5094
Sök

Fjäderben s40. 99-

Herr
1 722 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Fråga!

Jag har monterat nya fjädrar och fjäderbenslager. Jag har skruvat i skruven högst upp så långt ner det går, när jag vrider på däcken så klonkar det, jag tror den övre fjäderbenstalriken går emot hjulhuset... ser ut som det iaf...

kan det vara så att jag vridigt hela fjäderbenslagret så att dom inte sitter korrekt i hålen ? trodde bara dom går att sätta på ett sätt

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Cupra_
27 januari 2010
LocKtar skrev:
Fråga!

Jag har monterat nya fjädrar och fjäderbenslager. Jag har skruvat i skruven högst upp så långt ner det går, när jag vrider på däcken så klonkar det, jag tror den övre fjäderbenstalriken går emot hjulhuset... ser ut som det iaf...

kan det vara så att jag vridigt hela fjäderbenslagret så att dom inte sitter korrekt i hålen ? trodde bara dom går att sätta på ett sätt

Fick så på min sänksats och i mitt fall uppstod ett klonkande ljud vid fullt rattutslag ihop med vägbula då fjädern rörde sig och tog i stoppet på fjäderbenet/nedre tallriken. Bara ta isär och börja om sad
Senast redigerat av Quadrablast (27 januari 2010)

Herr
1 722 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Quadrablast skrev:
LocKtar skrev:
Fråga!

Fick så på min sänksats och i mitt fall uppstod ett klonkande ljud vid fullt rattutslag ihop med vägbula då fjädern rörde sig och tog i stoppet på fjäderbenet/nedre tallriken. Bara ta isär och börja om sad

hmmm.... ska inte fjäderns nedre del ta i stoppet ? alltså ligga kant i kant mot? för det gör min...

hmmm smile)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Cupra_
28 januari 2010
LocKtar skrev:
Quadrablast skrev:
LocKtar skrev:
Fråga!

hmmm.... ska inte fjäderns nedre del ta i stoppet ? alltså ligga kant i kant mot? för det gör min...

hmmm smile)

Jo visst ska den det, det var jag som slarvat lite bara tongue Mkt riktigt om du tänker på de övre lagren med tre st gängstag i, de kan sättas hur som.. Alltså bara på ett sätt då det enda viktiga är att de sitter i hålen och är åtdragna rätt. Ställde du ned bilen på hjulen innan du drog åt de tre övre muttrarna? Så det inte blivit glapp där?

Sök