Det är så att jag är ute efter en 17" Volvo original fälg som passar om man har R-bromsarna som sitter på S60R/V70N R. Var på Volvo igår och chansade och köpte 17" Orestes med vinterdäck till ett mycket bra pris. Killen i kassan var osäker om de skulle passa men som sagt jag chansade.
Så idag läste jag mig till att dessa fälgar ej passar R-modellerna. Så nu undrar jag vilka Volvo original fälgar som har "rätt" ET?
Pegasus (original R-fälgen) passar självklart men har funderat på bl.a. om kanske Volans eller Titan passar eller någon annan originalfälg. Någon som vet?
Har du köpt fälgar är det väl inte svårare än att testa en fälg?
Nä men nu va det inte det som va själva frågan utan vilka Volvo originalfälgar som passar då man har R-bromsar. Läste idag att fälgarna inte passar om man har de bromsarna men ska nog ta och svänga förbi en bilverkstad och testa om de funkar eller inte.
17" borde fungera, eftersom man kunde välja 17" eller 18" storlek på fälgarna med S60R/V70NR. Det är väl om ET inte stämmer som det kan krångla?
Ja det måste minst vara 17" men sen är det som du skriver att ET måste stämma för att inte ta i bromsarna. Annars får man förmodligen sätta på spacers.
Hade hoppats att nån testat lite olika Volvo original fälgar så man vet vilka man får på eller om Volvo hade nån fälgguide.
Jag va inne på den igår och kollade men sidan verkade inte fungera som den ska. Kan bero på att jag kollade me min Iphone om det kräver flash. Får kolla på dator när jag kommer hem.
Vad jag har förstått så är Pegasus enda originalfälgen som passar S60/V70N R.
ET över 46 passar inte. Så får kolla efter nån annan fälg som har ett ET mellan 40 och 46.