6052
Sök

Volvo v70 automatlåda slutade helt tvärt att växla !!

quintus
22 november 2009
Trådstartare
som rubriken. motor och låda är från en v70 -05  <---
funkade perfekt på morgonen ända fram till rödljuset, sen när det slog om till grönt så
drev lådan varken framåt eller bakåt.

någon som är duktig på automatlådor och volvo??

MVH Denns

blacken
22 november 2009
Trådstartare
Kolla oljan..

quintus
23 november 2009
Trådstartare
olja finns.....inga fel på den heller........

11 Inlägg
23 november 2009
illa. ja har inte iaf inte lika mkt otur. ja tappade 5an :S ingen aning om hur fan de hände gasade upp och den växlade aldrig..

är de bara köpa ny låda eller tror någon att de går att spänna om vairarna på lådan?
att dom inte sträcker tillräckligt på någe sätt?
för lågväxeln är ju "nästa" växel på växelspaken..

snåla inte på soppan.. snart är den slut :O

1 043 Inlägg
23 november 2009
Det går inte spänna vajrar, troligtvis bara att byta eller renovera lådan.

Hojmek
748 Inlägg
23 november 2009
Hmm, den slirar alltså? Annars tkr jag det låter som mjukvaru fel, med tanke på att det blev så tvärt? Eller har den slirat lite innan?

1 268 Inlägg
23 november 2009
Bodegan skrev:
Hmm, den slirar alltså? Annars tkr jag det låter som mjukvaru fel, med tanke på att det blev så tvärt? Eller har den slirat lite innan?

låter som SW fel hade ett fel för ett tag sen där man kunde ligga i omkörningsfilen så bara sluta den driva hur jag än mjölka gasen.... men fixades efter en uppdatering....

quintus
23 november 2009
Trådstartare
Bodegan skrev:

Den har inte slirat innan. visst, den har ryckt någon gång vid växling men inget onormalt.

tycker det är skumt. växlade från ettan till tvåan, sen kom rödljuset och då var den död!?

har också hört att det kan vara mjukvarufel. är det bara volvo som kan programera om lådan eller måste
man byta någon elektronik?

Sök