6546
Sök

Behöver hjälp med bromsar på en volvo 740 91a

1 196 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
som sagt jag behöver hjälp med mitt problem jag har, håller på hjälper en kompis bil men det blir fortfarande problem, vi har bytt bromsok vänster bak, vi har luftat runt om bilen efter det och fyllt på ny olja, till slut kom det inge mer luft, och bromsen tar som den ska ta, men trycker man ner bromspedalen när bilen är avstäng så är det tryck och bromsarna tar bra, men trycker man ner bromspedalen och startar bilen så sjunker bromspedalen tills den går i botten, så min fråga är, är det huvudbroms cylinder som är helt slut eller?

mvh jocke

4 001 Inlägg
16 mars 2010
det låter som det iaf., ni får inget tryck när ni pumpar med bilen igång?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 196 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
nej det blir inget tryck när bilen är igång, men polaren berättade nu, att han böt broms ok höger fram och båda bromsslangarna, och sen böt oket bak, men han berättade att han hade flyttat på bilen senare, och då hade det inte varit någon bromsvetska i bilen, kan det blivit så att bromsoljan från vänster fram och vänster bak har gått tillbaka och runnit ut, så jag undrar finns det någon chan om man luftar bromsarna på den vänstar sidan att det blir bra då?

4 001 Inlägg
16 mars 2010
prova att lufta runt om men eftersom ni först får upp tryck och sedan sjunker pedalen när ni får hjälp av bromsservon så sjunker pedalen så tyder det på huvudcylindern, men prova först att lufta riktigt runt om.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 196 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
jag pratade med en kompis nyss som snackade om bromsservot, att det kunde ha blivit baksug eller något där, kan man lufta det på något sätt?

Smålänning
7 887 Inlägg
16 mars 2010
Pedalen ska sjunka lite när ni startar bilen, de vet ni va?
Men går dne i bott så är antingen luft i  systemet, eller så är huvudcylindern kass.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 196 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
jo jag vet att den ska sjunka lite, men inte ända ner till botten, men ska kolla vidare imorgon, inte specielt kul och vara ute och meka nu när den är helt svart ute, ska även kolla slangen ifrån insuget till bromsservon, tror du att det kan vara något hål i någon vacum slang som kan vara boven?

4 001 Inlägg
16 mars 2010
hade det varit en vaccumslang så hade ni inte fått hjälp av bromsservon när ni startar bilen

Sök