..tackar för hjälpen...nån speciell mått de ska vara i????lågprofil fick jag veta...typ 40?..o sen då...det ska väl vara nåt mer mått..195-235? HJÄLP..kan inget sånt här...jag får bara lappar när jag handlar däck te min egen vad jag ska ha..brorsan fixar ju sånt..inte jag
Varför köra så små däck på bana? Det är väl inte 402m? Själv kör jag med 245/35ZR19 - 275/30ZR19 Jag är ju dock inte van vid bana, endast racinglicensen + 1 dag i början på Maj.
vad jag vet så på 402 eller 201 så vill man inte ha små däck BAK där vill man ha så breda slicks som möjligt så e ju schansen större att det bettar iväg.
19 " på bana vet jag dock inte så mycke om men vet att dom som kör stcc föredrar 17 tummare och kan tänka mig att 19" ban däck eller R däck kostar flis och lite till dumt att lägga ut så mycke pengar på däck när man kan köra med mindre däck för bättre pris och få samma grepp på bannan.
Som min bil tex så går den bäst med 16" på bana den bättar bättre och går mycke stadigare då.
vad kör du för däck?
Jo, precis. Om man ska köra rakt fram så är små fälgar, hög profil och breda däck det bästa som jag förstått det.
Är det ingen skillnad mellan 17" / 19" för kurvtagning? Är det endast bredd och profil som påverkar?
Jag kör på gatdäck i dagsläget eftersom jag kör så lite på bana(bara kört de två dagarna i början av Maj iår).
sik skrev:
Våga åka 15" Toyo R888 800:- däcket och lika bra grepp som 17" haha
Nja, då får inte bromsarna plats... får inte in lillfingret mellan bromsok/fälg på 17" BBS Split iaf. Go skillnad att klämma på 15" istället för 19"arna
Är det ingen skillnad mellan 17" / 19" för kurvtagning? Är det endast bredd och profil som påverkar?
Jag kör på gatdäck i dagsläget eftersom jag kör så lite på bana(bara kört de två dagarna i början av Maj iå=sik]Våga åka 15" Toyo R888 800:- däcket och lika bra grepp som 17" haha[ Nja, då får inte bromsarna plats... får inte in lillfingret mellan bromsok/fälg på 17" BBS Split iaf. Go skillnad att klämma på 15" istället för 19"arna : jo det måste vara skillnad på 17-19" tror det är bättre med 17 men jag är inte säker fast då måste de vara r-däck på båda stl.
Jag kör på gatdäck i dagsläget eftersom jag kör så lite på bana(bara kört de två dagarna i början av Maj iå=sik]Våga åka 15" Toyo R888 800:- däcket och lika bra grepp som 17" haha[ Nja, då får inte bromsarna plats... får inte in lillfingret mellan bromsok/fälg på 17" BBS Split iaf. Go skillnad att klämma på 15" istället för 19"arna : jo det måste vara skillnad på 17-19" tror det är bättre med 17 men jag är inte säker fast då måste de vara r-däck på båda stl.
Det jag kan tänka mig är att 17" skulle väga mindre och därför ge bättre acc. samt mindre ofjädrad vikt... Tja allt är ju bättre som är lättare...
Om någon tar illa vid så kan vi ta detta i annan tråd. Men det är ju relevant för bankörningen... Så jag känner mig inte såå skyldig...
klar man ska ha r-däck på bana.Vanliga däck blir överhettade o går sönder efter några få varv på en tung gatbil.Att man skull ha samma fäste på vanliga gatdäck som r-däck är helt fel. Ska däckfirman ha monter på gatebil? Vilken firma?
Däckfirman kommer ha tält på plats...tbrpower.se hittar han som har den..han har mer men fälgar hinns inte ta hem för detta...gå in på hans sida och kolla
theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se
sen kommer vi till nästa grej.... Nu finns det tshirtar till salu till våra kära deltagare...vi har valt röda för i år..det står Slaget Om Gatebil på framsidan av den...bra kvalite...de kommer kosta 150 kronor styck...finns S,M,L..så den som vill ha..pma mig så jag vet...
theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se