4723
Sök

Hur hitta sänkfjädrar som passar? Finns inte till vw buss -88

Professionell amatör
451 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Ja då har man kommit till sänkningen igen då, detta fenomen som alltid ska krångla smile

Jag hittar inga sänkfjädrar som passar till min caravelle -88 för rimliga pengar, så jag funderar på om man kunde hitta några andra fjädrar som passar ? Det borde väl bara vara att mäta dem kan jag tro, men hur hittar man rätt, tex på biltema ? Hade tänkt sänka ca 10cm(det är en hög bil !!) och dämparna kan jag korta själv, inga problem där..
Eller är det bättre att hitta en tolk och beställa från eBay Tyskland för ca 3kkr ?

Det är ingen racerbil utan en partybil och körs därför inte så fort, så ni "ööh bonnmeck förstör väghållning, är ditt liv värt nått så köp fjädrar för tiotusen, snåljåp" behöver inte blanda sig i..

AUDI - Four rings to rule them all

Professionell amatör
451 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
jonnielahti skrev:
kapa ner dem lite grann, sen finjustera med biltemas fjäderjusteringssatser eller vad de än nu heter big_smile

Mjoo men de är så svåra att få tag på begagnade så jag vill helst ha kvar originalen hela ! En tidigare buss kapade jag 2,5 varv i fram(dvs normalt för att en 740 ska sänkas några cm), men bussen sjönk 15 cm och blev tvärstum ! Det vill jag inte krångla med igen =/

AUDI - Four rings to rule them all

Sök