White Sin (BMW E36 Coupe) , Utseende och ljud - Ljudbygget fortsätter

eX3Me Skåne Crazy Crew
25 mars 2009 · 701 Inlägg

Alcantaran kommer från tygbutiken på svågertorp, alla välsorterade tygbutiker har alcantara (eller borde)

Alpinabiturbo Kulan
25 mars 2009 · 1 435 Inlägg

Hur går det med kjolpaketet? smile

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
eX3Me Skåne Crazy Crew
25 mars 2009 · 701 Inlägg

Ska beställa lack nästa vecka så det ska nog snart få komma på, ska se om jag hinner denna eller nästa helg att provmontera det
sen blir det iväg till lack, och sen ska det monteras på riktigt

Keller Hamster
25 mars 2009 · 817 Inlägg

eX3Me skrev:
ska även till skroten snart och köpa nya framsidorutor, så att jag kan tona ett par och sen ha ett extra par att byta med wink

Säg till om du ska till RB så hänger jag på smile

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
eX3Me Skåne Crazy Crew
25 mars 2009 · 701 Inlägg

sticker till RB på lördag är planen, på morgonen då antagligen!

Keller Hamster
25 mars 2009 · 817 Inlägg

eX3Me skrev:
sticker till RB på lördag är planen, på morgonen då antagligen!

okej. då e jag på väg till Ronneby sad

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
eX3Me Skåne Crazy Crew
18 april 2009 · 701 Inlägg

Bara en massa bakslag sista tiden, högtalare som säckat, är inte nöjd med att jag inte får astolparna på plats, så ska rycka diskanterna och montera orginal stolparna igen, så åker diskanterna in i dörrsidorna nu istället
Måste göra plats för 4st 5,25 MDS Fanatic högtalare, och lite annat, hinna fixa rostskadan och kjolpaketet innan touren 26-28 Juni... TID TID TID, men jag ska lösa det

Keller Hamster
18 april 2009 · 817 Inlägg

eX3Me skrev:
Bara en massa bakslag sista tiden, högtalare som säckat, är inte nöjd med att jag inte får astolparna på plats, så ska rycka diskanterna och montera orginal stolparna igen, så åker diskanterna in i dörrsidorna nu istället
Måste göra plats för 4st 5,25 MDS Fanatic högtalare, och lite annat, hinna fixa rostskadan och kjolpaketet innan touren 26-28 Juni... TID TID TID, men jag ska lösa det

Behvöer du hjälp med a-stolparna?

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
Jolle87
19 april 2009 · 1 585 Inlägg

eX3Me skrev:
Bara en massa bakslag sista tiden, högtalare som säckat, är inte nöjd med att jag inte får astolparna på plats, så ska rycka diskanterna och montera orginal stolparna igen, så åker diskanterna in i dörrsidorna nu istället
Måste göra plats för 4st 5,25 MDS Fanatic högtalare, och lite annat, hinna fixa rostskadan och kjolpaketet innan touren 26-28 Juni... TID TID TID, men jag ska lösa det

Du är knappast ensam om att vara med om bakslag hela tiden:P Men det löser sig nog:) Ska du ha 4st 5,25 högtalare i varje fram dörr eller?tongue

eX3Me Skåne Crazy Crew
19 april 2009 · 701 Inlägg

nope 2st högersida och 2st vänster sida

eX3Me Skåne Crazy Crew
20 april 2009 · 701 Inlägg

nu lutar det åt att jag kommer försöka trycka in 2st 5,25or i varje dörr, men då jag har en trasig så funderar jag på att köpa ett paket till och sen trycka in 3st där bak någonstans så totalt 7st 5,25" högtalare, 4st diskanter, 2st 10" Eyebrid högtalare 2st 6x9" högtalare, allt i min lilla bil.
sen måste jag ju ha slutsteg för att täcka upp allt med, idag har jag 1 MDS 2 kanals, kommer inte ihåg vilket, 1st 1500Wats Sinus Live. så ett till 2 kanals behöver jag minst samt ett mono till wink

Tack Keller för att du vill ställa upp och hjälpa mig med det som ska plastas, det uppskattas, kommer behöva din hjälp, blir om 1 vecka eller 2 eller 3 är mer troligt.
denna veckan ska jag försöka hinna med att dra om lite kablar, skaffa fjäderspännare och kanske kanske till helgen byta till mina coilovers!

har även nya BMW loggor till Huv och Baklucka på väg in!

Keller Hamster
20 april 2009 · 817 Inlägg

eX3Me skrev:
nu lutar det åt att jag kommer försöka trycka in 2st 5,25or i varje dörr, men då jag har en trasig så funderar jag på att köpa ett paket till och sen trycka in 3st där bak någonstans så totalt 7st 5,25" högtalare, 4st diskanter, 2st 10" Eyebrid högtalare 2st 6x9" högtalare, allt i min lilla bil.
sen måste jag ju ha slutsteg för att täcka upp allt med, idag har jag 1 MDS 2 kanals, kommer inte ihåg vilket, 1st 1500Wats Sinus Live. så ett till 2 kanals behöver jag minst samt ett mono till wink

Tack Keller för att du vill ställa upp och hjälpa mig med det som ska plastas, det uppskattas, kommer behöva din hjälp, blir om 1 vecka eller 2 eller 3 är mer troligt.
denna veckan ska jag försöka hinna med att dra om lite kablar, skaffa fjäderspännare och kanske kanske till helgen byta till mina coilovers!


har även nya BMW loggor till Huv och Baklucka på väg in!

Eller så sätter du 2 i varje dörr och en center smile ifall du ska ha lite 5,1 ljud sen wink

Bara hojta till när det e dags. Måste ta en runda på rb och ha nya dörrsidor.

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
NdL Konstruktör
20 april 2009 · 1 053 Inlägg

Satt och tänkte lite på ditt projekt innan idag faktiskt.

Har inte hört så mycket om det. Men nu vet jag ju lite vad du har för planer iaf smile

eX3Me Skåne Crazy Crew
20 april 2009 · 701 Inlägg

NDL: Har varit för mycket av det andra som livet har att komma med, så pärlan har tyvär blivit lidandes, men hon måste bli klar till den 26:e Juni så jag har ju en deadline :-)




https://www1.garaget.org/gallery/archive/63240/632406_ujkmgo.jpg
Utställnings skylten är här ska beställa en till sen!

eX3Me Skåne Crazy Crew
22 april 2009 · 701 Inlägg

Jag behöver nya baklampor till min bil, men vet inte riktigt vilka jag ska ta
att tänka på är att de ska helst passa till den färgen bilen har nu, men de ska gärna också passa till bilen när jag väl lackar om den till mattvit.
snälla massor med tips, bilder och länkar var jag får tag på dom är otroligt uppskattat

eX3Me Skåne Crazy Crew
27 april 2009 · 701 Inlägg

Bilen full med MDF, ikväll börjar äntligen bagage bygget.
blir en baslåda med 2st Eyebrid 10"s basar som ska drivas av ett SinusLive 1500 Steg.

eX3Me Skåne Crazy Crew
27 april 2009 · 701 Inlägg

Har även hunnit med att beställa nya baklysen från www.stylingkompaniet.se också idag, hoppas det dyker upp nästa vecka!

eX3Me Skåne Crazy Crew
29 april 2009 · 701 Inlägg

Fick äntligen påbörjat baslådebygget igår, sågade ut MDF 19mm till rätt storlek och limmade/skruvade ihopa den.
Nästa steg blir att bygga framsidan på lådan, har inte bestämt mig om jag ska göra den i plast och glasfiber eller MDF och sen plasta på MDF'en, tror det blir det senare då MDF är styvare och bättre än glasfiber och går snabbare att göra så med!

lite bilder på vad jag gjort så länge



https://www1.garaget.org/gallery/archive/63240/640925_zpvzr3.jpg
Dags att börja mäta upp


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63240/640926_vlqyl8.jpg
färdigutsågade


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63240/640927_ui0ogx.jpg
limmat och klart, en låda på strax över 40 liter, kommer bli en sluten låda, som ska rymma mina 2 10" Eyebrid T10D Basar

nosferatos EasyCarbon
29 april 2009 · 173 Inlägg

Självklart glasfiber!!! Snyggt jobb än så länge.. Säg till om du behöver hjälp! Hoppas du hinner!

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted
eX3Me Skåne Crazy Crew
29 april 2009 · 701 Inlägg

Ingen stor uppdatering idag, monterat nya bättre 4" hgt, klarar upp till 80WRMS.
sitter i dörrsidorna, och sen lite småpill med bilen i övrigt.
håller på att rycka ut alla kablar mm för att dra om allting ush ush.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang