4650
Sök

Missljud i framvagn mellan 60 - 80km/h

638 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
Har ett problem på min Mondeo -01. Hade ett kraftigt missljud förut som ökade hela tiden när man gasade, kom fram till att det var höger hjullager som var felet och bytte ut detta. Då försvann det mesta av missljudet. Men det finns fortfarande ett liknande missljud kvar när man kör mellan 60 - 80, det börjar lågt vid 60 och stegrar en del till 80km/h och sen dör ljudet helt ut om man kör över 80?

Någon som har en liten föraning om vad det kan tänkas vara?

Kommer väl nånting här snart!

638 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Ingen?

Kommer väl nånting här snart!

Hemmainstruktör
641 Inlägg
16 juni 2010
Kan vara från däcken, toe-heel slitage. Altså att mönstret reser sig i bak kanten, dra handen över mönstret på däcket, ska kännas ungefär likadant å båda hållen om däcken är ok. Om mönstret rest sig så känns det ganska väl. Oftast på insidan av däcket det blir värst.
Eller så kan du prova skifta däcken mellan fram å bak för att se om ljudet flyttar sig så att du kan utesluta däcken.
Utöver det kan det ju vara ett hjullger till på g eller bromsar som skrapar lite.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

434 Inlägg
16 juni 2010
Jag har något liknande fast mitt ljud kommer bara om man svänger lite till höger. Ljudet försvinner när jag trycker lite lätt på bromsen eller när det är blött väglag. Vad kan det vara?

Sök