Passar nyare 94-98 Ford Mustang Fjädrar min 89'a?!?

TheDragon
8 januari 2010 · 43 Inlägg

Jag har extremt svårt att hitta fjädrar till min 1989 Ford Mustang Coupe! hmm
Vet någon om nyare 94-98 Mustang fjädrar passar på min gammla Coupe??

The Ford Mustang.. The Legend Lives On..
Pellefax
8 januari 2010 · 644 Inlägg

Det ska passa från -79 till -04,möjligen kan dom vara något längre från -94 och nyare.

TheDragon
8 januari 2010 · 43 Inlägg

Åfan, är du helt säker nu? För då kommer jag antagligen införskaffa mig sådanna, det vore segt om de inte passar..

The Ford Mustang.. The Legend Lives On..
Pellefax
8 januari 2010 · 644 Inlägg

Fick leta lite,men kolla här: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy … tKey=74-01
Verkar vara samma.

Senast redigerat av Pellefax (8 januari 2010)

TheDragon
8 januari 2010 · 43 Inlägg

Jo det verkar faktiskt vara samma fjädrar. Tack så mycket för hjälpen!! big_smile

The Ford Mustang.. The Legend Lives On..
Pellefax
8 januari 2010 · 644 Inlägg

Såg att du skulle ha på saabfälgar,jag hade centrumvända 9000 fälgar på min -74a..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/20350/168915_wub6xd.jpg

Senast redigerat av Pellefax (8 januari 2010)

TheDragon
8 januari 2010 · 43 Inlägg

Jadå, de fälgarna sitter på bilen men har inte tagit foto ännu. Blev riktigt snyggt för de är 3-ekrade, ser väldigt ovanligt ut på min årsmodell ^^
Din lille Musse var ju riktigt snygg med så djupa fälgar. Jag gillar Mustang II för de är ovanliga, mjuka goa former och alla människor retar sig på dem av någon anledning.
Jag väntar till våren med nya foton på min Musse för då har jag hunnit fixa mer på den. Har t.ex. satt på en cabriolet baklucka med sin unika lilla vinge och lackat ett riktigt brett silver stripe mitt på huven. Jag kommer förhoppningsvis få en Orginal GT Stötfångare fram från USA nästa månad (om nu min kontakt hittar en).

The Ford Mustang.. The Legend Lives On..
Pellefax
8 januari 2010 · 644 Inlägg

Det blir nog snyggt, ångrar att jag sålde min,det var en skoj bil med riktigt bra väghållning,men man vet aldrig,kanske hittar nåt lämpligt objekt nån dag att bygga på..

TheDragon
9 januari 2010 · 43 Inlägg

Ja jag hoppas det blir snyggt, ser lovande ut än så länge.
Jo det var verkligen synd att du sålde din Musse de modellerna börjar bli ovanliga i Sverige.. Hoppas du hittar något liknande igen. Låter som du kanske har några planer för ett bygge?
Du kan ju alltid pröva en sådan som min fast kanske med V8 då. Jag köpte min för den är otroligt sällsynt i Sverige pga att den är en 25års jubileum med den lilla motorn och HT kaross.
Det som är ett stort plus med Mustang III är att de är rätt billiga i inköp, V8'an har bra prestanda och är absolut trimvänlig. Kanske inte den vackraste av Mustangerna men körglädjen och komforten är slående. Av alla bilar jag ägt, vilket är några stycken. Slår min lilla 89'a alla med hästlängder.

The Ford Mustang.. The Legend Lives On..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang