E39 -97 koppla ur antispinn??

Lundgr3n
25 oktober 2009 · 48 Inlägg

hej! jag funderar på att köpa en bmw 523 -97 och jag undrar om man kan koppla ur antispinn på något vis så man kan sladda lite:)

eastmotorsport -sommar ska de va....
25 oktober 2009 · 4 524 Inlägg

Lundgr3n skrev:
hej! jag funderar på att köpa en bmw 523 -97 och jag undrar om man kan koppla ur antispinn på något vis så man kan sladda lite:)

Hur lätt som helst , det finns en knapp för det :-) kolla min 523a och sladdbilden....

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Lundgr3n
25 oktober 2009 · 48 Inlägg

jag tror inte det går på dendär modellen. han som säljer sa att det inte går att stänga av

jonnyk85
25 oktober 2009 · 58 Inlägg

ska finnas knapp för att slå av

Lundgr3n
25 oktober 2009 · 48 Inlägg

vars exakt?

Cobra_mannen Bayerische Motoren Werke
25 oktober 2009 · 14 Inlägg

Ska det inte stå något i stil med "DTC" på knappen och jag tror den sitter på nederdelen av mittenkonsollen.. om jag inte har helt fel?

eastmotorsport -sommar ska de va....
25 oktober 2009 · 4 524 Inlägg

Cobra_mannen skrev:
Ska det inte stå något i stil med "DTC" på knappen och jag tror den sitter på nederdelen av mittenkonsollen.. om jag inte har helt fel?

DSC står det på knappen

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Turbomatte Lackerare/Rekondare
25 oktober 2009 · 834 Inlägg

Lundgr3n skrev:
hej! jag funderar på att köpa en bmw 523 -97 och jag undrar om man kan koppla ur antispinn på något vis så man kan sladda lite:)

Det finns en knapp. Det finns på alla e39or.

eastmotorsport -sommar ska de va....
25 oktober 2009 · 4 524 Inlägg

eastmotorsport skrev:

Cobra_mannen skrev:
Ska det inte stå något i stil med "DTC" på knappen och jag tror den sitter på nederdelen av mittenkonsollen.. om jag inte har helt fel?

DSC står det på knappen

Så här är det ;

DSC, Dynamisk stabilitetskontroll, är standard för alla nya BMW. Systemet reglerar kontinuerligt stabiliteten hos bilen och kan direkt korrigera tendenser till instabilitet, som understyrning eller överstyrning. Genom mätning av hjulens varvtal, tväraccelerationen och girhastigheten avläses i vilket tillstånd Din BMW befinner sig och hur den rör sig. Värdena jämförs med rattutslaget och gaspedalens läge.I samma ögonblick som sensorerna upptäcker en tendens till minskad stabilitet, aktiveras effektiva motåtgärder, som återför bilen inom säkra gränser. DSC ingriper då i motorstyrningen och sörjer dessutom vid behov för att hjulen bromsas individuellt. Detta sker inom loppet av några millisekunder. Bilen stabiliseras och tendenser till sladd förhindras direkt. När DSC griper in i körningen, görs föraren uppmärksam på detta genom en blinkande lampa på instrumentpanelen. Systemet kan naturligtvis kopplas ur, när föraren så önskar.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Cobra_mannen Bayerische Motoren Werke
25 oktober 2009 · 14 Inlägg

eastmotorsport skrev:

eastmotorsport skrev:

Cobra_mannen skrev:
Ska det inte stå något i stil med "DTC" på knappen och jag tror den sitter på nederdelen av mittenkonsollen.. om jag inte har helt fel?

DSC står det på knappen

Så här är det ;

DSC, Dynamisk stabilitetskontroll, är standard för alla nya BMW. Systemet reglerar kontinuerligt stabiliteten hos bilen och kan direkt korrigera tendenser till instabilitet, som understyrning eller överstyrning. Genom mätning av hjulens varvtal, tväraccelerationen och girhastigheten avläses i vilket tillstånd Din BMW befinner sig och hur den rör sig. Värdena jämförs med rattutslaget och gaspedalens läge.I samma ögonblick som sensorerna upptäcker en tendens till minskad stabilitet, aktiveras effektiva motåtgärder, som återför bilen inom säkra gränser. DSC ingriper då i motorstyrningen och sörjer dessutom vid behov för att hjulen bromsas individuellt. Detta sker inom loppet av några millisekunder. Bilen stabiliseras och tendenser till sladd förhindras direkt. När DSC griper in i körningen, görs föraren uppmärksam på detta genom en blinkande lampa på instrumentpanelen. Systemet kan naturligtvis kopplas ur, när föraren så önskar.

Men är det inte den knappen man håller in för att då stänga av alla hjälpmedel? eller är jag heelt ute och cyklar? För när det är utkopplat så lyser den DSC lampan hela tiden.

eastmotorsport -sommar ska de va....
26 oktober 2009 · 4 524 Inlägg

Cobra_mannen skrev:

eastmotorsport skrev:

eastmotorsport skrev:

DSC står det på knappen

Så här är det ;

DSC, Dynamisk stabilitetskontroll, är standard för alla nya BMW. Systemet reglerar kontinuerligt stabiliteten hos bilen och kan direkt korrigera tendenser till instabilitet, som understyrning eller överstyrning. Genom mätning av hjulens varvtal, tväraccelerationen och girhastigheten avläses i vilket tillstånd Din BMW befinner sig och hur den rör sig. Värdena jämförs med rattutslaget och gaspedalens läge.I samma ögonblick som sensorerna upptäcker en tendens till minskad stabilitet, aktiveras effektiva motåtgärder, som återför bilen inom säkra gränser. DSC ingriper då i motorstyrningen och sörjer dessutom vid behov för att hjulen bromsas individuellt. Detta sker inom loppet av några millisekunder. Bilen stabiliseras och tendenser till sladd förhindras direkt. När DSC griper in i körningen, görs föraren uppmärksam på detta genom en blinkande lampa på instrumentpanelen. Systemet kan naturligtvis kopplas ur, när föraren så önskar.

Men är det inte den knappen man håller in för att då stänga av alla hjälpmedel? eller är jag heelt ute och cyklar? För när det är utkopplat så lyser den DSC lampan hela tiden.

Ja . och det var väl det trådskaparen frågade efter.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Batta
26 oktober 2009 · 1 353 Inlägg

Morsan har en E39'a 528a ifrån -97

den går det att slå av på iallafall, sitter en knappt långt ner till vänster på mittenpanelen, och det står DTC / DCS kommer inte ihåg, och den slår av alla hjälpmedel förutom ABS bromsarna.

men, tror alla E39'or utom M5'an är odiffade ifrån fabrik, så dom är inte så jätteroliga utan antispinn ändå tongue

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
mustang gt
26 oktober 2009 · 73 Inlägg

Eller så finns det en knapp som heter ASC, eftersom det är en 97a så är det antagligen bara antispinn..

Bil stavas med 3 bokstäver, B M W
BMW 530IM (2001)
Batta
27 oktober 2009 · 1 353 Inlägg

mustang gt skrev:
Eller så finns det en knapp som heter ASC, eftersom det är en 97a så är det antagligen bara antispinn..

precis, så heter den! smile
Men, den har antisladd faktiskt, går inte att kasta ut den på sladd ens på vinterväglag med antispinn och antisladd på.

och utan det så tokspinner den på ett hjul bara ^^

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang