6049
Sök

Byte av bromsbelägg bak Mazda 626 -92

1 298 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Hej! Som rubriken säger så ska jag byta bromsbelägg bak på min 626a. Jag har köpt nya belägg på mekonomen men mitt problem är att få loss beläggen från själva oket. Oket har jag redan lossat från skivan men problemet är att få loss beläggen från oket. De sitter "fastlåsta" så att säga.

Har någon en aning om hur man får ut dem? De har inte fastnat utan de går att trycka ett par millimeter fram och tillbaka men det finns inte rum att få loss dem från oket.

MVH Christian

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 043 Inlägg
23 november 2009
Kan du lägga upp en bild?

1 298 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
nu löste sig problemet som jag beskrev. problemet är nu istället att det inte går att trycka in kolven tillräckligt mycket för att jag ska få in beläggen...

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 043 Inlägg
23 november 2009
Sitter även handbromsen i oket brukar man behöva skruva och trycka kolven inåt samtidigt.
Annars behöver du nog byta bromsok.

1 298 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
jo jag märkte detta också nu och nu har jag fått in kolven genom att pilla lite på handbromswiren. läste även på ett annat forum att man kunde skruva på kolven medsols och testade detta och då gick den in.

Sök