3049
Sök

Lås handskfacket 850

2 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
Tips om trix önskas:
Låset till handskfacket på min Volvo 850 har hängt sig. Det är troligtvis så att den vitala plastdetaljen har gått av. Det finns ett trix för att fixa detta, men hur gör man?

402 Inlägg
5 mars 2010
Koos skrev:
Tips om trix önskas:
Låset till handskfacket på min Volvo 850 har hängt sig. Det är troligtvis så att den vitala plastdetaljen har gått av. Det finns ett trix för att fixa detta, men hur gör man?

Har fixat det på ett par 850:is, det enda "knepet" jag känner till är att borra ett litet hål rätt igenom luckan precis där låsmekanismen sitter och peta ner låskolven med en liten skruvmejsel för att på så sätt få upp luckan utan att göra åverkan på resten av inredningen. Det är förmodligen den lilla tappen av nån sorts gjutgods som brustit och därför får man inte upp luckan, det underlättar om man kan kika på en annan bil så man får till borrhålet på rätt ställe. Jag har lyckats laga den gamla mekanismen genom att borra ett hål där "tappen" har suttit och gängat i en tunn liten skruv i stället, och sen satt en liten dekal eller en täckplugg i borrhålet, men det enklaste och bästa är väl att skaffa nya delar. mvh

Sök