Vad ska man vaddera buren med?

frippe89
1 april 2010 · 20 Inlägg

Någon som vet vad man ska använda när man vadderar buren och vart man köpa sånt??

frippe89
1 april 2010 · 20 Inlägg

så de räcker med vanlig isolering bara

maco
1 april 2010 · 1 207 Inlägg

Inte den blekaste. Men jag hade sådant i min folkracebil iaf.

Phaetoon
1 april 2010 · 8 156 Inlägg

Leta efter rörisolering.
T.ex: http://www2.biltema.se/products/product … mId=153287
Glasfiberisolering är nog ingen höjdare, om det inte är omslutet av någonting som håller tätt även om bilen voltar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
1 april 2010 · 252 Inlägg

Kolla min gamla bubbla, hade bra rörisolering, funkade jäkligt bra till burgbåge, samt de var som spår på sidan så man låser den tänk dragkedja å pussel aktigt så får ni bild, orkar inte sitta å leta fram.
Vill du ha billigt så kör på de det phateoon  länka, inte snyggast men funkar. haft de i mina rallybilar.
Ang får å inte får. Lagar å regler säger att överallt där man kan tänkas komma åt med kroppen ska vadderas. inget som säger hur mycket heller, många lägger en tunn kolfiber bit, sett många rallybilar som har lite tjockare tejp osv MEN prova dra armbågen eller huvudet lite löst å känn hur de känns sen tänker du det då du kör åt helvete.
Hoppas du inte frågar här om du bygger en ren tävlingsbil. Vissa klasser ska ha spec vaddering som är fia klassad å kostar skjortan.

MattiasH
1 april 2010 · 1 291 Inlägg

Dom flesta SBF klasser förutom folkrace brukar kräva FIA-godkänt vilket kostar runt 400kr/m.
Dock finns det dom som åker med vanlig rörisolering även där då det inte kollas så noga överallt.

Ska du bara ha en busbil eller gatbil med bur duger det med vanlig rörisolering, tänk bara på att köpa nåt som är lite hårdare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang