4990
Sök

Växellådsoljan läcker!! volvo v70 tdi -98

724 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Skulle va duktig och kolla oljan i låda så jag körde igenom alla växlar och kolla.....inge olja på stickan sad kröp under och kolla....så det va ju fan olja över allt främst dock vid drivaxlarnanas packboxar...
Fråga....kan dom bli typ ruttna och börja läcka??

3 235 Inlägg
10 januari 2010
Packningarna kan börja läcka på grund av ålder, torkar ut och spricker.
Vad menar du med "ingen olja på stickan"? Har du oljesticka i lådan?

724 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Växellådan har en olje sticka som man kan kolla nivån på.

Supraman
2 300 Inlägg
10 januari 2010
Fyll genast olja om du inte vill byta låda med.
Byt packboxarna så löser det sig.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

724 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Ok har gjort det nu..saknades typ 0.5l ska beställa packboxar imorgon....kul att fixa detta när man inte har garage sad

362 Inlägg
11 januari 2010
volvo-racer skrev:
Ok har gjort det nu..saknades typ 0.5l ska beställa packboxar imorgon....kul att fixa detta när man inte har garage sad

Har själv varit med om det, inte roligt. Du har inte märkt att lådan slirar?

724 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Nej det har jag inte dock har den växlat hårt när den va kall....nu gick den som den skulle efter jag fyllt på...så jag tror jag klarde mig.

724 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Det är ju bra att göra fel..råka knacka in ena boxen typ 2mm för långt så nu läcker den igen! är det så jäkla viktigt att dem ligger kant i kant med lådan?? jaja bara göra om göra rätt.

724 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Den läcker fortfarande på höger sida nu mellan driva axel och packboxen....va inne på volvo och hörde med dom och fick till svart att splinsen i lådan eller på drivaxeln är slitna.
Fråga: hur ser man om dom är slitna?? misstänker att det är splinsen på axeln som är slut då den har rullat 40.000mil. lådan är bytt.
Och är det någon som vart med om detta??
Senast redigerat av volvo-racer (30 januari 2010)

Sök