4873
Sök

BYTE AV HANDBROMSBACKAR 855.a 96.a

583 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
tjenare jag har fixa nya backar till handbromsen men den tar lika dålig nu som tidigare.

Köpte backarna oss Volvo har gjort allt roligt man ska göra.
men när jag drar i handbromsen så vill inte bilen stå kvar utan rullar.

har spänt vid backarna och inne vid handbromsen till max men den små rullar en då om det lutar.

hur mycket vågar man dra åt vid backarna? just nu så ligger den på bra nästan så man inte kan flyttat den med handkraft.

någon som har tips och idé?

217 Inlägg
2 februari 2010
samme problem med min, alt nytt men dem tar ikke.

Köpte backarna oss Volvo har gjort allt roligt man ska göra.
men när jag drar i handbromsen så vill inte bilen stå kvar utan rullar.

* forsøkt å stamme backana i bakhjulet
* forsøkt å stramme whiren ved handbromsen
*forsøkt å etter justere alt sammen

Men ingenting har løst problemet

så spennende å se om det kommer inn noen forslag på mer felsøking på detta problemet
*

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
2 februari 2010
Sliten mekanik vid backarna kanske? Har haft liknade problem på andra bilar och är det "gnagt" vid hävarmar/backanlägg så kan du få detta problem då rörelsen från wiren till bromsbackar egentligen knappt är en millimeter från släppt broms till fullt.

Edit; Det skall justeras så backarna nästan ligger på INTE mer. Justera, dra i handbromsen några gånger så backarna centreras och justera igen. Detta skall göras med justeringen på spaken släppt och den ska man egentligen aldrig behöva dra åt speciellt mycket.
Senast redigerat av hotrodder (2 februari 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

583 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
jag va ner nu och drog åt som f*n i backarna då tog den på hack2 men jag har och känner att dom ligger på hela tiden nu och det blir varmt som f*n. kan det vara så jävligt att det kan bara vara något hack vid backarna som måste leka sig fram för få det bra?. har jävlas med bilen sen kl 9 idag:p

Sök