Vatten under mattan VW GOLF-03

Bmw335i
22 november 2009 · 51 Inlägg

Igår när jag skulle ta flickvännens bil så va det imma och fukt på rutorna på insidan i hela bilen. Det brukar ju va de på utsidan. Sätter mig sidan i förarsätet och ser att hela gummi mattan är blöt. Lyfter på den och det är massa vatten under. Har läst att det kan va dräneringshålet som sitter under batteriet som täppts igen. När denna täpps igen så stiger vattennivån där som sedan tränger in i kupén via motorstyrdonet eller kupéfiltret  Tror inte det är värmepaketet för de funkar som det ska.

Bilen lämnades in på plåtverkstad och lackering för ca 2 veckor sedan pga av parkeringsskada på hela höger sida. Främre passagerar dörren demonterades. När jag skulle hämta bilen lyste varenda jävla lampa på instrumentpanelen sen släcktes alla förutom EPC och motorfelslampan. Bad dem fixa det och det gjorde dem. Kan det ha något med saken att göra?

Goffen Administratör
22 november 2009 · 2 974 Inlägg

Det gäller inte golf det där med dräneringen under batteriet..... Bara passat och audi a4 uppåt osv...

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Bmw335i
22 november 2009 · 51 Inlägg

Ingen som har en aning?

loudness
22 november 2009 · 4 554 Inlägg

stod den i backe eller nått vet en som hade sin i en brant backe med fronten uppåt då rann de in bra i golfen vet itne var dock men de blir inga branta backar mer för han hehe

Bmw335i
23 november 2009 · 51 Inlägg

aa den står på ett fartgupp med nosen uppåt. Jag misstänkte att de kunde va det.

Senast redigerat av Bmw335i (23 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang