2411
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Du är duktig du! Men hade det inte varit bättre att försöka leta upp ett dörrpar med samma färg då det ändå är en ganska vanlig färg...

Ang antennen så borde det finnas pluggar då jag har just en sådan på höger skärmkant. Ska försöka hitta en likadan till vänster och även jag köra på takantennen.

Som jag sa till lingua, jag har letat som fan efter en dörr i samma färg men inte hittat någon. Tydligen inte så vanlig på skrotarna. Så det vart som det blev tongue

Det där lät väldigt intressant smile Har du kollat med Saab än om dom kan tänkas ha?? Du får säga till om du hittar, för då beställer jag en också wink

//Jacob

2 271 Inlägg
31 januari 2009
Ok! förstår att det tryter med orken ibland, jag har haft min reg-hållare för fronten från speedparts legandes i baksätet i 3 månader för att jag inte orkat lyfta av fronten, som tydligen måste göras för att nå bultarna.
Men så är det, barn och grejer tar sin tid men jag ska hitta orken någonstans, Steg 1 "ska" fan i mig in innan sommarn i alla fall.
+70 hk är värt 5800kr på Ltt:n.big_smile

4 299 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
lingua skrev:
Ok! förstår att det tryter med orken ibland, jag har haft min reg-hållare för fronten från speedparts legandes i baksätet i 3 månader för att jag inte orkat lyfta av fronten, som tydligen måste göras för att nå bultarna.
Men så är det, barn och grejer tar sin tid men jag ska hitta orken någonstans, Steg 1 "ska" fan i mig in innan sommarn i alla fall.
+70 hk är värt 5800kr på Ltt:n.big_smile

Ok, fast måste man lyfta hela fronten kan jag förstå att det drar ut på tiden roll Jag har ju en vinge liggandes som legat i över 1 år nu tongue

Precis, i ditt fall förstår jag att bilen inte e högprioritet wink Lite skillnad för mig som bara har hunden att tänka på tillsammans med 4 andra tongue

Det tycker jag allt att du ska försöka få i, 70hk extra gör ju en hel del big_smile

//Jacob

569 Inlägg
31 januari 2009
Även om du hittar en ny bil i framtiden så känns det som att du aldrig får göra dig av med den här, ni är väl gifta vid det här laget? big_smile skönt att det går åt rätt håll.. IGEN! Beundrar din viljestyrka smile

Björn J - Projekttråd V40

4 299 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
gentoo skrev:
Även om du hittar en ny bil i framtiden så känns det som att du aldrig får göra dig av med den här, ni är väl gifta vid det här laget? big_smile skönt att det går åt rätt håll.. IGEN! Beundrar din viljestyrka smile

Haha, man kan nästan tro det tongue Kommer nog ta måånga år innan jag gör mig av med den här, och skulle jag sälja den av någon anledning när den är klar så kommer jag inte släppa den till vem som helst wink

Ja, de e skönt. Tappar orken så lätt när det går åt fel håll roll

//Jacob

4 299 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Idag orkade jag inte gå ut o mecka, termometern visade -5 grader. Det innebär att de e -2 grader i garaget hmm

Så istället har jag tittat runt lite på Speedparts och hittat några smågrejer som jag skulle vilja beställa big_smile
Får se dock under veckan om jag gör beställningen, ska vänta och se om jag får pris på hur mycket tröskeln kommer att kosta mig smile

//Jacob

2 788 Inlägg
1 februari 2009
Har verkligen aldrig varit med om någon person som är så "seg" som du är tongue Ger sig verkligen aldrig big_smile Tycker att det redan ser mycket bättre ut sedan krocken, gött att du fick bort all rost osv wink Lycka till med all riktning, lackering osv smile Skall du lacka luckan med burk eller vad har du tänkt dig? smile

4 663 Inlägg
1 februari 2009
Rallyhalle skrev:
Idag orkade jag inte gå ut o mecka, termometern visade -5 grader. Det innebär att de e -2 grader i garaget hmm

Så istället har jag tittat runt lite på Speedparts och hittat några smågrejer som jag skulle vilja beställa big_smile
Får se dock under veckan om jag gör beställningen, ska vänta och se om jag får pris på hur mycket tröskeln kommer att kosta mig smile

//Jacob

men komm igen va vart det du ev. ska beställa? berätta nu.

4 299 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Har verkligen aldrig varit med om någon person som är så "seg" som du är tongue Ger sig verkligen aldrig big_smile Tycker att det redan ser mycket bättre ut sedan krocken, gött att du fick bort all rost osv wink Lycka till med all riktning, lackering osv smile Skall du lacka luckan med burk eller vad har du tänkt dig? smile

Hehe, jag gillar inte att ge upp helt enkelt wink Men sånna här kommentarer är också anledningen till att jag orkar hålla på smile

Hehe, ja du. Litet ljus i tunneln syns väl, men det känns ändå som att det är en bra bit kvar tongue
Ja de e skönt, har försökt att få bort det förrut men tydligen inte lyckats så bra. Men nu ska de fan inte komma tillbaka big_smile
Tackar, alla stora detaljer som ska lackas kommer lämnas in för lack så jag får bästa resultat smile

Saab_Robin: Den som lever får se wink Måste ju göra tråden lite spännande big_smile

//Jacob

4 299 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Update: Tja! Nu är det bestämt, ingen antenn på skärmen smile Blir enligt mitt tycke bäst så, och då blir det så wink

Va först på saab i täby, köpte lite lack och frågade efter täckpluggar. Lack hade dom men inga täckpluggar, så då blev jag tipsad om Täby bil & båt. Inget där heller, dom tipsa om Ok/Q8 eller mekonomen. Och på mekonomen fanns det jag sökte big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/559941_mxwzoe.jpg
Dagens inköp.

Så nu blir det ingen antenn på skärmen som sagt. Ska beställa en takantenn från speedparts sen när jag känner att ekonomin orkar smile

Sen fick jag prisuppgit på plåten som jag behövde förrut, 1500kr. Men det va med halva B-stolpen också.
Så det ska räknas om, nu vet dom också att helt ny tröskel som går från hjulhus till hjulhus ligger på 1300kr.
Så dom ska ta och räkna om big_smile Förhoppningsvis har jag svaret på det redan på onsdag.

De va de jag hade att komma med.
//Jacob

4 663 Inlägg
2 februari 2009
nice big_smile  vilket letande de var för att få tag i pluggarna. men de är det nog värt big_smile ok det var inte allt för dyra  kostnader på tröskeln  och b-stolpen

4 299 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice big_smile  vilket letande de var för att få tag i pluggarna. men de är det nog värt big_smile ok det var inte allt för dyra  kostnader på tröskeln  och b-stolpen

Jaa, de va de. Nu ska dom bara moddas liite för att passa på skärmen smile

Sådär hmm Men nu är det nästan hälften av plåten som faller bort eftersom jag inte ska ha b-stolpen, så det borde bli rätt mycket billigare smile

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
2 februari 2009
fan, de går ju frammåt tongue nu vill jag ha bild på plupparna på skärmen big_smile o sen ska de bli kul o se priset på tröskeln på onsdag eller något smile

Mvh Patrik

4 299 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
fan, de går ju frammåt tongue nu vill jag ha bild på plupparna på skärmen big_smile o sen ska de bli kul o se priset på tröskeln på onsdag eller något smile

Mvh Patrik

Jorå, ingen rast ingen ro wink Vi får se när de kommer, måste fixa till hålet lite först...
Jo, vi får se vad dom säger.

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 februari 2009
Du jobbar på som vanligt, vilket är roligt att se smile bilen blir jädrans fin!

Bara att forsätta som vanligt, alla planer låter toppen om tättningsplugg osv istället för antenn, kommer bli ap snyggt wink
Mvh Kim

3 295 Inlägg
2 februari 2009
ser bra ut med rostlagning och grejor, mkt fin bil! big_smile

4 299 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Gjerdingen skrev:
Du jobbar på som vanligt, vilket är roligt att se smile bilen blir jädrans fin!

Bara att forsätta som vanligt, alla planer låter toppen om tättningsplugg osv istället för antenn, kommer bli ap snyggt wink
Mvh Kim

Japp, har avverkat för många mil i vinterbilen nu och insett att jag vill ha tillbaka min bil i trafik big_smile

Tack! Kul att du gillar idéerna, tror att det kommer bli kanonsnyggt smile Märker redan nu rätt stor skillnad på med och utan antenn, blir en helt annan bak smile

Slave_joe: Tackar big_smile ja de blir jäkligt bra smile

//Jacob

4 299 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Update: Tja! Har varit ledig idag, jävligt skönt o sova ut :D Så har passat på o fixat lite rost, dock blev de bara 4 timmars jobb idag. Har prov på torsdag, och sen ville Oskar att jag skulle hänga med till Täby C :P

Men jag fick trots allt en del gjort iaf! Till och börja med började jag med en utav täckpluggarna, den blev dock inge bra när jag värmde den. Så ska göra om de på den andra och sen lacka den :)
Dock såg antennhålet ut som fan och va långt ifrån i linje med karossen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/560951_quhr2n.jpg

Så det va jag tvungen att fixa först. Bankade till de, blev ju inte helt jämnt. Men de mesta kommer täckas av pluggen, men jag spacklade över lite iaf för att få en snyggare skarv mellan lacken o plåten.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/560957_jnhhuq.jpg

Och under tiden spacklet härdade tog jag tag i lite rost som jag stört mig länge på :P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/560966_hyt0m4.jpg

Och nu fick jag användning av dom små burkarna jag köpte igår :D Efter att jag rostskyddsprimat såklart.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/560972_frynmc.jpg
Primer lagd och börjat lägga på den gröna lacken

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/560975_1xkuhm.jpg

Sådär, rosten borta och jag kommer inte störa mig på de längre när jag öppnar luckan :D Liten färgskillnad bara, men ska ta och vattenslipa kanten och sen polera som fan där sen så kanske det stämmer bättre sen :)
Nu hade spacklet härdat så jag fortsatte slipa det och maskerade när jag slipat färdigt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/560986_lskjfi.jpg
Slipat och maskerat antennhålet

Sen lackade jag också de :)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/560993_evf7kn.jpg
Antennhålet lackat.

Så nu har jag kommit en bra jävla bit. Vet snart inte om jag har så mycket mer att göra innan jag har nya tröskeln. Ska ta och borra upp hål för vingen och plocka bort emblemen så bakluckan är helt färdig. Sen ska en takantenn köpas.
Ska vattenslipa lackningarna, men det gör jag när det står + på termomtern. Men vi får se, jag kommer säkert på nått att göra ;)

//Jacob

4 663 Inlägg
3 februari 2009
nice big_smile du ligger i big_smile ser ut att bli en fyrkant runt hålet.   går de ta bort ? men ser as bra ut annars big_smile  du gör rätt att ta bort emblemen och på me vingen big_smile

569 Inlägg
3 februari 2009
snyggt lagat smile

Björn J - Projekttråd V40

Sök