6700
Sök

Dövande ljud från bakdelen på Saab 900 2.0T, och nu tar inte bromsen alls?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
7 november 2009
Trådstartare
Som rubrik!

När bilen funkar så kommer det ett dövande ljud i hastigheter mellan 40-130 ! Ljudet låter lixom som att man håller på att somna till.. Som om de e ett sportrör avgassystem (HELT ORIGNALT!)....
Bilen bromsar dog för ett tag sedan efter att ha fixat bromsar/handbromsen, och BRAKElampan börja lysa!
Bilen åkte tillbaka till verkstaden, dom sa att de va bromsrören! Detta va nu fixat!

Men ljudet kvar stog, och idag så dog bromsarna persics i en SKÄRP kurva, och klarar mig me neppe att klarar runt de! Jag kan trycka ner bromsen fast bilen är avstäng eller rullande! Sista biten är att ABSEN går in och räddar en, men vad är felet!!! Förstår inte!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Någon!?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 november 2009
"Jag kan trycka ner bromsen fast bilen är avstäng eller rullande!"

Dåligt med bromsvätska? Iunno, jag bara slänger idér här tongue
Men det förklarar ju inte ljudet.
Senast redigerat av LeafBox (8 november 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Kan säga att de läcker ngt från bakdäcket! Olja blandat me bromsvätska! Men jag börjar misstänka bromsoket, som är KRAFTIGT rostskaddat!

671 Inlägg
10 november 2009
Memme skrev:
Som rubrik!

När bilen funkar så kommer det ett dövande ljud i hastigheter mellan 40-130 ! Ljudet låter lixom som att man håller på att somna till.. Som om de e ett sportrör avgassystem (HELT ORIGNALT!)....
Bilen bromsar dog för ett tag sedan efter att ha fixat bromsar/handbromsen, och BRAKElampan börja lysa!
Bilen åkte tillbaka till verkstaden, dom sa att de va bromsrören! Detta va nu fixat!

Men ljudet kvar stog, och idag så dog bromsarna persics i en SKÄRP kurva, och klarar mig me neppe att klarar runt de! Jag kan trycka ner bromsen fast bilen är avstäng eller rullande! Sista biten är att ABSEN går in och räddar en, men vad är felet!!! Förstår inte!

känns bromsen fjädrande så har du luft i systemet  eller en läcka som du mistänkte.. men man tycker ju att dom borde sett och provat detta på verkstaden:/

Sök