6732
Sök

RUNDAT 2 av 4 SAAB BULTAR

pmr603
10 mars 2010
Trådstartare
Försökte igår lite men gick inte sprutade rikligt med 5/56 igår och provade idag 2 fick jag av men 2 sitter åt som bara fan. Hört att det brukar bli problem med saabar särskilt 9000 som jag råkar ha. 2 stycken kvar alltså men rundade hur ska jag då gör för smidigaste sättet? Knäckte korsnyckel fan så hårt sitter dem åt.

Någon som har haft samma problem som kan hjälpa mig????????

HJÄLP               

HJÄLP               

HJÄLP               

HJÄLP               

HJÄLP               

HJÄLP               

HJÄLP               

HJÄLP

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 mars 2010
svetsa på en mutter och gå en svenska kurs.

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

pmr603
10 mars 2010
Trådstartare
Svenska kurs haha. Jag är svenne hehe bad en kompis skriva i inlägget jag var iväg en snabbis. Men vad har du för problem med min svenska då?

2 855 Inlägg
10 mars 2010
The_Mechanic skrev:

Svenskakurs hjälper föga i detta fallet...förresten förstår vi nog vad som menas...... iallafall jag !

sätt på en sexkant krafthylsa och gör ett par ordentliga slag med en slägga på hylsan, beroende på hur runt huvudet har blivit så kan du kanske orka dra loss den med en sexkanthylsa, försök med det först, annars som sagt kan man svetsa på en mutter på skallen, men passa så det inte blir alltför varmt, tänker mest på lager och sånt.

P.s. vad har du för fälgar? Kanske inte bra att svetsa om det är lättm. fälgar
Senast redigerat av uhlin (10 mars 2010)

Pan
10 mars 2010
Trådstartare
The_Mechanic skrev:

Haha fan vad onödigt bättre att lossa bultarna och dricka bärs än att gå på språkkurs vad ska man med det till. Är man inte helt tappad så är det ju inte så svårt att förstå vad folk skriver. Men tydligen har folk på Garaget grymma problem med att läsa felstavade texter har aldrig fattat problemet själv.

Testa att slå på en mindre hylsa värm på den innan med vålda och svär lite ska det nog gå vägen. Om det inte kan du ju svetsa fast ngt på den, mutter eller någon skithylsa.

mvh

hoppsan någon hann före tongue
Senast redigerat av Pan (10 mars 2010)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 mars 2010
I värsta fall får du väll ta en mutterspräckare och ta ut resten av bulten med rörtång. Ett tipps till framtiden är att ha på fett, kopparpasta eller olja på hjulbultarna (kopparpasta kan dock skada LM fälgar)

Rock'n Roll

Pan
10 mars 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
I värsta fall får du väll ta en mutterspräckare och ta ut resten av bulten med rörtång. Ett tipps till framtiden är att ha på fett, kopparpasta eller olja på hjulbultarna (kopparpasta kan dock skada LM fälgar)

Har aldrig haft på något på några av mina bultar/muttrar släpper fint ändå smile Hade dock problem med min sierra att plåtfälgen fastnade på navet. Satt något förbannat! Lossade muttrarna lite Handbroms sladdade på torrt hände inget. Blev förbannade och gav på den lite 65-70 ryckte till i ratten då small det till sen släppte det haha. Skönt med vinterbilar inget man hade gjort om den varit lite finare smile

Sök