4211
Sök

Byta fjädrar bak Ford sierra 2.0 -92

1 253 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
har aldrig gjort det så undrar hur man gör, förra ägaren har råkapat fjädrarna bak så den är toklåg, fick med original fjädrar till den så tänkte byta de imorgon för det är inte skönt att behöva ha njurbälte på sig. Så gärna en guide hur jag gör skulle uppskattas enormt mycket:)
Senast redigerat av opeldrifter (12 maj 2008)

Lev livet nu innan det är för sent

12 086 Inlägg
13 maj 2008
Bakfjädrarna sitter förjävligt till på Sierra..

för de första måste du ha fjäderspännare, små! för de är trångt som fan.
Lossa en sida i taget, lossa dämparen samt hela bakvagnen på den sidan, sitter med en stor bult och några små. Lossa även bromsslangen från sitt fäste i bärarmen. Sen bänn ner hela paketet så långt du kan. Då ska de gå med lite våld, några kofotar och vilja.
Ska du ha mer plats måste du lossa bakre fästet som sitter bakom diffklumpen, och den är rostig o jävlig o svår o komma åt om jag minns rätt.

1 253 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Jahapp då har man bytt fjädrarna då men nu åter det ju fan om bakvagnen... smäller som fasen vid minsta ojämnhet på vägen, va fan är det för fel nu då??

Hjultomte
1 500 Inlägg
13 september 2009
Istället för att starta ny tråd tänkte ja låna denna.

Jag har också en sierra 92a som är också toklåg o kolla efter fjädrar på biltema men dom hade bara till kombi är det samma eller?? Fick inget bra svar från dom på biltema så tänkte om ni kunde hjälpa till smile

Mvh TooS

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 253 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Hej ja det är samma   smile

Sök