Jolle87 skrev:
haha hur fan kan dom ta 1500kr för en begagnad när en ny kostar 1300kr? Finns det ingen skrot i närheten där man får plocka av delarna själv? Vi har iallafall ett par stycken sånna här nere i Skåne. Dom tar typ ingenting betalt sen för sakerna man plockat av:P
Dom tar betalt för den tiden det tar att plocka av tröskeln eftersom det inte är en del dom normalt lagerför, så det är därför tyvärr
Fick nummer av skroten till en annan skrot som har själv-plock. Ska ringa dom imorgon och sen ringa runt till några andra skrotar o kolla med dom vad dom kan tänkas ta.
Saab_Robin: Det är som sagt tiden för arbetet som är det dyra, därför nytt är billigare.
megaman_k: Det är som sagt en arbetsdebitering inräknad i priset på den begagnade, som man slipper på den nya. Dom vet att det är billigare att köpa ny plåt, så att nått förhandlingsläge fanns inte. Dom rekommenderade snarare att jag skulle köpa ekonomiplåten istället.
Funkiee: Halva sanningen, har tappat suget för att hålla på med karossreparation. Så därför orkar jag inte heller riktigt försöka fixa fram någon ny tröskel heller just nu...
Och i fortsättningen är det jag som informerar om vad jag har och inte har, kan och inte kan. Ok?

//Jacob