5256
Sök

Nya gummibussningar till bärarmar med mera?

Kärnkraftstomte
779 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Jag har plockat dän rubbet vad det gäller chassidelar på reservdelsbilen nu och tanken är att plocka ner dessa i sina beståndsdelar och sen skicka in på blästring och lackering.

Sen har jag tänkt att plocka på dessa delar på bilen jag håller på att göra i ordning och sen gör jag likadant med dom bärarmarna och det som sitter på den bilen (då har jag gott om friska reservdelar eller så kan jag säkert få bra betalt för dom om jag säljer).

När alla delar är "nya" så vill jag ju naturligtvis även byta ut allt gammalt sprucket gummi. Har Mekonomen dessa delar? Det bör väl vara slitdetaljer precis som hjullager, fördelarlock med mera?

Eller kan jag hitta delarna någon annan stans?

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

Kärnkraftstomte
779 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Nu har jag bemödat mig med att svara på en tråd.
Någon annan person kanske vill svara på min?

Det finns fortfarande några gummidetaljer som jag inte har hittat någonstans nämligen.
Senast redigerat av MagnumR (11 oktober 2009)

\m/(><)\m/
742 Inlägg
11 oktober 2009
Ja bussning mm bör du hitta hos mekonomen om det inte är en rysk dinky toys bil från -33. Har inte mekonomen eller dyl så är det väl orginal som gäller
Senast redigerat av isso (11 oktober 2009)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

10 Inlägg
12 oktober 2009
Alla gummidelar finns i usa men det kanske inte är aktuellt just nu.
Jag har nya bussningar till krängningshämmarens fästen vid tanken och pluttarna som sitter vid bärarmarna som jag inte kommer montera på ett tag.
De jag inte tror jag har är de som sitter i "hålen". Jag minns inte om jag köpte dom tror jag glömde det. :p ska kika.

http://www.van-cafe.com/home/van/page_8 … r_van.html

Om du behöver dom så får du köpa dom, jag betalade 51dollar för dom med samma valutakurs som det är nu. ca 360kr.

annars kan jag ta hem ett komplett kit till dig till vecka 9(sportlovsveckan i mellansverige)
http://www.van-cafe.com/home/van/page_9 … g_kit.html

Annars tippar jag att allt finns på VAG.

Det du antagligen måste byta är denna hylsan, brukar vara heelt slut.
http://www.van-cafe.com/home/van/page_3 … leeve.html

Hör av dig om det är nått!
Lycka till!

Kärnkraftstomte
779 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Får be om ursäkt att jag inte har svarat på ett tag, det är revision och jag jobbar mycket (blir mycket pengar att bygga buss för sen).wink

Hade tänkt att byta även bussningarna till krängningshämmaren fram (vid tanken? var sitter din tank?).
Men har inte kommit på riktigt hur man får isär krängningshämmarens tre delar.

Den där hylsan är det den som sitter runt gummibussningarna till bärarmen bak?
Hade tänkt att få två såna tillsvarvade nämligen.

Vänta till vecka 9 vill jag inte, då kan jag ju inte göra nånting fram till dess.

10 Inlägg
17 oktober 2009
jag har själv inte tagis isär krängningshämmaren men det är nog inte några problem. alltså bussningarna som sitter mot golvet. halvmånsformadet med hål i.

Nej det är nån distanshylsa som sitter i bussningarna till dedär staget från bärarmarna fram.

Sök