Powerflex bussningar Saab 9000

Von-Aron
24 oktober 2009 · 394 Inlägg

Hejsan är så att mina original bussningar i motorupphängning och växellåda har sakt upp sig, så nu är det dags att byta bussningar som sagt, har DOCK ej erfarenheten av att byta dom, så lite tips och hur jag ska gå tillväga i den operationen?

måste jag lyfta upp motor? är det krångligt?

det gäller en Saab 9000 CSE 2,3 turbo...

Ps släng gärna in lite bilder om ni har bytt undertiden nu genomgått bytet!

Hjälp och tips sökes!

Ursäktar om detta är fel postat, men är ny!

Mvh Oskar

vem fan är maptun?
Von-Aron
24 oktober 2009 · 394 Inlägg

ingen?

vem fan är maptun?
Ekis!
24 oktober 2009 · 1 210 Inlägg

Köp en haynes bok på biltema lr mekonomen..

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
24 oktober 2009 · 3 404 Inlägg

övre momentbussningarna är inte roliga att byta utan press eller specialverktyget så ha det i åtankarna i vart fall.

Själv fick en panikmecka ihop ett vilket slutade med att jag slipade på nya bussningen för att få in den med hjälp av skruvstädet... Men du har ju nya powerflex och dom kanske inte är lika tighta som mekonomens skrot tongue

Senast redigerat av TenZer (24 oktober 2009)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Ettehag
24 oktober 2009 · 102 Inlägg

Hejsan, bytte till powerfler vid det övre motorfästet, alla som snackar om att man behöver pressar för att få ut dom, det är bullshit, det underlättar, men själv tog jag bort motorfästet som sitter till vänster i motor utrymmet, sedan skar jag ut burrningarna, och använde sedan en vanlig bågfil till att såga sönder metall höljet till bussningen, sedan bända upp metallen och knacka ut med ett stämjärn. smile Tog mig 1 h att byta båda, och blev en riktig skillnad motorvibrationer, mycket stabilare. Om du vill ha mer hjälp så hojjta till, så ska jag ge dig en mer utförlig beskrivning smile lycka till, mvh Ettehag

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
J_Storm
24 oktober 2009 · 294 Inlägg

bränn sönder gummit, eller som någon sa, kapa ett snitt igenom..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
Von-Aron
25 oktober 2009 · 394 Inlägg

Ettehag skrev:
Hejsan, bytte till powerfler vid det övre motorfästet, alla som snackar om att man behöver pressar för att få ut dom, det är bullshit, det underlättar, men själv tog jag bort motorfästet som sitter till vänster i motor utrymmet, sedan skar jag ut burrningarna, och använde sedan en vanlig bågfil till att såga sönder metall höljet till bussningen, sedan bända upp metallen och knacka ut med ett stämjärn. smile Tog mig 1 h att byta båda, och blev en riktig skillnad motorvibrationer, mycket stabilare. Om du vill ha mer hjälp så hojjta till, så ska jag ge dig en mer utförlig beskrivning smile lycka till, mvh Ettehag

tackar! smile jo jag hojtar till om jag behöver mer hjälp! smile

vem fan är maptun?
bumpe Lastbilsmekaniker
25 oktober 2009 · 3 878 Inlägg

Lämna staget hemma hos mig så kan jag pressa ur dom på jobbet, dom nya går i med finger-kraft smile

Von-Aron
25 oktober 2009 · 394 Inlägg

bumpe skrev:
Lämna staget hemma hos mig så kan jag pressa ur dom på jobbet, dom nya går i med finger-kraft smile

Okej! smile jo jag kan höra av mig när det är gjort! smile

kanske kan få lite mer tips av dig? smile

Mvh Oskar

vem fan är maptun?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang