2683
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

Filkörning?
852 Inlägg
24 december 2008
passa på att tvätta den utvändigt med + motortvätt smile och så lite vinylglans påpanelerna

God jul på dig!

4 299 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
Portal skrev:
passa på att tvätta den utvändigt med + motortvätt smile och så lite vinylglans påpanelerna

God jul på dig!

Den är nyss tvättad utvändigt, men den ser likadan ut igen roll Motortvätt gjordes då också och en rejäl underredstvätt också big_smile Fanns kvar olja från när jag bytte oljetrycksgivare som nu är borta smile

Men det blir nog en invändig tvätt här nån dag smile Då ska de blänka och va fräscht!
Och har också lite småplaner för interiören smile Men det avslöjar jag när det blir dags för det wink

Tack desamma! smile
//Jacob

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
24 december 2008
Rallyhalle skrev:
dessutom har MT-Ludde lämnat massa McDonalds-prylar i bilen
//Jacob

Att du ens tolererar att folk käkar i bilen... Gör inte ens jag som har läder tongue Och lämna massa skit efter sig är det ju dödsstraff på! yikes Skärpning Jacob

Verkar ju bli bra med toningen borde rycka tag i att tona rutorna jag också. Har du ingen kupevärmare? då går det alldeles utmärkt att jobba wink
God jul btw!

Rock'n Roll

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 december 2008
inte läst hela tråden så vet inte exakt vad du har gjort men om du inte har nått och göra äre vell bara tex byta alla trasiga lampor i knapparna panelen om du har några som inte lyser till 100% kostar inte mkt=D

4 299 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:
//Jacob

Att du ens tolererar att folk käkar i bilen... Gör inte ens jag som har läder tongue Och lämna massa skit efter sig är det ju dödsstraff på! yikes Skärpning Jacob

Verkar ju bli bra med toningen borde rycka tag i att tona rutorna jag också. Har du ingen kupevärmare? då går det alldeles utmärkt att jobba wink
God jul btw!

Det tolereras då det är jävligt gott o käka när man väntar på fittfärjan tongue Dock kan man glömma att käka i bilen när jag åker 9-5 wink Men du vet ju hur ludde är, han slänger in de och sen springer ifrån bilen...

Va fan, har du inte passat på att kolla i skolan hur de blev irl tongue
Tycker jag att du ska, blir riktigt bra smile

Desamma!

volvo_dude skrev:
inte läst hela tråden så vet inte exakt vad du har gjort men om du inte har nått och göra äre vell bara tex byta alla trasiga lampor i knapparna panelen om du har några som inte lyser till 100% kostar inte mkt=D

Där sa du nått, nu har jag ju en ny lödkolv så de kanske jag skulle ta o göra smile De e ju nåra knappar som slocknat tongue
Får ta o kolla vad det ska va för dioder så blir de nog till att fixa det big_smile Tack för tipset!

God jul!
//Jacob

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
24 december 2008
Rallyhalle skrev:
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:
//Jacob

God jul btw!

Det tolereras då det är jävligt gott o käka när man väntar på fittfärjan tongue Dock kan man glömma att käka i bilen när jag åker 9-5 wink Men du vet ju hur ludde är, han slänger in de och sen springer ifrån bilen...

Va fan, har du inte passat på att kolla i skolan hur de blev irl tongue
Tycker jag att du ska, blir riktigt bra smile

Desamma!
//Jacob

Har inte sett bilen på ett bra tag (har iof inte letet heller) men får ta och göra det efter nyår, och angående ludde så vet jag mycket väl, det var just därför jag blev så förvånad att du låter folk käka i bilen. Har man skräpat ned så tycker jag allt att man kan göra något för att städa upp, har dock märkt att jag är rätt ensam om denna tanke roll

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Har inte sett bilen på ett bra tag (har iof inte letet heller) men får ta och göra det efter nyår, och angående ludde så vet jag mycket väl, det var just därför jag blev så förvånad att du låter folk käka i bilen. Har man skräpat ned så tycker jag allt att man kan göra något för att städa upp, har dock märkt att jag är rätt ensam om denna tanke roll

Ok, nää sen så har väl jag inte parkerat allt för nära grindarna heller för den delen roll Btw jag har fortfarande kvar din lucka till dragöglan i min bil tongue

Det handlar inte om vad han får och inte får, det handlar om vad han själv vill wink
Gillar inte egentligen att käka i bilen, men nu e den så skitig ändå och stolarna har jag för avsikt att byta ut...
Så du är inte ensam tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Update:Idag tog jag tag i ordningen som jag inte har i bilen tongue Fanns ju en hel del som kunde slängas ur...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/527659_g18q7g.jpg
Hmm, va mycke onödigt skit de låg i bilen då tongue De va verkligen dags o städa...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/527660_lkwbyt.jpg

Hehe, hoppsan, hur hamna den där tongue Den kan jag tyvärr inte skylla på ludde roll

Så en städning va ju klart behövligt så de vart dammsugning och avtorkning med trasa smile Va dock en massa skit som inte gick bort på dörrsidorna hmm Men de får jag ta tag i när de blir vår, för fy fan va kallt det va tongue Här få ni en bild för o illustrera hur kallt det va...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/527669_0k4xyh.jpg

Hade ingen känsel kvar i fingrarna när jag var färdig tongue Men nu är det gjort, hade ingen vinylglans tyvärr så de får jag ta nån annan gång smile Upptäckte dock en tråkig sak som jag ska sätta mormor på och fixa big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/527671_0h1odz.jpg

Det börjar verkligen bli dags för stolsbyte hmm

Plockade bort bältet också och öppnade "spolen" för att se vad som va fel. Blev inte så mycke klokare, hittade bara en del som jag misstänker är felet. Ska se med Saab om man kanske kan köpa den lös och på det sättet spara lite pengar tongue

Men det va det jag gjorde idag. Mer pallade jag inte då de va för kallt tongue
Ska se om jag kan hitta på nått mer och göra, ni får gärna komma med mer förslag om ni kommer på nått mer jag kan göra på bilen smile

//Jacob

4 299 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Jag har monterat tillbaka bältet nu utan att ha gjort nånting med det. Men utan att säga för mycket nu så funkar det faktiskt...

Så bältesbyte blir inte av än iaf vilket är skönt, då blir det pengar till nått annat istället smile
Köpte textiltvätt idag också för o se om jag kunde fräscha till förarsätet, men nää. De ser lika sunkigt ut fortfarande... Så det blir nog ett par nya säten istället.

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
27 december 2008
Städa städa varje freda, de tycker jag är kul.... hehhe, kanske börja göra som Pippi? smile o samma med den där Ludde tongue Sen kan du ju också byta ut lampan som sitter i motor rummet, bara för att.. big_smile

Ha de bra Jacke wink

Mvh Patrik

4 299 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Funkiee skrev:
Städa städa varje freda, de tycker jag är kul.... hehhe, kanske börja göra som Pippi? smile o samma med den där Ludde tongue Sen kan du ju också byta ut lampan som sitter i motor rummet, bara för att.. big_smile

Ha de bra Jacke wink

Mvh Patrik

De e svintråkigt du wink Och Pippi e knäpp, de vet väl alla tongue
Haha, ja de där med städning är inte Luddes starka sida tongue De kan Tenzer också intyga wink

Antar att det är den lilla skitlampan som sitter på isoleringen du menar, den har inte jag...

Snälla, kalla mig inte de tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/528981_mcwmca.jpg

Ska försöka o laga farthållarvajern tongue Tycker den va lite väl dyr bara för att denna lilla grej pajat wink
Sen så har jag ändå inget o göra smile Så vi får se hur detta funkar, vad tror ni?? Limmar med kontaktlim...

//Jacob

4 299 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Update: Tja! Idag kom jag på nått o göra med bilen big_smile
Började fina till farthållarmotorn lite tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/529993_ftvhm4.jpg
Farthållarmotorn, ganska skitig o tråkig...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/529996_7w9vdh.jpg
Bästa bilden jag fick till, dåligt ljus i förrådet. Men blankt o fint blir det smile

Hade jättetråkigt o kom på detta, kanske lite onödigt men det kommer nog passa bra när resten fräschas upp smile Gjorde dock bara en kortsida och en långsida, dels tröttnade jag på slipandet och dels så höll jag på att frysa fötterna av mig tongue Det är lite för kallt för att jobba ute i förrådet roll

Bytte glödlampa i skyltbelysningen idag, den ena hade lagt av. Jag va dock rädd att de va dags att renovera upp där med nya kontakter etc. Så som de kan va på gamla bilar... Men nää, det såg ut som nytt big_smile Så någon dag ska jag plocka bort glasen och putsa upp dom och dra dit nya skruvar. Dom som sitter nu är rostiga o tråkiga.

Får se om jag fortsätter imorgon med polerandet, de va jävulskt kallt tongue

//Jacob

751 Inlägg
28 december 2008
Hahaha fattar inte hur du orka stå i detta sviniga vädret tongue Men men, man slutar aldrig förvånas över kämparglöden (kanske även är lite idioti (a)) big_smile Annars tycker ja du ska smeta in hela Mc Doonalds sortiment i Luddes bilsäten så ska du se att han aldrig vågar sig in i din bil igen smile Hade gött
Senast redigerat av Owla (29 december 2008)

4 299 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Owla skrev:
Hahaha fattar inte hur du orka stå i detta sviniga vädret tongue Men men, man slutar aldrig förvånas över kämparglöden (kanske även är lite idioti (a)) big_smile Annars tycker ja du ska smeta in hela Mc Doonalds sortiment i Luddes bilsäten så ska du se att han aldrig vågar sig in i din bil igen smile Hade gött

Ja du de fattar inte jag heller tongue Haha, ligger nog lite idioti i de också wink
De va ingen bra idé, Ludde kommer se det som en utmaning o skräpa ner ännu mer i min bil tongue
Men nu fick han en papperskorg i julklapp så han kanske fatta va jag ville säga med det wink

Ha de!
//Jacob

751 Inlägg
29 december 2008
Rallyhalle skrev:
Owla skrev:

Ja du de fattar inte jag heller tongue Haha, ligger nog lite idioti i de också wink
De va ingen bra idé, Ludde kommer se det som en utmaning o skräpa ner ännu mer i min bil tongue
Men nu fick han en papperskorg i julklapp så han kanske fatta va jag ville säga med det wink

Ha de!
//Jacob

Det är i sådana tillfälle man antar utmaningen och inte ger sig förrän motståndarens bil ser ut som Mc doonalds rullande serveringsvagn eller att plånboken e tom! Haha de med papperskorg kan också va en fin o lite mildare lösning. smile

Blev kanske lite oftopic här, men du får lycka till med bilen. Tycker du kan fixa till interiören lite bättre, lacka om smådetaljer osv i bilens färg tex. Brukar bli riktigt stilrent! Sen en som är så hemma på glasfiber o grejer borde utnyttja de mer big_smile Skulle varit ruskigt fint med lite rundare former på panelerna då det lite kantiga som finns i 9000 känns rätt gammalt!

MVH
Senast redigerat av Owla (29 december 2008)

4 299 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Owla skrev:
Det är i sådana tillfälle man antar utmaningen och inte ger sig förrän motståndarens bil ser ut som Mc doonalds rullande serveringsvagn eller att plånboken e tom! Haha de med papperskorg kan också va en fin o lite mildare lösning. smile

Blev kanske lite oftopic här, men du får lycka till med bilen. Tycker du kan fixa till interiören lite bättre, lacka om smådetaljer osv i bilens färg tex. Brukar bli riktigt stilrent! Sen en som är så hemma på glasfiber o grejer borde utnyttja de mer big_smile Skulle varit ruskigt fint med lite rundare former på panelerna då det lite kantiga som finns i 9000 känns rätt gammalt!

MVH

Nää, för den utmaningen kan jag inte vinna tongue Jag käkar för sällan på donken för det smile Men jag tror papperskorgen funka rätt bra wink

Jo interiören är kanske lite för original tongue Har dock lite planer där, dels ska sätena bytas ut till läderklädsel och strömbrytarpanelen ska göras om. Jo det hade nog varit snyggt om jag hade haft nån annan lack, har sätt 9000 med samma lack som har lackat delar i inredningen men jag vetti fan om jag tyckte det vart så snyggt... Hade nog varit bättre då om bilen var mörkgrön smile

Hehe, jo jag ska försöka använda de lite mer smile Vet dock inte riktigt vad, ett som är säkert är att baslådan ska byggas om och då kommer glasfibret och polyestern fram wink Baslådan är för tillfället bara hälften så stor mot vad den borde vara, men som sagt det ska fixas i vår wink
Sen ska grillen bli i glasfiber då ena fästet är paj på originalet så den har en förmåga att hänga snett då och då... Men jag kommer nog inte ändra utseendet på panelen så särskilt mycke, gillar den som den är smile

Men som med mycket annat kommer inte detta ske förrän under våren eller sommarn.

Så den som lever får se wink
//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 december 2008
Hoppas de går vägen med farthållar motorn smile men vadå har du inte en lampa i motorhuven?? yikes skummt!

aja de blir nog bra! tongue

Mvh Patrik

4 299 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Funkiee skrev:
Hoppas de går vägen med farthållar motorn smile men vadå har du inte en lampa i motorhuven?? yikes skummt!

aja de blir nog bra! tongue

Mvh Patrik

Ja då, de ska nog gå bra. Men det blir nog så att den monteras och sen plockas bort i vår igen för att fortsätta poleringen. För det va jävulskt kallt i förrådet tongue

Nope, och jag är bara glad att jag slapp den där lilla skitlampan, duger inte till nått och funkar ändå aldrig wink

De blir det säkert smile

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 januari 2009
Nu är det 2009 Jacob, nya ideér och nya saker och ta itu med, här med får jag önska dig ett Gott Nytt År!

Mvh Patrik

Sök