7252
Sök

Bromsbeläggsbyte Audi 200

BFO
130 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Tjena. Tänkte ge mig på att byta bromsbeläggen på min Audi. Är första gången att byta på en bil så är det någon speciellt jag borde tänka på? Något speciellt också med just den här bilens bromsar?

Har kollat runt på lite hemsidor och bland annat mekonomens billigaste kit till endast frambromsarna med belägg kostade cirkus 1000kr (!). Kändes fläskigt. Men som sagt, något man borde tänka på eller är det bara riva av och på med de nya?

Mvh Johan

747 Inlägg
25 november 2009
Slipa bort rost på glidytorna och smörj upp därefter där klossarna glider i oket, smörjer upp gör du bäst med kopparpasta! Belägg finns säkert även på biltema om du vill komma billigt undan, kolla annars på VAG på äldre bilar skiljer sig inte priserna mycket från mekonomen osv.

Mvh Toni

/ Toni Larsson

BFO
130 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
tonimakaroni skrev:
Slipa bort rost på glidytorna och smörj upp därefter där klossarna glider i oket, smörjer upp gör du bäst med kopparpasta! Belägg finns säkert även på biltema om du vill komma billigt undan, kolla annars på VAG på äldre bilar skiljer sig inte priserna mycket från mekonomen osv.

Mvh Toni

Okej, ja jag tänkte göra ett försök här framöver då jag blir så satans irriterad på varningsljudet som uppstår.

blacken
26 november 2009
tonimakaroni skrev:

Mvh Toni

Använd grafitpasta istället för kopparpasta, den tål värmen bättre och är inte lika kladdig som kopparpastan..

Sök