Är dessa bromsskivor och belägg bättre än Volvos orginal??

MasterCar
27 maj 2010 · 390 Inlägg

Tja!
Det är 6000mil servicen för min Volvo S80, bromsbeläggen är slitna så de måste bytas. Men jag kollade upp några finare och möjlightvis bättre bromsskivor och belägg.  Vad sägs om dessa??? Det kostar ungefär lika mycket hos volvo om inte mer, men då är det Volvo delar...

http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvod … 0-styling-
reservdelar/bromsar-tillbehor-7/slitsade-bromsskivor-med-sportbelagg-volvo.html

MasterCar
28 maj 2010 · 390 Inlägg

Någon!?

danielffs
28 maj 2010 · 308 Inlägg

svårt,din länk funkar inte.

Germax
28 maj 2010 · 12 086 Inlägg

Vad det gäller prestanda så brukar "sportbelägg" tåla markant mer värme än original, vet inte varför originalbelägg har så dålig stressgräns. Känns som de är någon kompromiss man missat kanske, jag vet tex att EBC Green stuff har rätt kass livstid.

Navkapsel
28 maj 2010 · 4 637 Inlägg

Volvos belägg har blivit sämre iaf till 240/740/940. (De förra tålde de mesta men de från Indien är inte lika bra till rally så i Volvo original cup är numera andra fabrikat tillåtna.)

Ingen aning om de blivit sämre även till S80 men då Volvo blivit kassa på allt som heter service så...

XeptiQ Whatever :)
28 maj 2010 · 1 652 Inlägg

hmm i detta fall tycker jag feltema har bättre kavlité på sina broms detaljer... jag har inte haft något problem med mina bromsar iaf.. betalar ju inte 1000 mer för att köpa på Volvo när jag får samma sak mycket billigare.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
28 maj 2010 · 2 252 Inlägg

den satsen du visar är det inget fel på, dom fungerar nog ypperligt eftersom det är ferrodo belägg..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang