3092
Sök

M90 svänghjul. någon som kan hjälpa?

j.grafström
116 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
någon här på garaget som vet vad man kan göra om man vill ha något annat svänghjul än dubbelmassiga då jag hade tänkt runt 350-450hk så säger alla att dubbelmassiga svänghjulet kommer gå sönder för det är en massa gummi.. någon som kan ge förslag på vilket svänghjul man kan använda som man vill köra med sachs 712tryckplattan.. lite modd går alltid å fixa men vet inte så mkt om just de dära..

tänk inte i onödan..

Fri fart för ett fritt folk!
14 759 Inlägg
20 augusti 2010
normalt kör man gamla B230F/fb/ft svänghjulet
och duger det med lite effekt så kör man med diesel tryckplatta och lamell
men i ditt fall vete tusan 712 är väll förstäkra tryckplattan till m90
går iof att svetsa dubbelmasse hjulet men det väger lite för mycket för att svänghjulet ska vara en vättig lösning att behålla

Kör fort så hinner inget hända...

j.grafström
116 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
okejokej.

tänk inte i onödan..

-utan 940
1 728 Inlägg
20 augusti 2010
Den billigaste och enklaste lösningen är som sagt att stumsvetsa DM-svänghjulet, nackdelen är att det kommer låta lite illa om lådan samt att det sliter mer på den men det är väl knappast värre än att köra med sinter som många gör.
Det går alldeles utmärkt att köra mjukt med helt stum koppling, tror tom. det är enklare än med ett slitet DM-svänghjul.
Se bara till att du lämnar bort det till någon som vet vad triggerhålen är till för och inte eldar på med tig:en så de smälter med ett oanvändbart svänghjul som följd, så blev det för mig.
Sen bör man nog balansera det, går på en tusenlapp med kvitto.

j.grafström
116 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
okejokej det lät ju bra så får bli så då.. skit samma vad det kostar bara det funkar så e jag nöjd

tänk inte i onödan..

Sök