7086
Sök

Felkod 4-2-2 Returventil för bakbromsar, bruten krets eller kortslutning Volvo 850 -93

Hobby Fotograf
650 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Hejsan!
Jag får felkod 4-2-2 "Returventil för bakbromsar, bruten krets eller kortslutning" Det är då i sockel A3 (ABS) Jag vet inte vad den felkoden betyder om nån skulle kunna förklara det för mig? smile Ja problemet är att när jag försöker nolla felkoden så får jag tillbaka felkoden direkt efter jag har tagit bort den. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra om nån snäll människa kan hjälpa mig? smile Och JA jag har sökt på internet utan framgång.

Tack på förhand! Mvh Joakim

Motborgare
1 099 Inlägg
10 april 2010
ProXem skrev:
Hejsan!
Jag får felkod 4-2-2 "Returventil för bakbromsar, bruten krets eller kortslutning" Det är då i sockel A3 (ABS) Jag vet inte vad den felkoden betyder om nån skulle kunna förklara det för mig? smile Ja problemet är att när jag försöker nolla felkoden så får jag tillbaka felkoden direkt efter jag har tagit bort den. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra om nån snäll människa kan hjälpa mig? smile Och JA jag har sökt på internet utan framgång.

Tack på förhand! Mvh Joakim

I ventilblocket till ABS:en sitter det en massa magnetventiler som modulerar trycket till bromsarna beroende på vad datorn räknar ut från ABS-sensorerna. Det är en av dessa magnetventiler som är trasiga. Det enklaste är nog att byta ventilblock.

-- K

Hobby Fotograf
650 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Okej tack så mycket för svaret. Är det mycket jobb att byta en sån? har aldrig bytt ABS på en bil..

Mvh Joakim

Motborgare
1 099 Inlägg
11 april 2010
ProXem skrev:
Okej tack så mycket för svaret. Är det mycket jobb att byta en sån? har aldrig bytt ABS på en bil..

Mvh Joakim

Inge mer avancerad än att byta bromsrör. Vet du hur du gör det, så är det lätt som en plätt!

-- K

Hobby Fotograf
650 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Okej tack då ska jag nog ta och göra det! smile tack för den värdefulla hjälpen!!

Mvh Joakim

Sök