8448
Sök

Varför skakar det i ratten ? bmw 320 e36 -98

BMW ///M3
404 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Däcken är nybalanserade, har idag bytt styrleder och länkarmarna är också nya så det finns inget glapp men ändå skakar det väldigt mycket i ratten, inget snö eller sånt i fälgarna heller.

HJÄLP!

Motborgare
1 099 Inlägg
27 februari 2010
laaaarsson skrev:
Däcken är nybalanserade, har idag bytt styrleder och länkarmarna är också nya så det finns inget glapp men ändå skakar det väldigt mycket i ratten, inget snö eller sånt i fälgarna heller.

HJÄLP!

Och det är inte motorn som misständer?

Annars skulle jag kolla styrservot. Aldrig hört om just det problemet på BMW, fast det skulle kunna vara en dodgy ventil, så
styrningen börjar oscillera. Då borde dock skakningarna vara oberoende av farten.

Däcken, att det inte har släppt i vulkningen på ett av dom.

-- K

BMW ///M3
404 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
och vad är en dodgy ventil ? för den skakar nästan hela tiden över 40-50 km/h

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 februari 2010
skakar det mer när du bromsar?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

429 Inlägg
27 februari 2010
Är inte däcken/fälgarna ovala då?
För skadar det redan så tidigt/låg hastighet så kan det inte vara vanlig oblans i hjulen.

Testa att skifta med andra fälgar eller skifta fram o bak.

2 072 Inlägg
27 februari 2010
jonas 740 skrev:
Är inte däcken/fälgarna ovala då?
För skadar det redan så tidigt/låg hastighet så kan det inte vara vanlig oblans i hjulen.

Testa att skifta med andra fälgar eller skifta fram o bak.

precis.. de problemet hade jag wink byt fram till bak.. o testa

Sandzoo i da house

2 656 Inlägg
27 februari 2010
laaaarsson skrev:

HJÄLP!

låter som att dina framvagns busstnignar håller på o ge upp smile

BMW ///M3
404 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
NITROUS: nej det gjjorde de förut men inte nu efter styrlederna blev bytt

jonas 740: okej ska testa de.

FLindgren: nej jag har inga, tror du det kan orsaka så mycket skakningar ändå?

ekelund88: som sagt allt är nytt länkarmsbussningar, länkarmar, styrleder både inre och yttre

167 Inlägg
27 februari 2010
centrum ringar kan mycket väll ge upphov till vibrationer i ratten, då är ju inte fälgen centrerad mot navet så de är klart att de skakar då.

2 072 Inlägg
27 februari 2010
krakis skrev:
centrum ringar kan mycket väll ge upphov till vibrationer i ratten, då är ju inte fälgen centrerad mot navet så de är klart att de skakar då.

japp fixa centrumringar.. chansen är stor att de skakar.. kostar 50:-/st här iaf

Sandzoo i da house

5 089 Inlägg
27 februari 2010
Är det eftermarknadsfälgar och du inte har några centrumringar så är det ju det som gör det. Livsfarligt att åka utav centrumringar också. hela bilens vikt hänger ju på hjulbultarna då..

\Lindgren

BMW ///M3
404 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
får tacka för all hjälp, jag fixade centrumringar och ställde in framvagnen lite bättre så nu funkar den klockrent smile

2 072 Inlägg
27 februari 2010
laaaarsson skrev:
får tacka för all hjälp, jag fixade centrumringar och ställde in framvagnen lite bättre så nu funkar den klockrent smile

bra att de löste sig wink

Sandzoo i da house

Sök