7485
Sök

Hur får man väck frontgaset på bmw 528(e39)-00?

299 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Hur får man väck frontgaset på bmw 528(e39)-00? Är så att jag ska montera angel eyes nu men får inte riktigt väck glaset..någon som vet hur man gör?big_smile

BMW fantast
1 172 Inlägg
5 april 2010
Vilka lampor har du? har dom dom jag har så är det lätt.... hela strålkastaren sitter med 4 skruvar uppeifrån... 2 ovanför, och 2 bakom lite längre ner i motorrummet... sen drar du ut hela och ossar frontglaset emd dom 4 elr 5 clipsen det sitter med runt kanterna...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

299 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
hur menar du? har 2 skruvar uppifrån men inga i motorrummet. eller var sitter dom isf? hållt på nu över en timme men går inte på något sätt..sparkar snart sönder skiten B-)

BMW fantast
1 172 Inlägg
5 april 2010
du har dom 2 inringade skruvarna längst upp, och sen har du 2 sådanan till bakom nedanför strålkastaren (ungefär där pilarna pekar).. dom lossar du också uppeifrån mer eller mindre lika lätt som dom 2 översta... efter du har lossat dom 4 skruvarna så lossar du alla kablar till lampor/blinkers, och drar ut hela strålkastaren framifrån... (puttar den framåt..) efter det så lossar du clipsen som är inringade på ovansidan.. där sitter 2 under och 1 på sidan har jag för mig...  sen är frontglaset av...
Kunde tyvärr inte ta ett foto snettbakifrån så skruvarna kom med då kameran dog efter första fotot... hoppas det hjälper lite iaf... lycka till
https://www1.garaget.org/gallery/archive/51443/896116_r4ztbc.jpg
Senast redigerat av AeroMalm (5 april 2010)

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"

299 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
okej, tack så jätte mycket aeromalm. ska ut direkt då och se om jag kan lösa det.
tack så mycket för hjälpen big_smile

BMW fantast
1 172 Inlägg
5 april 2010
hoppas du klarar det... hittar du abra dom 2 skruvarna bakom så e det lätt.... dessa lampor är väldigt stöldbegärliga för att dom går att plocka av lätt.... lyckas du inte så får jag ta ett nytt foto imorrn snett bakifrån så man ser dom andra 2 skruvarna...

299 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
joda jag hittade dom, och efter det var det inga problem att plocka bort allt. Köpte såna angel eyes lite billigt på biltema för 499kr och kopplade in dom och dom funkade, men ena ringen lyste skapare än den andra. vet inte om det är men mening det ena ska lysa lite skarpare och det andra lite svagare?

BMW fantast
1 172 Inlägg
6 april 2010
släng upp ett foto på angel eyesen nu också tycker jag...

Sök