3521
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
Nu är det 2009 Jacob, nya ideér och nya saker och ta itu med, här med får jag önska dig ett Gott Nytt År!

Mvh Patrik

Hehe, några nya idéer finns där inte, bara massa liggandes wink Men som sagt det tar jag i vår...
Ska börja med att få klart basbygget i Corollan då de ska vara klart vecka 8 (skolprojekt), och så måste jag betala försäkring på Saaben så de kommer inte hända särskilt mycket alls här på ett tag misstänker jag...

Tack desamma! smile
//Jacob

4 299 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/537433_f836p4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/537434_uci5ex.jpg

Trist men sant sad Körde av vägen och rätt in i en vägskylt... Körde inte för fort eller lekte på nått sätt. Fick bara sladd i en kurva som slutade i skylten.

Dörren fick en smäll som ni ser och tröskeln är kraftigt intryckt. B-stolpen har eventuellt flyttats lite grann, för bakdörren "hänger" lite nu. Så vi får se hur detta slutar sad

//En ledsen Jacob

645 Inlägg
6 januari 2009
Rallyhalle skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/537433_f836p4.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/537434_uci5ex.jpg

Trist men sant sad Körde av vägen och rätt in i en vägskylt... Körde inte för fort eller lekte på nått sätt. Fick bara sladd i en kurva som slutade i skylten.

Dörren fick en smäll som ni ser och tröskeln är kraftigt intryckt. B-stolpen har eventuellt flyttats lite grann, för bakdörren "hänger" lite nu. Så vi får se hur detta slutar sad

//En ledsen Jacob

Det där va väl väldigt onödigt hörrö tongue

fan va trist o se... det va ingen liten bula heller hmm

751 Inlägg
6 januari 2009
Fyfan va surt säger jag bara sad Verkligen ingen tur när det gäller denna bilen. Bara att hoppas att det går att återställa. O vi får verkligen inte hoppas du får/fick några skador av detta hmm Lycka till säger ja bara, hoppas det kan lösa sig någorlunda

429 Inlägg
6 januari 2009
Nää fy va trist, altid tråkigt när saker går sönder sad

4 299 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Quantic skrev:
Rallyhalle skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/537433_f836p4.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/537434_uci5ex.jpg

//En ledsen Jacob

Det där va väl väldigt onödigt hörrö tongue

fan va trist o se... det va ingen liten bula heller hmm

Joo, jävligt onödigt hmm

Nää, de e den verkligen inte... det hände som sagt en del me grejer runt om sad

Btw, om du e på rindö och undrar varför "Farligt gods"-skylten ser så sne ut vid färjelägret så va de den som stog ivägen tongue

Owla skrev:
Fyfan va surt säger jag bara sad Verkligen ingen tur när det gäller denna bilen. Bara att hoppas att det går att återställa. O vi får verkligen inte hoppas du får/fick några skador av detta hmm Lycka till säger ja bara, hoppas det kan lösa sig någorlunda

Nää, de där med tur år inte min grej verkar det som sad
Nää, de hoppas jag också. Har ju haft smärtor i rygg och nacke så imorrn ringer jag vårdcentralen så får jag åka dit på torsdag...

Tackar! Hoppas verkligen det går att fixa...

//Jacob

4 299 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
racerwagon skrev:
Nää fy va trist, altid tråkigt när saker går sönder sad

Japp sad Jävligt trist... Framförallt när det börjar bli någorlunda ordning på allt sad

//Jacob

OEM <3
6 957 Inlägg
7 januari 2009

Syftade du på halkvarningen?
Surt med bilen,hmm hur går de med försäkring osv?

De har regn/snöat här idag och varit krin +3-4 grader, men har frusit nu...vill inte
veta hur halt de e ute..

OEM <3

4 299 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Bjork skrev:

De har regn/snöat här idag och varit krin +3-4 grader, men har frusit nu...vill inte
veta hur halt de e ute..

Japp, de va den jag syftade på.
Mm,  jäkligt surt. Försäkring får jag inte ut nått på då de va halv sad Kommer i fortsättningen bara ha hel...

O fy fan... Vi kände av på dagen att det va lite varmare än igår, men inte kollat på nån termometer. Men tydligen har det legat på nollan så de smällt lite grann. Så snorhalt är det...

Så ett tips är att ta det lungt om man ska köra ikväll wink

//Jacob

4 663 Inlägg
7 januari 2009
FY  FAN VA tråkigt sadsadsadsad  har du orken att  rätta til b-stolpen och tröskeln lr bir det en ny kärra?
mvh robin

OEM <3
6 957 Inlägg
7 januari 2009
Rallyhalle skrev:
Bjork skrev:

veta hur halt de e ute..

Japp, de va den jag syftade på.
Mm,  jäkligt surt. Försäkring får jag inte ut nått på då de va halv sad Kommer i fortsättningen bara ha hel...

O fy fan... Vi kände av på dagen att det va lite varmare än igår, men inte kollat på nån termometer. Men tydligen har det legat på nollan så de smällt lite grann. Så snorhalt är det...

Så ett tips är att ta det lungt om man ska köra ikväll wink

//Jacob

Polarn råka ut för samma sak förra året, smällde bilen in i en lyktstolpe å hade bara halv..
numera har han bara hel.

Ja lär inte röra min bil förrän middagstid imorgon iaf!

OEM <3

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 januari 2009

Ska dom inte börja med att skriva att det blir blött vid regn? roll

On topic: Trist med bucklor... hmm Men dörrar kanske det går att hitta på en skrot?
En dörr som har samma färg och som rent av matchar utan direkt skiftningar. smile
Hoppas det löser sig för dig iaf...

Lite OT, men en bra historia med lyckligt slut.
Fick en vägskylt i stötfångarsidan bak på min Primera en gång p.g.a några ungar som hällt ut sand i en kurva vid ett mindre vägbygge på en gata.
90-graderssvängar och sand på asfalt är halt. Även i 35-40. Tack och lov var det en tillfällig skylt och den flög all världens väg.
Ungarna fick killen tag på som bodde vid bygget och deras föräldrar rinde mig och ersatte mig. Ungarna fick sopa hela gatan efter sig. Helt rätt..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 299 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
FY  FAN VA tråkigt sadsadsadsad  har du orken att  rätta til b-stolpen och tröskeln lr bir det en ny kärra?
mvh robin

Får se, beror på hur mycket det kommer kosta att laga sad

Bjork: Ok, jo farsan vart förvånad över att bilen inte va bättre försäkrad. Och det va ändå han som fixa den yikes Men om bilen lagas så kommer den helförsäkras.

Det låter ganska smart det smile

Irmscher Vectra: Japp, men nu är det inte bara en bucklad dörr. Bakdörren hänger som sagt lite grann och tröskeln är ganska ordentligt intryckt hmm Det hoppas jag också, får se hur mycket de kommer kosta att fixa bilen. Om det blir dyrt blir det tyvärr byte.

Okej, ja de slutade ju bra de. Och framförallt så lärde sig ungarna nått, tyvärr kan man ju inte skylla halka på nån roll

Utbildad proffsamatör
786 Inlägg
7 januari 2009
Synd med krocken, vet dock av egen erfarenhet att det är billigare att köpa en ny bil än att försöka laga den. Särskilt när man får en 9000 CS för 15000kr eller nått sånt.

För övrigt så anser jag att en förstabil är till för att krockas... det är dess öde eller nått... och på så sätt lär man sig en massa, även om det svider ekonomiskt.

Been there, done that, have the t-shit wink
Senast redigerat av PointMan (7 januari 2009)

741 Inlägg
7 januari 2009
Fan nästan 50 % krockar sina förstabilar! jag gjorde det också!

Jag tycker nästan du ska skita i den och satsa på en 9k Cse med turbo iallafall smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 januari 2009
Rallyhalle skrev:
Irmscher Vectra: Japp, men nu är det inte bara en bucklad dörr. Bakdörren hänger som sagt lite grann och tröskeln är ganska ordentligt intryckt hmm Det hoppas jag också, får se hur mycket de kommer kosta att fixa bilen. Om det blir dyrt blir det tyvärr byte.

Okej, ja de slutade ju bra de. Och framförallt så lärde sig ungarna nått, tyvärr kan man ju inte skylla halka på nån roll

Jaså, det tog såpass illa? hmm Fan va tråkigt.. Hoppas du får en bra besiktningsman från försäkringsbolaget iaf. Den jag fick efter jag skrotade Primeran 03 (inte av skylten) bjöd mer för bilen är jag ens kunnat drömma om, så det var bara att tacka och ta emot.

Ja, om det kunde vara fler ungar som kunde få en känga av föräldrarna när dom är ute och härjar..

Men jag hoppas verkligen att du inte får den skrotad, eller att du i varje fall får bra för den om det skulle bli så. hmm

MVH Thomas.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 299 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
PointMan skrev:
Synd med krocken, vet dock av egen erfarenhet att det är billigare att köpa en ny bil än att försöka laga den. Särskilt när man får en 9000 CS för 15000kr eller nått sånt.

För övrigt så anser jag att en förstabil är till för att krockas... det är dess öde eller nått... och på så sätt lär man sig en massa, även om det svider ekonomiskt.

Been there, done that, have the t-shit wink

Jo, dom är inte så jäkla dyra.

Ja det är nästan lite så, dock tror man ju att "de kommer ju inte hända mig" hmm Men tyvärr händer det, och det positiva med det hela är ju att man lär sig mer att respektera när det blir halt och att det kan gå åt helvete.

Men som det ser ut just nu kommer bilen inte behöva skrotas smile

Joo: Kan tänka mig att det är så många. Jo de kommer jag ihåg, du hade väl en röd A50 först??

Kommer inte skita i den, har lagt ner för mycket tid på denna och tycker om den för mycket pga det tongue

Irmscher Vectra: Jag har bara halvförsäkring, så jag skulle inte få ett öre för den. Bara om den skulle säljas som reservdelsbil.

Som det verkar nu ser det riktigt ljust ut för den smile

//Jacob

4 299 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Goda nyheter big_smile Bilen kan lagas! Det kommer innebär en del jobb, men den behöver inte riktas. Bara den bucklade plåten som ska bytas ut smile

Här kommer några fler bilder i lite bättre ljus...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/537829_r790jn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/537832_9m4sb0.jpg

Det va de här som oroade mig mest, en del på insidan som flyttats. Men golvet verkar ha klarat sig oskatt, vilket så klart bara är positivt smile

Och problemet med bakdörren var att gångjärnet fått sig en smäll, letade efter antydningar till att stolpen skulle flyttat sig men inte en enda antydning till det smile

Så jag har nu bestämt mig för att laga bilen big_smile Det skulle som nån sa vara väldigt tråkigt om det slutade så här efter allt arbete. Så jag kommer satsa på att ha den färdig och fin till sommarn 2010 smile Med lite sjyssta uppdateringar också big_smile

Så att detta var inte slutet på denna projekt tråd, dock blir det lite paus över våren och tar fart igen under semestern i sommar (om de blir nån tongue).

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 januari 2009
Aj aj aj sad sorgligt att saker händer, men de är smällar man får ta, olyckshändelser, enda är att folk är så snåla, o tänker att man inte behöver helförsäkring för de inte händer mig,, osv. hmm lite synd, men precis som du säger, att du kämpat så jävligt med denna bild, så tycker jag du ska fortsätta o kämpa! det går somsagt o fixa!

Vi stöttar dig Jacob smile O lycka till!!

Mvh Patrik

Sök