det blivit till att spara ett tag istället...

Tackar, den ska se ännu bättre ut så den kan matcha någorlunda en viss merca när vi ses i sommar wink

Desamma, hehe de kan du räkna med att jag gör smile
//Jacob
Saab_Robin skrev:
FAN va gött med ny bas big_smile  trode inte att det var talstomen som hade gått big_smile  he ok hur många farad vil du ha wink
mvh robin

Jo, trots att de va en oväntad utgift är det ändå lite kul smile Nää inte jag heller, men när talspolen plockades ur kände man på lukten att de klart va den smile
Kommer bara köra på en 0.5 farad, krävs inte mer till mitt system just nu. Det är ju bara för att hålla strömen uppe på rätt nivå så att inte en till talspole bränns wink

//Jacob

Avstängd
914 Inlägg
5 december 2008
Vill inte gnälla på något sätt, men MDS basar är inte bra, har själv varit med om basar som brinner upp. Kompisar till mig har haft samma problem. Satsa hellre på lite kvalité som kicker eller rockford. Mvh smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

4 299 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Saab900Racing skrev:
Vill inte gnälla på något sätt, men MDS basar är inte bra, har själv varit med om basar som brinner upp. Kompisar till mig har haft samma problem. Satsa hellre på lite kvalité som kicker eller rockford. Mvh smile

De är inte gnäll, de e din personliga åsikt och erfarenhet smile

Hade gärna satsat på lite dyrare grejer men nu finns inte ekonomin för det och jag är mycket nöjd med MDS hittills trots allt smile Ska köpa en kondning så får jag se hur de går för denna basen, brinner den igen kanske jag kommer hålla ditt spår wink

Så det är bara att vänta och se smile
//Jacob

645 Inlägg
5 december 2008
Vill bara tillägga att MDS funkar alldeles utmärkt, bra pris och kvalite. Jag har själv kört MDS basar o dom funka hur bra som helst. Bara man sköter sina grejer så håller dom också. Tror inte det finns nån bas som tål vilken behandling som helst oavsett hur dyr den är. Så fortsätt köra med MDS om du är nöjd tycker jag.

319 Inlägg
5 december 2008
Jävla schyst arbete de är nu o snabbt rullar det på. Lite synd på en snygg bil att den ska krångla o leka med dig lite stup i kvarten. Men du löser de ha de fint // Dennis

4 299 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Quantic skrev:
Vill bara tillägga att MDS funkar alldeles utmärkt, bra pris och kvalite. Jag har själv kört MDS basar o dom funka hur bra som helst. Bara man sköter sina grejer så håller dom också. Tror inte det finns nån bas som tål vilken behandling som helst oavsett hur dyr den är. Så fortsätt köra med MDS om du är nöjd tycker jag.

Jo men de blir så antagligen, med tanke på den felaktiga behandling som den gamla ändå fick så är jag förvånad att den ändå höll så länge smile
Så jag kommer nog köra mycket MDS i fortsättningen, framförallt är det ju nära o bra wink

//Jacob
RPMDennis skrev:
Jävla schyst arbete de är nu o snabbt rullar det på. Lite synd på en snygg bil att den ska krångla o leka med dig lite stup i kvarten. Men du löser de ha de fint // Dennis

Tackar, kul att du fortfarande gillar det smile
Jaa, lite irreterande men allt kommer inte samtidigt nu iaf som de gjorde förrut (peppar peppar tongue)

Tack desamma smile
//Jacob

4 299 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Halloj allihopa, nån som har nått tips på nått kul och billigt jag kan göra på bilen så jag kan slänga upp en liten update nån gång tongue

Hade tänkt montera vingen idag, men rostskyddsfärgen torkar inte så bra i minusgrader roll, inte sikaflex heller för den delen...

Så kom med förslag vad jag kan hitta på big_smile

//Jacob

4 663 Inlägg
23 december 2008
hehe har du idé torka?  du kan  fina til motorrumet  upgradera ljudet lite wink kan komma på massor av sake men du har ju gjort de mästa big_smile
mvh robin
BTW god jul

4 299 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
hehe har du idé torka?  du kan  fina til motorrumet  upgradera ljudet lite wink kan komma på massor av sake men du har ju gjort de mästa big_smile
mvh robin
BTW god jul

Fina till i motorrummet, hmm då måste bilen troligtvis bli stående och det går inte just nu hmm
Uppgradera ljudet?? Jag sa billigt tongue

Verkar som att det inte finns nått annat o göra nu än fina till och måla detaljer...

Tack för att du försökte iaf smile
//Jacob

4 663 Inlägg
23 december 2008
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:
mvh robin
BTW god jul

Fina till i motorrummet, hmm då måste bilen troligtvis bli stående och det går inte just nu hmm
Uppgradera ljudet?? Jag sa billigt tongue

Verkar som att det inte finns nått annat o göra nu än fina till och måla detaljer...

Tack för att du försökte iaf smile
//Jacob

hehe  är du helt klar med toningen ?   du kanske har visat det redan men man är för sjuk för att kolla.
ska krya på mig och du fårtsätter att fundera big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
hehe  är du helt klar med toningen ?   du kanske har visat det redan men man är för sjuk för att kolla.
ska krya på mig och du fårtsätter att fundera big_smile
mvh robin

Nope, har bakrutan kvar. Men det är fan för kallt ute för att hålla på med det tongue

Krya på dig!
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 december 2008
Nå billigt måste det ju finnas.. hm..

Städa bilen? tongue

är ju svårt att lacka eller så då det är bra kallt ute nu hmm men ska fundera lite och återkommer om jag kommer på nå smile

God Jul!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
Gjerdingen skrev:
Nå billigt måste det ju finnas.. hm..

Städa bilen? tongue

är ju svårt att lacka eller så då det är bra kallt ute nu hmm men ska fundera lite och återkommer om jag kommer på nå smile

God Jul!
Mvh Kim

Haha, där sa du nått tongue Mina stolar har ju faktiskt börjat ändra färg roll
Kom på nu att vi har ett medel på jobbet till mögliga/grymt skitiga båtinredningar som jag skulle prova, dessutom har MT-Ludde lämnat massa McDonalds-prylar i bilen. Så det va en bra idé big_smile

Jo precis, och just nu är det rätt mycke som jag behöver fixa som har me färg o göra tongue
Gör så big_smile

Desamma, oj måste nog lägga mig, snart kommer ju tomten tongue wink
//Jacob

Sök