3798
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

961 Inlägg
10 februari 2009
vingen gjorde väldigt mycke !  snyggt smile

Pure DieselPower

4 299 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
Trevligt att du äntligen satt på den där jävla vingen lol blir nog snyggt de där! smile o skönt o slippa rosten, måste rost laga min lite, finns lite på dörrar, men inte i skärmkater skönt nog! Lite kul att någon tidigare ägare har antagligen lagt spackel över plupparna i botten på dörren tongue o sen lackat över, så vi får se hur de blir med dom sakerna big_smile

Mvh Patrik

Japp, de e rätt mycket som jag äntligen får gjort tongue
Jo, rätt skönt o slippa de. Men när jag är färdig i bak är det bara att fortsätta i bak hmm  Tråååkigt!
Plupparna?? Menar du dom som är i gummi eller rosten??

talibangran: Tack, ja det blev en väldig skillnad med den på smile

//Jacob

4 299 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Jaha, blir ingen tröskel än på ett tag sad 1500kr ska skroten ha för en begagnad. Och en ny kostar 1300...

Så jag funderar på om jag ska göra en liten tröstbesällning från speedparts, kommer inte bli någon tröskel förrän slutet på mars... Jävla skit!!

//Jacob

1 585 Inlägg
12 februari 2009
haha hur fan kan dom ta 1500kr för en begagnad när en ny kostar 1300kr? Finns det ingen skrot i närheten där man får plocka av delarna själv? Vi har iallafall ett par stycken sånna här nere i Skåne. Dom tar typ ingenting betalt sen för sakerna man plockat av:P

4 663 Inlägg
12 februari 2009
fy fan sad   låter faktiskt lite lurt att en begangad är dyrare än en ny big_smile

430 Inlägg
12 februari 2009
Men att du inte informerade den som sålde begagnat att en sån ny kostar mindre, då brukar man ju kunna förhandla om priserna?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 februari 2009
jacobs problem med att plocka av själv är att han har inte verktygen, att göra det. iaf va jag vet tongue

4 299 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
haha hur fan kan dom ta 1500kr för en begagnad när en ny kostar 1300kr? Finns det ingen skrot i närheten där man får plocka av delarna själv? Vi har iallafall ett par stycken sånna här nere i Skåne. Dom tar typ ingenting betalt sen för sakerna man plockat av:P

Dom tar betalt för den tiden det tar att plocka av tröskeln eftersom det inte är en del dom normalt lagerför, så det är därför tyvärr hmm
Fick nummer av skroten till en annan skrot som har själv-plock. Ska ringa dom imorgon och sen ringa runt till några andra skrotar o kolla med dom vad dom kan tänkas ta.

Saab_Robin: Det är som sagt tiden för arbetet som är det dyra, därför nytt är billigare.

megaman_k: Det är som sagt en arbetsdebitering inräknad i priset på den begagnade, som man slipper på den nya. Dom vet att det är billigare att köpa ny plåt, så att nått förhandlingsläge fanns inte. Dom rekommenderade snarare att jag skulle köpa ekonomiplåten istället.

Funkiee: Halva sanningen, har tappat suget för att hålla på med karossreparation. Så därför orkar jag inte heller riktigt försöka fixa fram någon ny tröskel heller just nu...

Och i fortsättningen är det jag som informerar om vad jag har och inte har, kan och inte kan. Ok? wink

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (13 februari 2009)

4 299 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Update: Tja! Nu kommer ingen jumboupdate. Trots allt fredag den 13, så då tar jag de fan lite chill tongue Började liksom med att min bygglampa pajade roll

Började först med att plocka ihop bilen lite, och sen skulle jag vända på bilen för att få bättre utrymme vid förarplatsen. Då tog jag en liten sväng ut i det sköna solljuset som jag inte sett på bra lääänge smile

https://www1.garaget.org/archive/60/59709/60488/60488-1239367.jpg

https://www1.garaget.org/archive/60/59709/60488/60488-1239364.jpg

Men lite skruvande blev de, råkade ju ut för att kopplingspedalen inte gick tillbaka i sommras när jag hade frikopplat på motorvägen för att börja motorbromsa. Så nu tog jag tag i de och påbörjade renoveringen av huvudkopplingscylindern smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/569393_925kua.jpg

Så nu kommer kopplingen bli så bra så smile Och framförallt kommer jag känna av när kopplingen börjar bli sliten tongue

De va allt för idag!
//Jacob

4 663 Inlägg
13 februari 2009
nice big_smile  framåt går det big_smile kan ju vara bra att  se över kopplingen om den inte  funkar som den ska. men men de löser du big_smile

2 638 Inlägg
13 februari 2009
Kul att du försöker rädda den. Kommer att bli riktigt bra när du är klar. Fortsätt så. Kommer garanterat att kika in här igen och kolla hur det går. Lycka till smile

1 497 Inlägg
13 februari 2009
Det är inte slavcylindern som börjar sjunga på sista versen då?

4 299 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice big_smile  framåt går det big_smile kan ju vara bra att  se över kopplingen om den inte  funkar som den ska. men men de löser du big_smile

Japp, i små steg wink
Nää kopplingen är det inget fel på hitills, men däremot troligtvis huvudkopplingscylindern som jag håller på och renoverar smile

Aker_s40: Ja, me tanke på allt arbete som jag lagt ner på den känner jag inte riktigt att den är färdig för skroten smile
Tack! smile

AxlSam: Jag vet inte, dom symptomen som min pedal har haft visar till stor del på huvudcylindern. Och eftersom renoveringssatsen inte va så dyr så börjar jag med de tongue Känns som det mest ekonomiska sättet wink

//Jacob

956 Inlägg
14 februari 2009
Nu när du endå rivit isär bilen, försök hitta aero kofångare på t.ex turboklubben=)

4 299 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Nu när du endå rivit isär bilen, försök hitta aero kofångare på t.ex turboklubben=)

Det kommer bli aero-sidokjolar på bilen, bak- o framkofångare förblir dom som redan sitter på. Tycker inte ett fullt aeropaket passar så bra på en 2.0i smile Aeropaketet hör hemma på turbobilarna enligt mitt tycke.

Men kombinationen CS-front och Aerokjolar kan nog bli rätt bra ändå smile

//Jacob

4 299 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/570932_udj5ds.jpg

Där har ni skylten som stog i vägen för mig roll Den blev ju liite sne...

Men de jag hade tänkt säga är att jag har börjat fundera på om bilen ska lämnas in för att få tröskeln bytt. Som det ser ut nu måste jag ändå hyra ett meckgarage, och i Stockholm verkar inte det vara särskilt billigt. Så i veckan ska jag ringa runt till några plåtverkstäder och se vad dom säger smile

Känns dessutom bättre att göra så eftersom jag aldrig hållit på med den typen av karossarbete. Och en sån del vill man ju gärna ska vara ordentligt lagad tongue
Då måste jag bara börja spara mer pengar så jag har råd att lämna in den, så det kan dröja ett litet tag till innan den blir lagad.

Men som sagt, då blir det ordentligt gjort smile
//Jacob

4 663 Inlägg
15 februari 2009
ok fan va rädd jag blev ett tag där ... se rubriken: Bilen lämnas antaglingen in: och sedan se  en skylt med farligt gods då trodde ja fan du var på väg att skrota den.  jo de är lite dyrt  men som du säger så blir det ordentligt gjort

4 299 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
ok fan va rädd jag blev ett tag där ... se rubriken: Bilen lämnas antaglingen in: och sedan se  en skylt med farligt gods då trodde ja fan du var på väg att skrota den.  jo de är lite dyrt  men som du säger så blir det ordentligt gjort

Haha! big_smile Nää, där kan du va lugn. Den kommer INTE skrotas smile
Jo precis, det är ändå en väldigt viktig del i konstruktionen. Så den kommer antagligen lämnas in så jag får ett 100% resultat.

//Jacob

584 Inlägg
15 februari 2009
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:

Haha! big_smile Nää, där kan du va lugn. Den kommer INTE skrotas smile
Jo precis, det är ändå en väldigt viktig del i konstruktionen. Så den kommer antagligen lämnas in så jag får ett 100% resultat.

//Jacob

Hehe hade du bott närmare hade jag kunnat hjälpa dig xD

Saab 4 Life!

4 299 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Aaaaaaalm skrev:
Hehe hade du bott närmare hade jag kunnat hjälpa dig xD

Ja de är då fan att man alltid ska bo på fel ställe tongue
Dig om någon hade jag gärna fått hjälp av smile

//Jacob

Sök