Volvo v70 med rostproblem!

teneroth
29 januari 2010 · 61 Inlägg

Hej min volvo har börjat rosta på bakskärmarna, jag har testat  att slipa bort rosten som var med slippapper och stålborste sedan la jag på någon typ av rostskydd tror det heter roststopp eller något åt det hållet. Men nu kommer det tillbaka igen och snäppet värre är det nu än förra gången. Hur ska jag göra tro? För det går väl inte att plocka ner bara bakskärmarna på en kombi?? Är mycket tacksam för alla svar.

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
lindell90
29 januari 2010 · 876 Inlägg

Blästra så att du kommer ner i porerna, med sandpapper kommer du bara åt uppe på medans det finns kvar rost i porerna.

teneroth
29 januari 2010 · 61 Inlägg

hur går jag tillväga för att kunna blästra så billigt som möjligt för jag kollade med ett företag om vad de skulle ta för att blästra båda skärmkanterna. De skulle ha närmare 10.000 för det. Inga pengar jag vill betala dirket, finns det andra alternativ tro?

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
Svensson Licens Svetsare
29 januari 2010 · 219 Inlägg

pungtblästra själv.

teneroth
29 januari 2010 · 61 Inlägg

hur gör jag det då tro, jag är inte så bra på detta.

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
29 januari 2010 · 1 479 Inlägg

roststopp låter inte som något som stoppar om du inte lackar över med riktig färg.

du bör få bort all rost helt, punktbläster finns lite här och var för några hundralappar smile

men somsagt, slipar du rent räcker det inte med t.ex. rostskyddsprimer eller någon roststopp, du måste lacka över med en färg som skyddar, för utan det kryper fukten och rosten igenom ganska snart hmm

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
lindell90
29 januari 2010 · 876 Inlägg

teneroth skrev:
hur gör jag det då tro, jag är inte så bra på detta.

om du har en kompressor så kan du säkert hitta en punktbläster på biltema eller clas ohlsson och liknande. <väldigt smidigt till mindre rostfläckar.

teneroth
30 januari 2010 · 61 Inlägg

Okej en sista fråga då, om jag nu ska punktblästra, ska komressorn jag använder mig av ha ett visst antal bar då? eller kan man typ åka ner till okq8 och köra på deras tryckluft till bildäcken?

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
HansN83 x40
30 januari 2010 · 1 209 Inlägg

http://www.biltema.se/products/producti … emId=80612
Punktbläster
För lackskador, stenskott, rostavlägsning m.m. Blästermedlet cirkulerar mellan blästerpåsen och blästerzonen. Låg luftförbrukning: ca 115 l/min. 4 munstycken: invändiga hörn, utvändiga hörn, kantmunstycke och runt munstycke. Blästermedel ingår ej.

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
HansN83 x40
30 januari 2010 · 1 209 Inlägg

där får du lite hjälp på vad killar menar... och kompresor måste du ha.. funkar ej med tryckluft till bildäcken

//Hasse

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
teneroth
30 januari 2010 · 61 Inlägg

okej tackar för detta. Hoppas det fungerar för det finns inget som är så fult som rost.

Gå ner i vikt, precis som jag har gjort.
Här kan du läsa mer!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang