2438
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 663 Inlägg
7 januari 2009
fan va skönt att det går att laga big_smile   hoppas det går utan bakslag   2010 va har du för planer ? något du vil dela med dig av? wink  vi kommer var med dig
mvh robin

4 299 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
Aj aj aj sad sorgligt att saker händer, men de är smällar man får ta, olyckshändelser, enda är att folk är så snåla, o tänker att man inte behöver helförsäkring för de inte händer mig,, osv. hmm lite synd, men precis som du säger, att du kämpat så jävligt med denna bild, så tycker jag du ska fortsätta o kämpa! det går somsagt o fixa!

Vi stöttar dig Jacob smile O lycka till!!

Mvh Patrik

Tyvärr händer sånt här, och man uppskattar då säkerheten i bilen mer. Är ganska glad att det sitter en förstärkning i dörren, antagligen den som gjorde att dörren inte vart mer intryckt...

I vissa fall så handlar det inte om snålhet, i mitt fall va det att jag helt enkelt inte hade råd med mer.
Nog kommer jag fortsätta kämpa, jag ger inte upp i onödan wink

Tackar smile

Saab_Robin: Japp, det va asskönt smile det hoppas jag också, men jag kommer låta det ta den tid det ar och inte stressa ihop bilen.
Det får ni se med tiden wink Jag ska dessutom sätta mig och fundear på om det kan finnas nått mer jag kan fixa samtidigt wink Så man kan säga att det är inte riktigt färdigplanerat än tongue

//Jacob

Avstängd
914 Inlägg
7 januari 2009
Tråkigt att se.. Svårt med oväntade sladdar, har sjävl varit nära ett par gånger med lyckats reda ut det.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

2 638 Inlägg
7 januari 2009
Nämen, riktigt tråkigt när sånt här händer. Och du som lyckats få den så fin. Men nu är det bara att ta nya tag och fixa till den. Lycka till fortsättningsvis med projeket smile

4 299 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Saab900Racing skrev:
Tråkigt att se.. Svårt med oväntade sladdar, har sjävl varit nära ett par gånger med lyckats reda ut det.

Ja de är inte lätt, tyvärr hade baken för hög fart för att det skulle gå att styra upp bra. Så det slutade tyvärr så här...

Men det va ju skönt att det gått bra för dig smile

Aker_s40: Ja de va rätt trist hmm Den började verkligen få det utseendet jag ville ha. Men nu planerar jag för ett stilrenare utseende som jag tror kommer bli bra smile

Jag e glad att du gillade det jag åstadkommit hittills iaf big_smile
Tackar!

//Jacob

584 Inlägg
7 januari 2009
Tråkigt med krocken men gött att den går att laga smile Voltade min bil i höstas och alla sa att jag skulle köpa ny.. men de sket jag i och nu är det bara finspackling och lack kvar smile Så denna lilla skadan ska du allt fixa smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 januari 2009
Tråkigt att det ska hända hmm men men, roligt på samma gång att den fixas iordning igen big_smile

Får följa fortsättningen på detta smile
Mvh Kim

2 271 Inlägg
7 januari 2009
Riktigt trist! Drog själv en oväntat sväng med baken igår, dock ingen stolpe i vägen.smile
Beundrar dock ditt goda humör och att du kommer laga den!smile Även om jag tycker som någon
ovan att du skulle köra på en CSE med stressfläkt.big_smile

4 299 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Aaaaaaalm skrev:
Tråkigt med krocken men gött att den går att laga smile Voltade min bil i höstas och alla sa att jag skulle köpa ny.. men de sket jag i och nu är det bara finspackling och lack kvar smile Så denna lilla skadan ska du allt fixa smile

Mvh. Magnus

Mm, det va riktigt skönt att jag kan laga den smile Hade faktiskt den lite i åtanke när jag trodde att de va mer jobb än vad det egentligen var tongue
Ja den ska fixas helt klart, min lärare ringde skroten han jobbar på och kollade upp ifall dom hade nån bra bil att plocka plåt ifrån big_smile Dom skulle leta fram en så bra som möjligt, så när jag har plåten och nånstans att va så ska jag påbörja att laga bilen smile

Gjerdingen: Japp, jäkligt tråkigt. Men tyvärr händer det sad Ja jag är glad att det gick att fixa, får jag samtidigt chansen få bort rosten som fanns på bilen smile

Det tycker jag, och vem vet. Du kanske blir inblandad på nått sätt wink hehe

lingua: Ok, skönt för dig. Fick du en lagom adrenalinkick kan jag tänka mig tongue
Hehe, jag är envis. Och kan jag laga så gör jag det big_smile Det ska inte ta slut på detta sätt!
Jo egentligen borde man kanske satsa på en ny, men som sagt är jag för envis för att bara släppa bilen tongue Men vem vet, tittar mest på 745or just nu som slit o släng bil. Men kanske de blir en till 9000 som extrabil sen medans CS:en står i garaget smile

//Jacob

4 299 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Jaha, då är Saaben avställd nu.

Toyotan som jag ska istället när saaben lagas fick en service och en liten genomgång inför besiktning under helgen. Det enda som fattas är avgassystemet som kommer i veckan. Sen kommer den med 95% säkerhet gå igenom smile

Ska ringa och kolla så att jag kan jobba på sportlovet, kan jag de så kan nog Saaben börja plåtlagas redan i mars smile
Ska snart ut igen för att tömma bilen på ljudsystem etc. Men vi får se hur mycket som händer här fram till mars, har kommit på lite smågrejer som ska åtgärdas nu när bilen bara kommer stå smile

//Jacob

4 663 Inlägg
11 januari 2009
Rallyhalle skrev:
Jaha, då är Saaben avställd nu.

Toyotan som jag ska istället när saaben lagas fick en service och en liten genomgång inför besiktning under helgen. Det enda som fattas är avgassystemet som kommer i veckan. Sen kommer den med 95% säkerhet gå igenom smile

Ska ringa och kolla så att jag kan jobba på sportlovet, kan jag de så kan nog Saaben börja plåtlagas redan i mars smile
Ska snart ut igen för att tömma bilen på ljudsystem etc. Men vi får se hur mycket som händer här fram till mars, har kommit på lite smågrejer som ska åtgärdas nu när bilen bara kommer stå smile

//Jacob

hoppas verkligen att   det går bra för saaben avgassystemet tar ju inte så lång tid att byta lr hur wink  lycka till med allt
mvh robin

4 299 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
hoppas verkligen att   det går bra för saaben avgassystemet tar ju inte så lång tid att byta lr hur wink  lycka till med allt
mvh robin

Jorå, de kommer gå så bra så smile
Nää, de går rätt snabbt och få det bytt. Gäller bara att inte bli avbruten med Wii-pauser wink

Tackar!
//Jacob

4 299 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Nu har jag börjat plocka ner bilen lite grann för att få en lite bättre koll på hur stor skadan är. Kan ju säga att jag är glad att jag inte höll högre hastighet...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/544625_ylj5zl.jpg

Ganska precis att golvet klarade sig.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/544626_lv29lp.jpg

Så jag har haft tur i oturen, ovansidan på insidan av tröskeln har rest sig lite. Annars så är iaf insidan rak så det är bara ovansidan som ska bankas ner och byta ut utsidan.

Har inte fått svar från skroten än vad dom ska ha för tröskeln än, men det kommer nog smile

Nu vet ni hur skadad tröskeln är iaf.
//Jacob

4 663 Inlägg
15 januari 2009
man kan ju lätt säga att dua har haft tur i oturen   hoppas att allt går bra med lagandet
mvh robin

4 299 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Nu är i princip all inredning runt dörrgångarna bortplockat, har bara hållit på kvällstid så jag har inga bilder än.
Men jag har fått tag på en ny förardörr nu smile Eventuellt kan jag hämta den i helgen, har inte fått svar från säljaren än om de funkade...

Startade bilen idag också när jag va ute nyss och meckade, behövde ändå flytta lite på den. Och det verkar som att avgasröret fått sig en smäll också eftersom jag hamnade i ett dike. För det låter som att det läcker nånstans ungefär där katten sitter. Ska ta och kolla hur de ser ut imorgon och dra åt skarven mellan framrör och grenröret, jag har ett svagt minne av att den skulle dras åt ytterligare tongue Så jag hoppas på det...

Så det är så det ligger till just nu, återkommer så fort det händer nått.
//Jacob

4 299 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Update: Tja! Nu har jag hämtat hem en ny förardörr smile Fick tag på en mörkblå från en -97a. Hittills har jag inte hittat någon rost på den, så det är skönt att jag slipper de jobbet på den big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/552231_wpk497.jpg
Nya förardörren smile

Så det som fattas nu är en tröskel, b-stolpen kan eventuellt gå att banka ut smile Sen är det bara tid och en svets som behövs till tröskelbytet. Och kanske några +grader till roll

Men just nu ser iaf bilen ut såhär innuti...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/552233_qbhk5i.jpg
så som bilen ser ut innuti för tillfället.

Så eventuellt kanske jag jobbar lite på bilen imorgon med att banka ut bucklan på b-stolpen så att bakdörren iaf blir normal igen. Men det lockar dock att få va lite ledig också wink

//Jacob

4 663 Inlägg
24 januari 2009
nice big_smile   hämtade du den från en skrot?  hoppas att allt går bra  och lycka till med att banka ut  b-stolpen big_smile

4 299 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice big_smile   hämtade du den från en skrot?  hoppas att allt går bra  och lycka till med att banka ut  b-stolpen big_smile

Nej, köpte den av en kille på "Saab Turbo Club".
Tackar, det kommer nog gå så fint så smile

//Jacob

4 299 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Update: Tja! Har ställt in bilen i garaget nu så att jag kan börja jobba på den. Gav mig på att försöka banka ut bucklan som va på b-stolpen, den som gjorde att bakdörren ändrat placering.
Det gick jättebra big_smile Har bara en liten buckla kvar därpå, men jag tror att den kommer spacklas sen, inte större än ett väldigt litet dörruppslag. Eller vad säger ni, påverkar det konstruktionen nått??

Men nu går bakdörren att stänga relativt lätt iaf, måste köpa ett nytt gångjärn först bara. Sen ska jag nog kunna byta till den nya bakdörren smile Ska bli så skönt att få det gjort, känns som att man kommit en bit på väg då smile

De va de jag gjorde idag...
//Jacob

1 997 Inlägg
25 januari 2009
Härligt att de går framåt smile

// Fredrik

Sök