6517
Sök

Cheva 350 med volvo m47 låda?

362 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
tjena. vi har börjat spåna lite i garaget å vi lurar nu på å bygga i en cheva 350 som ligger å skräpar i kompisens 740. mest för att det är kul å för att det vore en frän is-bil.
problemet är att det är riktigt tråkigt med automatlåda. så vi börja malla lite på en adapter så vi kan få på en m47 eller liknande. är det nån som har kunskap om detta? kanske gjort nåt liknande själv? skriv gärna hur du/ni har gjort, vore tacksam för svar...

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 november 2009
Nu har jag ingen erfarenhet av detta, men M47an anses inte vara någon stark växellåda, frågan är väl om den klarar kraften från en Cheva 350?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

4 682 Inlägg
10 november 2009

362 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Nu har jag ingen erfarenhet av detta, men M47an anses inte vara någon stark växellåda, frågan är väl om den klarar kraften från en Cheva 350?

tror inte detta ska vara någon fara. blir inte mycket mer häst än i en 740turbo å det är ju inga bekymmer. kanske lådan säger ifrån pga vridet men då är det ju bara lägga upp bilen på sida, gå ut i skafferiet å hämta en ny.

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

761 Inlägg
10 november 2009
amazon_jonsson skrev:
TurbOla skrev:

tror inte detta ska vara någon fara. blir inte mycket mer häst än i en 740turbo å det är ju inga bekymmer. kanske lådan säger ifrån pga vridet men då är det ju bara lägga upp bilen på sida, gå ut i skafferiet å hämta en ny.

det är just det...
en växellåda bryr sig inte hur mycket effekt den belastas med, det är bara vridmomentet som spelar roll.
enkel fysik.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
10 november 2009
Finns ju en del manuella chevalådor oxå, som dessutom passar på motorn...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök