4377
Sök

Stum Bromspedal Saab 9000 2,3T -93 italien import (Nytt servo utan TCS)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 juli 2010
Från användaren T8_ på STCS:

mitt TCS gick på röven.. fick ett fint tips av dennis;) "bara att slänga dit ett vanligt spjällhus o bygga om gaswiren"

Sagt o gjort.. d funkar prima har kört 10 mil nu o den har gått ner på GLT en gång!!! Bara att stänga av o på med motorn igen!

Bara att ta utt TCS kontroll lampan nu så e man färdig!

Hoppas denna fuling kan hjälpa dig med ditt tcs problem smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 juli 2010
ska du serriöst koppla ut ditt system, får du ta en kabelhärva o koppla in en avstängsnings knapp och ett styrdon från MY 94 så ska du antagligen kunna stänga av TCS, dock måste du då ha ditt TCS system helt :S wierd shit de här! Men gör som jag saxade ovanför! smile

It's time to nut up, or shut up !
181 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Kanon, bra läsning smile  Men bilen har ifråga aldrig gått i Limphome eller dylikt, utan gått på fullt ladd osv hela tiden och så. Och gasen har aldrig blivit trögare

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 juli 2010
testa o fixa en knapp så man kan stänga av det då smile tror det fanns någon satts hos saab man kunde köpa tongue

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 juli 2010
När du bromsar då stängs TCS systemet av, alltså om du sätter en +12 v på den\de kabel\ar som går till boxen så kan man lura att du hela tiden bromsar, dock kommer detta göra så att bilen går i GLT, detta fixar man med att löda dit dioder på kablarna som går ut ifrån boxen till motorstyrningen, så att boxen inte skickar ut signaler om att få bilen till GLT tryck. Dock är detta en spekulation från mig, men i teorin borde det funka smile

181 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Har iaf ett servo nu UTAN TCS KONTAKT, den med 5 gröna kablar dvs. Får inte ut ström nu till pumpkontakten. har bara elscheman över TCS systemet på MY92 AUT och MAN. Tycker inte dem schemanen stämmer överens med kabelfärg.

har provat att sätta i TCS kontakten med det servot UTAN TCS kontakt i ett TCS servo vid sidan om för att kolla om det gick ström då.

har hört att det kan vara en tryckgivare som säger ifrån om det läcker nånstans så att den inte matar ström till abs pumpen? Sant / Falskt ?
Senast redigerat av Bobzilajnen (27 juli 2010)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 juli 2010
Det borde vara falskt, för min matade även fast jag hade hål i mitt system, så du kanske har ett reläfel bara uppe i säkrings centralen i motorrummet!

181 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
Har nu mätt lite ström. Och Matar jag JORD på Blåa och svarta sammankopplade uppe vi Pumpreläet så matar den ström till Pumpen. Kollade elchemat och då går den blåa till ABS PRESSURE SWITCH , den 5 poliga bredvid ABS Pumpen. och det verkar vara nått konstigt, Bifogar en Manual, Elschemat för min bil ligger på sidan 48 i PDF dokumentet.

http://www.speedyshare.com/files/235629 … glish_.pdf

Sök